خبرگزاری کار ایران

آمادگی 9 تیم داوری آسیایی جهت قضاوت با سامانه VAR در جام ملت‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۵۶۸

عضو کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد 9 تیم داوری از آسیا و 5 تیم داوری غیر آسیایی با توانایی استفاده از سامانه VAR در جام ملت های 2019 امارات حضور خواهند داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی حمد عضو کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا که از اعضای کمیته برگزاری جام ملت های آسیا به شمار می رود در این خصوص گفت: 9 تیم داوری از قاره آسیا سابقه و تجربه لازم به منظور قضاوت در مسابقات جام ملت های آسیا با استفاده از سامانه VAR را دارند و ما در انتظار تایید نهایی فدراسیون جهانی فوتبال همچنین کمیته های مسابقات و داوران فیفا هستیم تا در خصوص استفاده از این سیستم در جام ملت ها تصمیم گیری کنیم. در صورتی که مجوزهای لازم را داشته باشیم توانمندی اجرای سامانه کمک داور ویدئویی در جام ملت ها از نظر زیرساخت های فنی و همینطور تجربه و دانش داوران آسیایی وجود دارد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه 9 تیم داوری آسیایی از کشورهای امارات، عربستان، کره جنوبی، چین، استرالیا، ازبکستان، ایران، بحرین و ژاپن توان قضاوت با استفاده از این سیستم را دارند می توان با دعوت از 5 تیم داوری قاره های دیگر شرایط را برای برگزاری مسابقات جام ملت ها با استفاده از این سیستم فراهم نمود.

علی حمد در پایان اظهار داشت: البته بررسی موضوع همچنان ادامه خواهد داشت چرا که جام ملت ها برای نخستین بار با حضور 24 تیم برگزار می شود و در این دوره سختی های خاص خودش را دارد. با این وجود AFC به دنبال استفاده از بهترین و جدید ترین روش ها خصوصا در دوره داوری است و اگر در این دوره از جام ملت ها هم از این سیستم استفاده نشود به طور قطع در دوره های آتی و همینطور سایر مسابقات مثل لیگ قهرمانان آسیا به دنبال اجرای VAR خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز