خبرگزاری کار ایران

یاغی ملی‌پوش و غیبت پرسوال در اردوی تیم ملی

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۹۹۲

درباره اینکه چرا عبدولی ماه‌هاست در اردوهای آمادگی و تمرینات تیم ملی شرکت نمی‌کند، دلایل زیادی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای آنکه در مسابقه‌های جهانی کشتی در بوداپست مجارستان شرکت کند، در چند ماه اخیر اردوهای متعددی را پشت سر گذاشته است اما «سعید عبدولی» که برخی‌ها او را کاپیتان و با تجربه‌ترین کشتی‌گیر این تیم می‌دانند، در هیچ کدام از مراحل اردوهای این تیم حضور نداشته و به طور جسته و گریخته و در تنهایی تمریناتی در خارج از اردو کرده تا به جنگ حریفان جهانی خود برود. البته غیبت‌ها و بی‌نظمی‌های عبدولی و سر باز زدن او از تمرینات تیم ملی مورد تازه‌ای نیست و مسبوق به سابقه است. عبدولی در سال‌های اخیر و به‌ویژه پس از دریافت مدال طلای وزن 66 کیلوگرم مسابقه‌های جهانی 2011 استانبول ترکیه به کشتی گیری لجوج و سرکش تبدیل شده است

 در شرایطی که تا زمان اعزام ملی پوشان کشتی فرنگی به مسابقه‌های جهانی بیشتر از دو هفته فرصت باقی نمانده است، آخرین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی کشتی فرنگی از روز 21 مهر ماه تشکیل می‌شود و طبق گفته «احد پازاج» مدیر فنی این تیم، عبدولی از این روز، تازه همپا و در کنار سایر ملی پوشان تمرینات اردویی خود را آغاز می‌کند!

وقتی مسوولان رده بالای فدراسیون کشتی در یکی، دو سال گذشته به عبدولی گفته‌اند «اگر تو در مسابقه‌های درجه دویی همچون جام جهانی کشتی فرنگی به میزبانی ایران فقط برای انجام یکی، دو کشتی و حتی بدون تمرین و آمادگی به روی تشک بروی، دیگر لازم نیست برای انتخاب شدن در ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقه‌های جهانی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی شرکت کنی»، اوضاع همین می‌شود که هم اینک هست.

وقتی بزرگ‌ترهای کشتی که باید قاطعانه جلوی بی‌نظمی‌ها و بداخلاقی‌های برخی از کشتی‌گیران مدال دار ایستادگی کنند، ولی برای دل‌بستن به مدال احتمالی چنین کشتی‌گیرانی در مسابقه‌های جهانی به آنها میدان می‌دهند، باید شاهد بروز چنین رفتارهایی در اردوهای تیم‌های ملی کشتی هم بود. تنها در این صورت است که چنین کشتی‌گیرانی به خود اجازه خواهند داد از دستورات سرمربی و سایر اعضای کادر فنی تیم‌های ملی سرپیچی و نافرمانی کنند.

واقعیت امر این است با کنار رفتن «محمد بنا» سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی، سعید عبدولی بیش از دو سال است «علی اشکانی» سرمربی و اعضای کادر فنی فعلی این تیم را خون به دل کرده است و به هیچ صراطی مستقیم نیست و فقط ساز خود را می‌زند.

او هیچ کس را قبول ندارد و هیچ کشتی‌گیری را هم در اردوی تیم ملی هماورد خود نمی‌شناسد!

عبدولی پس از پیروز شدن مقابل «یوسف قادریان» در رقابت انتخابی درون اردویی وزن 82 کیلوگرم در روز 7 مهر ماه در خانه کشتی، جلوی همه حتی اعضای شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی که در واقع بزرگترها و به اصطلاح ریش سفیدهای کشتی فرنگی هستند و نیز مقابل اعضای کادر فنی و مدیر تیم ملی این اجازه را به خود داد که برای سایر کشتی‌گیران خط و نشان بکشد و آنان را به جنگ و دعوا مقابل خود فرا بخواند!

او پس از برتری یک بر یک در مبارزه نخست فینال مقابل قادریان اعلام کرد دیگر نمی‌خواهد کشتی بگیرد و به سمت اعضای شورای فنی و کادر فنی آمد و به آنها اعتراض و سپس خداحافظی کرد.

پس از گذشت بیش از 40 دقیقه از این کشتی، «احد پازاج» مدیر تیم ملی به دنبال او رفت تا او را برای انجام دومین کشتی برابر قادریان راضی کند، چیزی که تا به حال نه در کشتی ایران و نه در کشتی دنیا هرگز سابقه نداشته.

تا به حال کدام سرمربی و یا مدیر تیم ملی برای کشتی گرفتن یک کشتی‌گیر به دنبال او رفته و از او خواهش و التماس هم می‌کند. این متاسفانه از عجایب امروز کشتی ماست!

عبدولی حتی چند روز قبل از آنکه بین او و یوسف قادریان کشتی انتخابی گذاشته شود و با وجود آنکه دوره محرومیت شش ماهه او به دلیل درگیری و زد و خورد با ایمان انصاری در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم ملی با بخشش روبه‌رو شده بود، به یکی از اعضای شورای فنی گفته بود، من انتخاب شده تیم ملی هستم و کشتی انتخابی بین من و قادریان معنایی ندارد!

در حالی‌ که او در دوران سرمربیگری «محمد بنا» هرگز جرات نداشت بدون اجازه بنا حتی آب بخورد، چه برسد به اینکه بدون اجازه سرمربی خود اردوی تیم ملی را ترک کند.

بنا سنگ‌های خود را با عبدولی به اصطلاح وا کنده بود و بارها به او گفته بود، مدال طلای سال 2011 جهان سر جای خودش اما اگر روزی اردوی تیم ملی را ترک کنی، دیگر نه من و نه تو و هرگز جایی در ترکیب تیم ملی نخواهی داشت. با کنار رفتن محمد بنا، انگار دنیا را به سعید عبدولی داده‌اند.

او نفس راحتی کشید و فرصت را برای غیبت کردن و بی‌نظمی‌ در اردوها و حتی ایجاد بلوا و درگیری و جنجال آفرینی مغتنم شمرد. او حالا در پس مدال طلای جهانی 2011 استانبول ترکیه، برنز المپیک 2016 ریودوژانیرو و برنز جهانی 2017 پاریس، برای همیشه خود را نخستین کشتی‌گیر انتخاب شده در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای حضور در مسابقه‌های جهانی می‌داند.

گزارش: ناصر انصافی مقدم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز