خبرگزاری کار ایران

اینتر، منچستر و آرسنال به دنبال مدیر موفق یوونتوس

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۰۲۲

با انتشار خبر جدایی قریب‌الوقوع جوزپه ماروتا، مدیر اجرایی یوونتوس، باشگاه‌های بزرگ برای جذب او صف کشیده‌اند.

به گزارش ایلنا، در ایتالیا، باشگاه اینترمیلان اعلام کرده که به ماروتای ۶۱ ساله علاقه‌مند است و در انگلستان دو باشگاه منچستریونایتد و آرسنال برای استخدامش، آستین بالا زده‌اند.

شایعات مربوط به باشگاه بعدی ماروتا از هفته پیش شروع شد، زمانی که خبر جدایی او از باشگاه یوونتوس منتشر شد. کسی که در هشت سال گذشته کارنامه بسیار موفقی در یووه داشت، ولی قرار است تا حدود یک ماه دیگر بعد از تشکیل هیات مدیره جدید از قهرمان هفت فصل گذشته لیگ فوتبال ایتالیا جدا شود. ماروتا حتی برای تماشای مسابقه خانگی یووه با یانگ بویز در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا، به ورزشگاه نیامد تا جدایی زودهنگامش از یوونتوس قطعی شود.

ماروتا، معمار بازسازی یوونتوس

پایان همکاری ماروتا و یووه در شرایطی است که بسیاری او را معمار اصلی بازسازی یوونتوس بعد از رسوایی بزرگ کالچوپولی می‌دانند. او در سال 2011 نقش اصلی در انتخاب آنتونیو کونته به‌عنوان سرمربی داشت؛ تصمیمی که موجب شد یووه در همان فصل ۱۲-۲۰۱۱ بعد از شش سال قهرمان سری آ شود. در مدتی که ماروتا مدیریت این باشگاه تورینی را بر عهده داشت، یووه چهار بار در جام حذفی ایتالیا اول شد و سه بار سوپرکاپ ایتالیا را هم فتح کرد اما حالا ماروتا با جدایی از «بانوی پیر» فوتبال ایتالیا، به دنبال تجربه تازه‌ای است.

پیشنهادهای جذاب اینتر

چهارشنبه رسانه‌ها در ایتالیا، از شروع مذاکرات او با باشگاه اینترمیلان، رقیب دیرینه یووه، خبر داده‌اند. نشریه توتو اسپورت گفته شرکت چینی سونینگ، مالک اینتر میلان به طور جدی با ماروتا گفت‌وگو کرده و با ارائه برنامه‌های این باشگاه برای بلندپروازی مجدد در اروپا تا حدودی دل این مدیر باتجربه را نرم کرده و باشگاه اینتر حتی حاضر است برای راضی کردن‌اش، حدود سه میلیون و پانصد هزار یورو در سال به او دستمزد بدهد که این مبلغ حتی از حقوق بعضی از ستاره‌های این تیم بیشتر است.

پیشنهادهای انگلیسی

در همین حال نشریه کوریره دلو‌اسپورت نوشته که منچستریونایتد و آرسنال هم رقیب اصلی اینتر برای استخدام این مدیر باسابقه هستند. به نوشته این روزنامه اگر ماروتا به منچستر برود، جانشین اِد وودوارد می‌شود و در نخستین اقدام، آنتونیو کونته را جانشین ژوزه مورینیو خواهد کرد. در همین حال باشگاه آرسنال هم که به زودی ایوان گازیدیس، مدیر اجرایی‌اش را از دست می‌دهد، با جدیت به دنبال یافتن یک مدیر مناسب است و به نظر بعضی از کارشناسان بهترین نفر برای جانشینی جوزپه ماروتا با چهل سال سابقه مدیریت ورزشی است؛ کسی که با وجود ابراز علاقه باشگاه‌های بزرگ گفته شاید تا آخر فصل به باشگاه جدیدی نرود تا پیشنهادهای رسیده را با دقت مطالعه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز