خبرگزاری کار ایران

تاثیر مستقیم مدافعان روی ۱۱ گل طلایی‌پوشان؛

سپاهان و هجومی‌ترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۶۹۵

خط دفاعی سپاهان با حضور مفید در حملات تیمشان نقش پررنگی در بهترین خط حمله لیگ برتر داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سپاهان اصفهان با 17 گل زده در 8 بازی گذشته خود توانسته تا کنون در حالی بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد که نزدیک‌ترین تیم به شاگردان قلعه‌نویی تراکتورسازی با 12 گل زده و 5 گل اختلاف با این تیم است.

قوای هجومی سپاهان که این تیم را تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های لیگ برتر کرده است با حضور فعال هر 10 بازیکن تیم به جز دروازه‌بان در کارهای هجومی شکل گرفته است. اگر کی‌روش استنلی، ساسان انصاری و مهرداد محمدی آمار خوبی در گلزنی در اختیار دراند، خط هافبک و حتی خط دفاع طلایی‌پوشان هم حضوری فعال در کارهای هجومی و تاثیر مستقیم روی گل‌های زده تیم دارند.

آمار جالب خط دفاع سپاهان نشان می‌دهد بازیکنان حاضر در این پست روی 11 گل از 17 گل تاثیر مستقیم داشته‌اند. آماری که عجیب و دست نیافتنی برای یکی از هجومی‌ترین خط دفاعی‌های لیگ برتر.

سپاهان 17 گل خود در هشت هفته گذشته را در 6 بازی به ثمر رسانده و برابر صنعت نفت و پیکان موفق به گلزنی نشده است.

از بین 6 گل سپاهان که بدون تاثیر مستقیم خط دفاع به ثمر رسیده است، یک گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده و مهاجمان و هافبک‌های تیم تنها 5 گل را در جریان بازی و بدون کمک خط دفاع به ثمر رساندند.

 

آمار تاثیر خطر دفاعی سپاهان روی گل‌های سپاهان:

 

* در دیدار سپاهان مقابل سپیدرود که با برد پر گل 6 بر یک طلایی‌پوشان همراه بود، محمد ایرانپوریان 2 بار پاس گل داد و یک بار هم توانست خودش اقدام به گلزنی کند.

سیاوش یزدانی دیگر مدافع سپاهان بود که در این بازی با زدن یک گل تاثیر گذار بود و این دو نفر روی 4 گل از 6 گل تیم تاثیرگذار بودند.

 

* در بازی با ذوب آهن که با پیروزی 2 بر یک سپاهان همراه بود، عزت‌اله پورقاز گل دوم تیمش را به ثمر رساند و زمینه کسب 3 امتیاز حساس دربی اصفهان را برای تیمش فراهم کرد.

* تساوی 2-2 سپاهان مقابل تراکتورسازی در حالی رقم خورد که یکی از دو گل شاگردان قلعه‌نویی را پورقاز به ثمر رساند. این گل در حالی در دقیقه 88 به ثمر رسید که سیاوش یزدانی یک دقیقه قبل وارد زمین شده بود و پاس گل آن را به هم پستی خود ارسال کرد. اگر شوت عجیب دانیال اسماعیلی‌فر در دقایق پایانی کار را به تساوی نمی‌کشاند، این گل 3 امتیاز حساس دیگر برای سپاهانی‌ها به همراه داشت.

* در بازی با پارس جم محمد ایرانپوریان گل نخست تیمش در تساوی 2-2 را به ثمر رساند.

* پیروزی 3 بر یک سپاهان برابر فولاد با تاثیرگذاری بالای مدافعان همراه بود. سعید آقایی یکی از 3 گل سپاهان را به ثمر رساند و گل سوم طلایی پوشان روی پرتاب اوت بلند خالد شفیعی و ضربه سر عزت‌اله پورقاز به ساسان انصاری رسید و تبدیل به گل شد.

* سپاهان در حالی نفت مسجد سلیمان را 2 بر صفر شکست داد که محمد ایران پوریان و سعید آقایی 2 پاس گل این بازی را برای کی‌روش استنلی ارسال کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز