خبرگزاری کار ایران

بارسلونا؛ مدافع بی‌مدافع عنوان قهرمانی! (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۰۰۴

هنوز سرمستی پیروزی قاطعانه هفته گذشته‌ بارسایی‌ها مقابل تاتنهام در لیگ قهرمانان به پایان نرسیده بود که یک بازی بدون برد دیگر در رقابت‌های داخلی کام آنها را تلخ کرد.

به گزارش ایلنا، بعد از خیرونا، بیلبائو و لگانس که در سه هفته اخیر از بارسلونا امتیاز گرفته بودند، این بار نوبت والنسیا بود که درمستایا بارسلونا را با تساوی یک بر یک متوقف کند و شمار بازی‌های بدون برد متوالی این تیم در لالیگا را به 4 برساند.

تیم میزبان در همان دقیقه اول بازی به گل رسید و شوکی به میهمان وارد کرد که خارج شدن از آن برایش سخت بود. بار دیگر ضعف در خط دفاعی کار دست کاتالان‌ها داد و یارگیری نامناسب در یک ضربه کرنر، اسکیل گارای را در موقعیتی قرار داد تا والنسیا را پیش بیندازد. بارسا اما خوش‌شانس بود که در ادامه مسابقه گل‌های بیشتری نخورد چون میچی باتشوایی، جفری کندوگبیا و کوین گامیرو هم موقعیت‌هایی داشتند که اگر به گل تبدیل می‌شد، چه بسا والنسیا به جای تساوی، با پیروزی به این بازی خانگی پایان می‌داد و در همان 20 دقیقه اول بازی کار مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها را یکسره می‌کرد. والنسیا اما تاوان قدرنشناسی بازیکنانش را داد و این شانس را برای بارسلونا باقی گذاشت که به بازی برگردد، اتفاقی که در دقیقه 23 رخ داد زمانی که لیونل مسی با پاسکاری با لوییس سوارس، گل تساوی را به ثمر رساند.

 

نکات مثبت

بارسلونا با وجود نداشتن قدرت و سلطه لازم بر یک سوم دفاعی حریف و حرکاتش در نیمه دوم که بعضاً بیش از اندازه قابل پیش‌بینی بود، کارش برای برگشتن به بازی را خوب انجام داد و به خوبی از زیر فشار عقب بودن از حریف خارج و بر بازی مسلط شد. آرتور ملو، هافبک برزیلی جدید کاتالان‌ها که تابستان به این تیم ملحق شد، یک بار دیگر در خط میانی توانایی‌هایش را به معرض نمایش گذاشت و نلسون سمدو هم در سمت راست خط دفاعی بارسایی‌ها عملکرد مثبتی داشت.

 

نکات منفی

بعد از تساوی در مستایا، منتقدان بارسلونا الان می‌توانند ادعا کنند که پیروزی 4 بر 2 هفته گذشته این تیم در خانه تاتنهام یک اتفاق بوده است. بارسلونا با احتساب نتیجه بازی‌اش برابر والنسیا، در 4 بازی اخیرش 9 امتیاز از دست داده است و تاوان آن را هم با سقوط یک پله‌ای در جدول و تقدیم صدر به سویا داد. بارسلونا اما خوش‌شانس است که در مقطعی از فصل دچار افت شده است که نتایج دیگر مدعیان لیگ هم چنگی به دل نمی‌زند و تفاوت میان صدرنشین و تیم ششم جدول تنها 2 امتیاز است. افت کلی عملکرد تیم‌های مطرح لالیگا بخصوص رئال مادرید در این فصل سبب شده که مشکلات بارسلونا کمتر به چشم بیاید اما این شکی نیست که مهم‌ترین مشکل این فصل آبی ‌و ‌اناری‌ها بیش از اندازه گل خوردن آنهاست. گلی که بارسلونا در مستایا از والنسیا خورد، نهمین گلی بود که در هشت بازی اخیرش در لالیگا دریافت می‌کرد، یعنی به اندازه کل گل‌هایی که در 20 بازی اولش در فصل گذشته خورده و بیشتر از گل‌های خورده 10 تیم دیگر در این فصل لالیگا.

 

نقش والورده

در توقف دوباره بارسلونا در لالیگا، سرمربی‌اش ارنستو والورده هم نقش پررنگی داشت. بی‌میلی او برای استفاده از نیمکت‌نشین‌هایش در نیمه دوم عجیب بود. او تا 10 دقیقه پایانی تعویضی انجام نداد و در نهایت عثمان دمبله را به جای رافینیا به میدان فرستاد اما زمانی که بازی دیگر عملاً تمام شده بود. به همین دلیل تعویضی‌های بارسلونا فرصت چندانی برای تأثیرگذاری بر بازی پیدا نکردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز