خبرگزاری کار ایران

آکادمی هیل‌اند و رشد جوان اول آرسنال

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۹۳۳

امیل اسمیت، با گلی که در برد 3 بر صفر آرسنال مقابل قره‌باغ در لیگ اروپا زد، به دومین گلزن جوان تاریخ این باشگاه در بازی‌های رسمی تبدیل شد.

به گزارش ایلنا، این نخستین گل بازیکن 18 ساله آرسنالی‌ها بود که سال 2010 به عضویت آکادمی هیل‌اند درآمد. گل اسمیت که دومین گل آرسنال در خانه نماینده آذربایجان بود، او را بعد از الکس اوکسلید چمبرلین – کسی که با 18 سال و 43 روز سن در ماه سپتامبر سال 2011 مقابل المپیاکوس گل زد – به دومین گلزن جوان توپچی‌ها تبدیل کرد. پیش از اسمیت، سوکراتیس پاپاستاتوپولوس گل اول آرسنال را به ثمر رساند که آن هم نخستین گل او برای توپچی‌های لندن بود. اسمیت که تابستان امسال نخستین قرارداد حرفه‌ای خود را با آرسنال بست، در اردوی پیش فصل عملکرد درخشانی داشت و به تیم‌هایی مثل اتلتیکومادرید گل زد و مقابل پاری‌سن‌ژرمن هم پاس گل داد.

 اونای امری، سرمربی آرسنال پس از پیروزی خارج از خانه 3 بر صفر تیمش مقابل قره‌باغ که گل دوم آن را بازیکن 18 ساله این تیم امیل اسمیت زد، از فروتنی این هافبک جوان تمجید کرد. اسمیت که حالا دومین گلزن جوان‌ تاریخ آرسنالی‌هاست، به این تیم برای کسب هشتمین برد متوالی‌اش در تمامی رقابت‌ها کمک کرد.

سرمربی اسپانیایی آرسنال در پایان بازی به خبرنگاران گفت: «تمام بازیکنان تیم ما باید احساس کنند که شانس بازی در ترکیب را دارند بخصوص بازیکنان آکادمی. اسمیت هم در اردوی پیش فصل عملکرد خوبی داشت و می‌داند که ما چگونه بازی می‌کنیم. او بسیار متواضع است و می‌خواهد به پیشرفتش در کنار ما ادامه دهد. او هم از نظر جسمی هم از نظر ذهنی بازیکنی باکیفیت است. او همچنین در حرکاتش با پای راست مهارت دارد و با هر بازیکنی در فاز هجومی می‌تواند کار کند اما اگر بخواهم یک ویژگی او را برجسته کنم، ذهنیت اوست. او بازیکنی متواضع است و هر روز در تمرینات به حرف‌های من گوش می‌کند و به تحلیل‌های ویدئویی قبل از بازی توجه دارد. بیشتر از این ترجیح می‌دهم درباره‌اش صحبت نکنم چون می‌خواهم این تواضعش را حفظ کند و مغرور نشود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز