خبرگزاری کار ایران

افشای راز تحول آرسنال توسط اونای امری؛ قند ممنوعه!

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۰۶۰

اونای امری تاثیر بسیاری بر آرسنال گذاشته و توانسته این تیم را متحول کند. آنها 9 پیروزی پیاپی در رقابت‌های مختلف کسب کرده و در لیگ برتر هم چهارم هستند.

به گزارش ایلنا، طرفداران در جریان برد پنج بر یک مقابل فولام شعار می‌دادند: «آرسنال‌مان را پس گرفتیم» اما امری چه کارهایی کرده که تیم به این شرایط رسیده است؟

تمرینات پرفشار

این شاید بزرگ‌ترین تغییر نسبت به دوران آرسن ونگر باشد. تمرینات امری پرفشار است و به‌شدت رقابتی. امری بر این باور است که تمرین باید شرایط مسابقه را شبیه‌سازی کند. او دستور داد که یک زمین بدنسازی جدید در نزدیکی زمین تمرین تیم بنا شود. این زمین با چادر پوشانده شده و به بازیکنان اجازه می‌دهد که ضربان قلب یکنواخت و بالایی داشته باشند. او می‌داند که بازیکنان باید از نظر قلبی و عروقی آمادگی بالایی داشته باشند تا سبک بازی‌ مبتنی بر پرس که او می‌خواهد را پیاده‌سازی کنند. همچنین تمرینات به بعدازظهر برده شده، چون امری بر این باور است که تمرینات باید در زمانی برگزار شود که بازی‌ها انجام می‌شوند. همچنین بازیکنان آرسنال در روز پیش از بازی در ورزشگاه امارات تمرین می‌کنند.

وداع با آرامش

ونگر جو آرامی را بر تیم حکم‌فرما کرده بود و بر این باور بود که تیمش به این ترتیب می‌تواند در روز مسابقات خونسرد و آرام باشد. این مربی فرانسوی حاضر نبود برخورد تندی با بازیکنان داشته باشد اما اوضاع با امری کاملا متفاوت شده است. این مربی اسپانیایی برخلاف ونگر، درهای اتاقش همیشه به روی بازیکنان باز نیست و او تنها با خوان کارلوس کارسدو، دستیارش و پابلو ویانوئوا، مربی تیم اصلی رابطه نزدیکی دارد. البته یکی از دلایل اینکه امری نمی‌خواهد با بازیکنان زیاد صحبت کند این است که انگلیسی‌اش هم خوب نیست.

 توجه به جزییات

امری بسیار بیشتر از ونگر خود را درگیر جزییات می‌کند. به اعتقاد بازیکنان، تمرینات امری آنها را سرحال می‌کند. این حس وجود داشت که تمرینات ونگر به رکود و خمودگی رسیده است اما حالا چنین چیزی را درباره تمرینات امری نمی‌توان گفت. جلسات تاکتیکی تیم زمان‌بر و پر از جزییات است و توجه او به این جزییات تحسین بازیکنان را برانگیخته است.

گلزنی مهاجمان

 

زمانی که امری به ورزشگاه امارات آمد، یکی از کارهایی که انجام داد این بود که راهی پیدا کند تا پیر امریک اوبامیانگ و الکساندر لاکازت گل بزنند. باشگاه فصل پیش بیش از 100 میلیون پوند برای خرید این دو پرداخته بود و از امری خواسته شده بود کاری کند که هر دو نفر در ترکیب قرار بگیرند. این دو حالا در این فصل 11 گل زده‌اند. امری همچنین با توجه به بودجه اندک آرسنال، توجهش به بازیکنانی است که در اختیار دارد. او جلسات مرتبی با مربیان آکادمی برگزار می‌کند تا درباره استعدادهای جوان پرس ‌و جو کند.

 الگوی بازی

امری می‌خواهد همه بازیکنانش درگیر بازی مالکانه شوند. توپ به ایمن‌ترین شیوه ممکن از دروازه‌بان به مدافعان و هافبک‌ها و سپس مهاجمان می‌رسد. در تیم امری، بازیکنان از دادن پاس هدف دارند و کارشان گرداندن توپ نیست. این در حالی است که تیم ونگر اغلب بیش از حد به پاس دادن می‌پرداخت و ضربه نهایی را نمی‌توانست وارد کند. گل تیمی زیبای آرسنال برابر فولام که با ضربه نهایی آرون رمزی به ثمر رسید، نشانه خوبی از روش امری است.

 ممنوعیت قند

امری نوشیدنی‌های شیرین را در تمرینات آرسنال منع کرده است. ونگر با نوشیدن نوشابه مخالفتی نداشت اما اوضاع زیر نظر امری فرق کرده است.

 منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز