خبرگزاری کار ایران

واکاوی یک حذف ناامیدکننده؛ فدراسیون باز در سکوت

کد خبر : ۶۷۵۴۰۲

عباس چمنیان در مصاحبه قبلی خود بعد از حذف تیم نوجوانان گفته بود تیمش از کرج آن طرف‌تر نرفته و اردوی خارجی و بازی تدارکاتی جالبی انجام نداده بود اما هند و اندونزی دو تیم همگروهش کلی بازی تدارکاتی داشته‌اند و با تدارک بهتر وارد مسابقات قهرمانی آسیا شدند.

به گزارش ایلنا، حالا و بعد از حذف تیم نوجوانان سایت فدراسیون فوتبال مصاحبه‌ای با اعضای کمیته فنی فدراسیون گرفته تا نشان دهد امکانات برای این تیم کم نبوده و فدراسیون برای آماده سازی تیم نوجوانان کم نگذاشته است. مرتضی محصص در این باره می‌گوید: «اگر بخواهیم واقعیت‌ها را بگوییم باید بپذیریم که برای آماده‌سازی این تیم هیچ کم کاری صورت نگرفت. هم فدراسیون فوتبال تمامی امکانات لازم را پیش بینی کرده بود و هم کادر فنی زحمات زیادی کشیدند و با تمام وجود برای موفقیت تیم تلاش کردند. با این حال باید واقعیت‌های فوتبال را بپذیریم و نگاه متفاوتی به اینگونه نتایج داشته باشیم. در همین مسابقات شاهد هستیم که تیمی مثل ازبکستان برخلاف دوره‌های گذشته نتایج خوبی نمی‌گیرد یا حتی تاجیکستان بر خلاف انتظار، کره شمالی را حذف می‌کند. به طور کلی در مسابقات اینچنینی و در رده نوجوانان هیچ تیم و کشوری همیشه و در همه ادوار موفق نیست بلکه شرایط دوره‌های مختلف متفاوت است.»

رییس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: «من هم از حذف این تیم ناراحت هستم اما نباید زانوی غم بغل بگیریم بلکه باید چشم‌انداز و هدف درستی برای خودمان تعریف کنیم. هدف از شکل‌گیری تیم‌های نوجوانان و جوانان چیست؟ غیر از این است که می‌خواهیم پشتوانه مناسبی برای تیم‌های المپیک و بزرگسالان خودمان ایجاد کنیم؟ ما به دنبال نتیجه‌گیری در آن رده‌ها هستیم و به همین منظور باید به فکر آموزش صحیح رده‌های سنی پایین‌تر باشیم تا پشتوانه مناسبی برای تیم‌های بالاتر ایجاد شود. ما می‌توانیم به آینده همین تیم‌ها هم امیدوار باشیم و از استعدادهای شناسایی شده به خوبی

استفاده کنیم.»

فریدون معینی رییس کمیته جوانان هم موضع منفعلانه‌ای درباره این حذف گرفته و هنوز نمی‌داند دلیل این اتفاق چه بوده است: «فدراسیون در کنار بازیکنان و کادر تیم زیر 16 سال پسران همه تلاش خود را به‌ کار گرفتند. در حال فکر کردن روی این مساله هستیم که چرا این اتفاق افتاد. همه چیز خوب بود. اردوهای مناسب داشتیم و تدارکات بسیار خوب بود. تیم از لحاظ جسمانی آماده بود اما نتیجه لازم به دست نیامد. باید بررسی عمیق‌تری در این مساله صورت بگیرد. کادر ما بهترین نتایج و عملکرد را داشتند و حتی در جام جهانی موجب افتخار شدند. باید ارزیابی شود تا بتوانیم با رفع مشکلات، از این موضوع به‌عنوان فرصت استفاده کنیم تا آینده‌ای بهتر را رقم بزنیم.»

وی ادامه داد: «کنترل فکری بازیکنان بسیار سخت بود و تمام مهارت خود را از یاد بردند، در بازی اول خوب نبودیم اما رفته رفته در بازی‌های بعدی بهتر شدیم.»

معینی گفت: «برنامه ریزی بسیار مهم است. باید بررسی دقیق داشته باشیم. اگر راه درست را پیدا نکنیم این مساله تکرار می‌شود. باید نقاط ضعف را پیدا کنیم و سپس راه حل را. کادرفنی ما بسیار خوب زحمت کشید و کوتاهی نداشت. بازیکنان فداکارانه بازی کردند اما شاید آمادگی ذهنی به طور کافی نبود و باید بیشتر تلاش کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز