خبرگزاری کار ایران

کرانچار: خواستیم از پِک بازدید کنیم ولی مانع‌مان شدند/ نیازی به تعامل و همکاری با کی‌روش وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۷۹۲

سرمربی تیم امید کشورمان در مورد شرایط تمرینات صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، زلاتکو کرانچار در حاشیه تمرین امروز تیم ملی امید در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت تیم اظهار داشت: سر جمع تا الان بسیار راضی هستم از نحوه برخورد و رفتار بازیکنان در تمرینات و تلاشی که از خودشان نشان می‌دهند و من در حال حاضر فقط می‌توانم از این بابت ابراز رضایت کنم. در حال حاضر 3-2 روز بیشتر تا خاتمه این دوره از اردوی‌مان فاصله نداریم و فقط می‌توانیم یک جمع‌بندی کلی از آماده‌سازی و هماهنگی بازیکنان‌مان داشته باشیم. 

وی افزود: من پیش از این هم انتقاداتم را مطرح کرده بودم و نسبت به زمین تمرین که در اختیارمان گذاشتند منتقد هستم و به جز زمین شماره یک کارگران که خوب بود بقیه زمین‌ها از جمله همین زمین پیکان‌شهر وضعیت خوبی ندارند و می‌توانید ببینید آیا این زمین شایسته ملی‌پوشان ایران هست یا نه. امیدوارم در اردوهای بعدی شرایطی که نیاز هست فراهم شود و بتوانیم آنطور که شایسته است به سمت خواسته‌هایمان قدم برداریم.

سرمربی تیم امید کشورمان با اشاره به امکانات ضعیف و عدم وجود حمایت کافی از این تیم عنوان کرد: خودتان شاهد هستید که ما در حال انجام یک تورنمنت 3 جانبه بین خودمان هستیم و با توجه به اینکه این اولین گردهمایی ما بعد از بازی‌های آسیایی است می‌توان درک کرد که چنین ناهماهنگی‌هایی وجود داشته باشد ولی نمی‌شود کتمان کرد که شرایط اسکان و تمرین ما مناسب نیست. این موارد مربوط به مسئول ذیربط آن می‌شود که باید رسیدگی کند و ما هم درخواست خودمان را تقدیم فدراسیون کردیم. من به فدراسیون گفتم از اردوی بعدی باید شرایط تغییر کند و امکانات لازم برایمان فراهم شود چرا که دیگر مسابقات جدی از راه می‌رسند و بازی‌های دوستانه‌ای در سطح بین‌المللی لازم داریم تا بازیکنان را آماده حضور در اولین دور مقدماتی کنیم. از این جهت می‌گویم که می‌شد این شرایط بهتر باشد. این فقط درخواست من است و شکل اعتراض ندارد. در کل ما با خواسته‌هایمان در این اردو رسیدیم و اخلالی در برنامه‌های ما با وجود همه کاستی‌ها وجود ندارد ولی امیدوارم از اردوهای بعدی که درخواستش مدت‌هاست تقدیم فدراسیون شده است بازی‌های دوستانه و شرایط لازم فراهم شود.

کرانچار در مورد اینکه چرا تیم امید با تیم ملی بزرگسالان هماهنگ نیست و اینکه آیا اختلاف میان او و کی‌روش از گذشته باقی مانده و اینجا خودش را نشان داده یا نه، گفت: اجازه دهید از این زاویه به موضوع نگاه کنیم که مورد اصلی در این میان نام برده نشده است و آن  هم عدم فراهم کردن حریفان تدارکاتی مناسب است. من زمانی که از اردیبهشت هدایت تیم امید را بر عهده گرفتم برنامه کامل را به فدراسیون ارائه دادم و برای هر ماه حداقل 2 بازی در نظر گرفته بودم. در واقع اوضاع به این شکل است که بعد از بازگشت ما از دیدارهای آسیایی در شهریور، بخش ذیربط فدراسیون و نه کل مجموعه فدراسیون درگیر کار ما بودند که آنها هم اعضای بخش بین‌الملل فدراسیون بودند. آنها بازی با عراق را هماهنگ کردند که حریف از این بازی انصراف داد. به شخصه از آن دسته از مربیان نیستم که به دنبال حریف تدارکاتی بدوم و بخواهم در این مورد دخالت کنم، بخش ذیربط فدراسیون امور لازم در این راستا را پیگیری می‌کند. افراد فعالی در این بخش هستند از همین حالا که ما قصد داریم اردوی بعدی را برگزار کنیم باید پیگیری‌های لازم صورت بگیرد و توافقات لازم انجام شود البته قول‌هایی داده شده که باید دید چه پیش می‌آید.

کرانچار در ادامه با توجه به تفاوت امکانات تیم امید با بزرگسالان گفت: همیشه گفته‌ایم اولویت اول به تیم بزرگسالان اختصاص دارد، اگر قرار است کسی در اختیار دیگری باشد این تیم امید است که باید در اختیار تیم بزرگسالان باشد و عصای دست آن تیم باشد. تیم امید تیم ب برای بزرگسالان محسوب می‌شود. بحث هماهنگی بین من و کی‌روش نیست، هماهنگی در مورد این امور باید از مدت‌ها قبل از سوی نهادهای ذیربط فدراسیون انجام می‌شد. بخش‌هایی در فدراسیون فعالیت دارند که تدارک این امور در حوزه مسئولیت آنها است. وقتی ما برنامه خود را در اردیبهشت ماه ارائه کردیم به نظر می‌رسد این هماهنگی صورت نگرفته است، وقتی اسکان برای آکادمی به تیم بزرگسالان اختصاص می‌یابد ما برای اسکانمان باید جای دیگری را در نظر بگیریم و حالا چرا برای انتخاب مکان دیگر اقدام به موقع انجام نشده و مکانی در شأن تیم امید انتخاب نشده است این به بخش مربوطه در فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود.

سرمربی تیم امید در مورد استفاده از مجموعه پِک هم گفت: به واسطه صحبت مدیر رسانه‌ای تیم ملی متوجه شدم چنین مکانی وجود دارد. در مورد این مجموعه تنها چیزی که به خاطرم می‌آید این است که خردادماه درخواست کردیم به همراه همکارانم به این مجموعه برویم و بازدیدی داشته باشیم که از جانب مسئولان ممانعت به عمل آمد چرا که گفته شد تعمیراتی در آنجا در حال انجام است و در بخشی از مجموعه کار بازسازی صورت می‌گیرد اما کسی به ما نگفت چنین اتاق‌هایی برایمان در نظر گرفته شده است تا اینکه روز گذشته از طریق مصاحبه متوجه این موضوع شدم.

وی افزود: وقتی قبل از این اردو در کمپ حاضر می‌شدیم از امکانات آنجا بسیار رضایت داشتیم ولی در این اردو با توجه به تاریخ فیفا دی و اینکه تیم بزرگسالان هم تمرین داشت آنها در آنجا حضور یافتند البته تمرینات از این پس با تیم بزرگسالان در یک مقطع زمانی است چرا که هر دو تیم در فیفا دی اردو برگزار می‌کنند. قرار است فردا تمرین ریکاوری داشته باشیم اگر فدراسیون به ما پیشنهاد استفاده از پک را بدهد قطعاً از آنجا استفاده می‌کنیم. باید دید میزبان ما چه جایی را برایمان در نظر گرفته است.

کرانچار در مورد اینکه آیا اصلاً به این مجموعه نیازی دارند، تصریح کرد: تا به این لحظه به ما چراغ سبزی نشان داده نشده است البته اگر این اتفاق هم بیفتد دیگر ضرورتی ندارد چرا که فقط 3-2 روز از اردوی ما باقی مانده است با این وجود اگر این فرصت به ما داده شود با کمال میل از آنجا استفاده می‌کنیم. ما در اردوی ماه ژانویه نیاز به استفاده از این فضای مجهز داریم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد اختلاف نظرهای 5 سال گذشته او با کی‌روش باعث شده روی این مسائل تأثیر بگذارد، افزود: البته درگیری‌ای در 5 سال قبل وجود نداشت. اختلاف در بینش است و من با هیچ مربی‌ای اختلاف ندارم. من سرمربی تیم امید هستم و فقط به تیم خودم می‌پردازم و دوست دارم شرایط برای کار تیمم مهیا شود اصلاً به موضوعات دیگر نمی‌پردازم و سعی می‌کنم کارم را به بهترین شکل انجام دهم. 

وی در پاسخ به این سوال که انتظار می‌رفت تعامل بیشتری وجود داشته باشد، تصریح کرد: مطمئنم که کی‌روش درگیر مواردی بود که اختصاص به بینش خودش داشت، او در ابتدا موضوع قرارداد خودش را در پیش داشت و به برنامه‌ریزی امور تیم بزرگسالان می‌پرداخت. اصلاً نیازی نیست ارتباط چندان زیادی به وجود بیاید، هر طرف بینش خاص خودش را دارد و ما باید به خاطر اولویت تیم بزرگسالان شرایط آنها را مد نظر قرار بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز