خبرگزاری کار ایران

لیگ قهرمانان اروپا

ناپولی – لیورپول؛ رجزخوانی برای فینالیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۹۱۹

یکی از جذاب‌ترین بازی‌های شب دوم از هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، مصاف خانگی ناپولی با لیورپول در گروه سوم این رقابت‌ها است که امشب در ورزشگاه سن پائولو برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، لیورپول با این هدف به جنوب ایتالیا سفر می‌کند که روند پیروزی‌هایش در این فصل را حفظ و اثبات کند که توانسته بر بستر موفقیت فصل گذشته در اروپا - وقتی که به فینال رقابت‌ها راه پیدا کرد - تیمی بسازد که در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا هم حرف‌هایی برای گفتن دارد.

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان در بازی اولش حریف قدری مانند پاری‌سن‌ژرمن را در آنفیلد شکست داد تا نشان دهد که این فصل هم می‌تواند داعیه صعود به مراحل پایان تورنمنت را داشته باشد و این در حالی بود که در همان شب، ناپولی در صربستان مقابل ستاره سرخ بلگراد به تساوی بدون گل رضایت داد.

در گروهی که شامل پاری‌سن‌ژرن و لیورپول می‌شود، شروع رقابت‌ها با تساوی بدون گل مقابل تیمی که کمترین شانس را برای صعود دارد، حتی اگر در خارج از خانه باشد، نتیجه ایده‌الی تلقی نمی‌شود و این همان اتفاقی بود که در هفته اول برای تیم تحت هدایت کارلو آنچلوتی مقابل ستاره سرخ رخ داد، یعنی آسان‌ترین تیم گروه حداقل روی کاغذ.

 تاریخ و آمارها نشان می‌دهند که در لیگ قهرمانان، سفر به شرق اروپا همواره برای مدعیان غرب قاره سبز سخت بوده است اما تساوی دو هفته پیش در صربستان، ناپولی را عملاً در شرایطی قرار داده است که این تیم را به کسب پیروزی در دو بازی بعدی‌اش ملزم می‌کند وگرنه صعود به مرحله یک هشتم نهایی برای این تیم تقریباً جزو محالات خواهد بود، اتفاقی که در کل تاریخ این باشگاه تنها 3 بار رخ داده است.

ناپولی چند فصلی است که در فوتبال اروپا در حال رشد و تبدیل شدن به یک مدعی ثابت قهرمانی است و فصل گذشته هم با اختلاف نه چندان زیادی نسبت به یوونتوس، اسکودتو را از دست داد اما این تیم نتوانست اقتدارش در رقابت‌های داخلی را در رقابت‌های اروپایی هم به نمایش بگذارد.

مرحله یک هشتم نهایی بالاترین مرحله‌ای است که ناپولی تا کنون به آن قدم گذاشته است اما با نتیجه‌ای که دو هفته پیش برای این تیم رقم خورد، حالا حتی صعود به آن مرحله هم برای این تیم سخت به نظر می‌رسد. با این حال پیروزی خانگی مقابل فینالیست فصل گذشته می‌تواند در حکم رجزخوانی از سوی ناپولی برای دیگر تیم‌های حاضر در این فصل لیگ قهرمانان باشد و با حضور سرمربی باتجربه‌ای مانند کارلو آنچلوتی، این امر چندان هم بعید نیست. کارلتو یکی از تنها سه مربی است که تا کنون سه بار فاتح این تورنمنت شده است و ناپولی هشتمین باشگاه متفاوتی است که او در این رقابت‌ها هدایتش می‌کند. علاوه بر این لیورپول هم دیگر تیم بی‌عیب و نقص نیست و تساوی و باخت اخیرش مقابل چلسی بسیاری از نقاط ضعف این تیم را به ناپولی نشان داد.

ترکیب احتمالی دو تیم

ناپولی: اوسپینا، هیسای، آلبیول، کولیبالی، رویی، کایخون، ‌آلن، همشیک، زیلینسکی، اینسینیه و مرتنس

لیورپول: آلیسون، آلکساندر آرنولد، گومز، فان‌دایک، روبرتسون، میلنر، هندرسون، کیتا، صلاح، فیرمینو و مانه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز