خبرگزاری کار ایران

بازیکنانم می‌توانند بازی برابر لئو را برای بچه‌ها و نوه‌های‌شان تعریف کنند

پوچتینو: از بازی مقابل لیونل مسی لذت ببرید

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۹۲۵

موریسیو پوچتینو مربی آرژانتینی تاتنهام به بازیکنانش گفت از رویارویی با لیونل مسی لذت ببرند چون این اتفاقی است که بعدها می‌توانند برای بچه‌های‌شان تعریف کنند.

به گزارش ایلنا، تاتنهام باید راهی برای مهار مسی پیدا کند که در 9 بازی این فصل در رقابت‌های مختلف 8 گل زده و پنج پاس گل داده اما پوچتینو گفت بازیکنانش باید بیشترین استفاده را از بازی در مقابل یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ببرند: «من سعی نمی‌کنم راه حلی پیدا کنم، می‌خواهم به بازیکنانم بگویم از اینکه می‌خواهید برابر لیونل مسی قرار بگیرید بیشترین بهره را بگیرید. آنها فرصت دارند در مقابل یکی از بهترین بازیکنان فوتبال بازی کنند. بیشتر از اینکه نگران باشند باید هیجان داشته باشند و بتوانند بگویند، اوه، من مقابل مسی بازی کردم یا برابر مارادونا بودم یا مقابل رونالدو بازی کردم. او از آن نوع بازیکنانی است که بازی در برابرش یادتان می‌ماند و به‌عنوان یکی از افتخارات‌تان می‌توانید برای بچه‌ها و نوه‌های‌تان تعریف کنید. گاهی اوقات، بچه‌هایم به من می‌گویند، اوه، تو کنار مارادونا بازی کردی یا با این و آن همبازی بودی و به این افتخار می‌کنند. به شما قول می‌دهم یافتن راهی برای متوقف کردن مسی تقریبا غیرممکن است. باید از این بازی لذت ببریم، می‌خواهم به بازیکنانی که قرار است با او روبه‌رو شوند کمک کنم. باید سعی کنیم مالکیت توپ را به دست آوریم و در زمین آنها بازی کنیم تا لئو از دروازه ما فاصله بگیرد چون اگر اینطور نشود، وحشتناک است.»

پوچتینو همچنین گفت مسی در سال 2005 به پیوستن به اسپانیول خیلی نزدیک بوده. مسی 31 ساله آن موقع در سال‌های ابتدایی فوتبال حرفه‌ای خود بود اما در نهایت در نوکمپ ماند و به جایگاه فعلی‌اش رسید. پوچتینو که آن موقع در سال‌های آخر بازی‌اش در اسپانیول بود، گفت مسی بعد از درخشش مقابل یوونتوس در جام خوان گامپر نزدیک بود به تیم بزرگ دیگر کاتالونیا برود: «وقتی در اسپانیول بودم چیزهایی درباره‌اش شنیدم و اینکه یک پسر ریزنقش در آکادمی بارسلونا رشد کرده. وقتی 13 سالش بود، از آرژانتین به بارسلونا آمد. بعد شنیدم که خیلی به اسپانیول نزدیک بوده، در همان فصلی که بارسلونا در جام خوان گامپر با یوونتوس زیر نظر فابیو کاپلو بازی کرد. او در آن بازی درخشید، کاپلو تحسین‌اش کرد و آنها تصمیم‌شان را تغییر دادند و مسی را در بارسلونا نگه داشتند. شاید اگر مسی در آن بازی نبود، می‌توانست امروز بزرگترین بازیکن تاریخ اسپانیول باشد و اسپانیول بارسلونا شود. ما می‌توانستیم همبازی شویم و شاید هنوز در اسپانیول بودم و مربیگری این تیم را برعهده داشتم.»

پوچتینو هیچ‌وقت با مسی همبازی نشد اگرچه بیش از یک بار مسیرشان به هم رسیده. هر دو فوتبال‌شان را از نیوولز اولدبویز شروع کردند، مسی در سال 1994 به تیم پایه این باشگاه پیوست، همان سالی که پوچتینو از این تیم به اسپانیول رفت. ده سال بعد هم که رفتن مسی به اسپانیول منتفی شد.

مسی در اکتبر 2004 نخستین بازی‌اش را برای بارسلونا انجام داد، برابر اسپانیول که پوچتینو در آن بازی می‌کرد و بارسا یک بر صفر برنده شد اما پوچتینو چیزی از آن رویارویی را به یاد نمی‌آورد چون مسی هم آن موقع مثل دیگر محصولات آکادمی بارسلونا بود: «وقتی که مسی نخستین بازی‌اش را انجام داد، مثل بقیه بازیکنان جوانی بود که از آکادمی به تیم اول بارسلونا راه یافته بودند، مثل ژاوی، آندرس اینیستا یا ایوان دلاپنیا. راستش چیزی یادم نمی‌آید. وقتی دلاپنیا نخستین بازی‌اش را برای بارسلونا انجام داد (1995) انفجار هیجان به وجود آمد. همیشه یادم هست که رونالدو می‌گفت او بهترین بازیکنی بوده که در زندگی‌اش دیده و در کنارش بازی کرده.»

پوچتینو بعد از دو دوره و 9 سال بازی برای اسپانیول، سه سال مربی این تیم بود که آغاز دوران درخشش او روی نیمکت‌ها بود، هرچند در دربی کاتالونیا توفیق زیادی نداشت و در 9 بازی با بارسلونا 5 باخت، یک برد و سه تساوی نصیبش شد. آن برد در فوریه 2009 نخستین پیروزی دوران مربیگری پوچتینو بود که برابر تیم پرستاره پپ گواردیولا به دست آمد. آن نخستین برد اسپانیول در نوکمپ بعد از 26 سال بود و پوچتینو هنوز باور نمی‌کند آن اتفاق چطور افتاد: ‌«نمی‌دانم چگونه بردیم. همه می‌گفتند اسپانیول مرده است و هیچ شانسی ندارد. پیروزی خاصی بود و یک خاطره باور نکردنی ساخت.»

رابطه خاص پوچتینو با اسپانیول مانع از احتمال مربیگری‌اش در بارسلونا شده. این مربی 46 ساله باور دارد که مربیگری در نوکمپ خیانت به ریشه‌هایش در اسپانیول است: «اینکه اسپانیولی هستم و این همه سال در بارسلونا زندگی کردم، مایه افتخار است. بازگشت به این شهر و بازی مقابل بارسلونا برایم جذاب خواهد بود، انگیزه مضاعفی دارم. من دوستان زیادی در بارسلونا دارم که طرفدار آبی، بنفش‌ها هستند و برایشان احترام زیادی قایلم اما راه من با بارسلونا متفاوت است و مربیگری در آنجا امکان ندارد.»

قهرمان لالیگا امشب در ویمبلی به مصاف تاتنهامی می‌رود که به دنبال اصلاح وضعیت خود در گروه B بعد از باخت روز اول به اینتر است. اگر لیونل مسی و هم‌تیمی‌هایش در دیدار امشب به پیروزی برسند، کار تاتنهام برای صعود در چهار بازی باقیمانده بسیار سخت خواهد بود.

بارسا در حالی با تاتنهام روبه‌رو می‌شود که در سه بازی آخرش در لالیگا برد نداشته و در میان دو تساوی خانگی با خیرونا و اتلتیک بیلبائو به تیم ته جدولی لگانس باخته، هرچند همچنان در صدر جدول لالیگا قرار دارد.

تیم پوچتینو فصل قبل بردی به یادماندنی برابر رئال مادرید در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به دست آورد و این مربی می‌داند تیمش توانایی تکرار آن پیروزی مقابل بارسلونا را هم دارد. هری کین در بهترین زمان ممکن، کندی ابتدای فصل را کنار زده و در برد 2 بر صفر مقابل هادرسفیلد تنها گلزن تیم بوده.

منبع: خبرگزاری فرانسه و سایت گل / ترجمه:سید علی بلندنظر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز