خبرگزاری کار ایران

کاپیتان وفادار گلادیاتورها: یک قهرمانی با رم به ۱۰ قهرمانی با دیگر تیم‌ها می‌ارزد

حمله فرانچسکو توتی به اسپالتی و فرانکو بالدینی

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۹۴۹

فرانچسکو توتی در کتاب زندگینامه‌اش به لوچیانو اسپالتی و فرانکو بالدینی تاخته است؛ آنچه که باعث شده بالدینی از پست مدیریتی خود در رم استعفا بدهد.

به گزارش ایلنا، توتی در 42امین سالگرد تولدش کتاب زندگینامه‌اش را با نام «کاپیتان» منتشر کرد. او در مراسمی که در کلوسیوم برگزار شد، گفت: «افتخار می‌کنم که چنین رویداد مهمی برگزار می‌شود. امروز ما درباره همه چیزهایی که از کودکی تا حالا تجربه کرده‌ام صحبت می‌کنیم.»

حمله به بالدینی و اسپالتی

او در کتابش حمله‌های تندی به اسپالتی و بالدینی داشته است و با واکنش‌های آنها روبه‌رو شده است. توتی می‌گوید: «انتظار چنین واکنشی را نداشتم. امیدوارم که افراد دیگر عصبانی نشده‌ باشند. من این کتاب را درباره خودم و 25 سال حضورم در رم نوشتم. آنها اتفاقا باید خوشحال باشند که اسمشان را در کتابم آورده‌ام!»

 دلیل حمله توتی به این دو نفر این است که آنها او را مجبور به کناره‌گیری از فوتبال کردند. او می‌گوید: «ترجیح می‌دادم خودم براساس اینکه بدن و مغزم در چه شرایطی است تصمیم بگیرم که چه زمانی بازنشسته شوم. احتمالا همان موقع فوتبال را کنار می‌گذاشتم اما نه به این شکل.»

توتی همچنین گفت که دوست نداشت بالدینی از پست مدیریتی خود در باشگاه رم کنار برود. یکی از فصل‌های کتاب توتی به تابستان 2017 می‌پردازد و در آن آمده است که بالدینی، توتی را مجبور کرد که از فوتبال کناره‌گیری کند. بالدینی به دلیل مطالب منتشرشده استعفای خود را تقدیم جیمز پالوتا، رییس باشگاه کرد و گفت که از رم می‌رود.

توتی گفته است: «من دوست نداشتم چنین اتفاقی بیفتد. نمی‌خواستم عصبانیتم را سر او خالی کنم. در واقع امیدوارم که هیچ‌ کس عصبانی نشده باشد. من شرمنده‌ام. نمی‌خواستم هیچ جنجالی روی بدهد.» 

غر زدن‌های ندود

توتی در کتابش پاول ندود، بازیکن سابق یوونتوس را هم بی‌نصیب نگذاشته است. او به دیدار ایتالیا با جمهوری چک در جام جهانی 2006 اشاره کرده که ایتالیا آن بازی را برد و توتی برابر ندود قرار گرفت. او نوشته است: «آن روز، ندود در شرایطی مهارناپذیر بود. اعتراف به این موضوع برایم زجرآور است چون اصلا نمی‌توانستم او را در زمین تحمل کنم. او به ‌شدت غر می‌زد. دستتان که به او می‌خورد، ده متر به هوا می‌پرید. دوست داشتید او را خفه کنید! با این حال او چه بازیکن خوبی بود. او در آن بازی واقعا عالی بازی کرد و جیجی بوفون را سه، چهار بار به واکنش‌های خوب واداشت. تکرار می‌کنم که از او به‌عنوان بازیکن متنفر بودم و اعتراف می‌کنم که این احساسی است که هرگز آن را کتمان نکرده‌ام اما باید بگویم که او در نخستین باری که خارج از میدان همدیگر را دیدیم با من خیلی محترمانه برخورد کرد. در مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان در مونته‌کارلو بود که ندود پیش من آمد. در آن هنگام تازه پست مدیریتی در رم گرفته بودم. او از من پرسید چه احساسی دارم که فوتبالم را به پایان برده‌ام.»

زندگی در خیابان

او درباره کتابش می‌گوید: «من در این کتاب زیاد به‌ عنوان یک فوتبالیست حرف نمی‌زنم، بلکه به‌ عنوان فردی سخن می‌گویم که در خیابان بزرگ شده و تبدیل به مرد شده است. خیابان به شما کمک می‌کند چیزهای زیادی را یاد بگیرید. همه چیز آنجا شدیدتر بود ولی صداقت بیشتری هم وجود داشت. من از مسیری که پیموده‌ام راضی هستم.»

پست مدیریتی

توتی همچنین در یک کلاس مربیگری ثبت نام کرده بود تا مدرک مربیگری بگیرد اما پس از چند جلسه انصراف داد. او حس می‌کند که پست مدیریتی که در رم دارد برایش مناسب‌تر است: «هنوز در این زمینه تردید دارم اما فکر می‌کنم اینکه حلقه واسط تیم و کادر فنی باشم چیزی است که بیش از همه مناسب من است.»

توتی دوست دارد در این پست افتخارات بیشتری نسبت به دوران بازی کسب کند. توتی که یک بار سری آ و دو بار جام حذفی را فتح کرده است، می‌گوید: «فتح اسکودتو با رم در حد 10 قهرمانی با تیم‌های دیگر است. دوست داشتم افتخارات تیمی بیشتری کسب کنم اما مهم‌ترین چیزهایی که می‌توانستم به طرفداران بدهم احترام و باور بوده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز