خبرگزاری کار ایران

کابوس نیمه‌نهایی برای پرسپولیس/ تکرار تلخ تاریخ در آستانه تحقق رویا

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۵۸۰

پرسپولیس برانکو شرایط سختی را در آستانه رقابت با السد تجربه می‌کند

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال پرسپولیس سه‌شنبه 10 مهرماه در دیدار رفت لیگ قهرمانان آسیا در دوحه باید رودروی السد قطر قرار بگیرد و شانس خود را برای صعود به فینال امتحان کند، شانسی که با شرایط رخ داده برای پرسپولیس در روزها و ماه‌های اخیر خیلی کم به نظر می‌رسد و شاید اتفاقی شبیه به معجزه باید رخ دهد تا این تیم از این پیچ خطرناک نیز به سلامت عبور کند.

سال گذشته و در آستانه بازی با الهلال در همین مرحله پرسپولیس که شرایط بسیار خوبی از نظر روحی و روانی داشت به امارات سفر کرد تا با الهلال جدال کند اما  دو روز قبل از بازی خبری منتشر شد که تمام فضای فوتبال ایران را تحت‌الشعاع قرار داد و باعث شد تمرکز اردوی این تیم رخت بر بسته و جای خود را به نابسامانی و حاشیه دهد.

خبر کوتاه بود" پرسپولیس از دو پنجره‌ی نقل‌و‌انتقالاتی محروم و مهدی طارمی برای 4 ماه از انجام تمام فعالیت‌های ورزشی منع شد". این خبر به حدی شوک آور بود که اردوی پرسپولیس را کاملا تحت تاثیر قرار داد و این تیم نتوانست از بهترین بازیکن خود در دو سال گذشته در مقابل یکی از متمول‌ترین تیمهای آسیا استفاده کند. این در حالی بود که پیش از این مسابقه جامعه‌ی فوتبال به درخشش طارمی در این مسابقه امیدار بودند و اعتقاد داشتند او یکی از شانس‌های مسلم جایزه بهترین بازیکن آسیا است اما با این محرومیت هم طارمی دستش از افتخارآفرینی کوتاه ماند و هم پرسپولیس آقای گل خود را برای این بازی از دست داد.

علاوه بر طارمی سه بازیکن دیگر پرسپولیس نیز در این مسابقه غایب بودند. سیدجلال حسینی کاپیتان و ستون پرسپولیس در خط دفاعی تا آخرین لحظات تلاش کرد خود را از شر سرماخوردگی رها کرده و به این مسابقه برسد اما موفق نشد و بازی را از روی سکوها تماشا کرد. کمال کامیابی‌نیا به سبب اخراج در دیدار قبلی مقابل الاهلی و محمد انصاری به سبب دو کارته بودن این مسابقه را از دست دادند که این مسئله تاثیر زیادی در شرایط بازی و چینش نفرات برای برانکو ایوانکوویچ داشت و او مجبور شد از بازیکنان دیگری در این مسابقه استفاده کند که این کار نتیجه نداد و پرسپولیس با شکست سنگین در این مسابقه ناامیدانه به کشور بازگشت تا با کورسوی امید به بازی برگشت فکر کند اما بازی برگشت هم این تیم با نتیجه 2 بر 2 متوقف شد و صعود به نیمه‌نهایی بازماند تا یکی از پرامیدترین تیمهای دهه  اخیر فوتبال ایران نتواند افتخاری کسب کند.

کابوس نیمه‌نهایی برای پرسپولیس/ تکرار تلخ تاریخ در آستانه تحقق رویا

امسال با امتداد محرومیت پرسپولیس در این فصل اما هواداران پرسپولیس به تیم خود بسیار امیدوار بودند و معتقد بودند که این محرومیت با اینکه می‌تواند شرایط را برای برنکو وسرخپوشان سخت کند اما این تیم با همین بازیکنان هم می‌توانند با هدایت برانکو ماموریت ناتمام فصل گذشته را به سرانجام رسانده و به فینال رقابتها راه پیدا کنند اعتقادی که در بازی مقابل الدحیل به یقین تبدیل شد و پرسپولیس با ارائه‌ یک نمایش درخور تحسین، یکی از بهترین و خطرناک‌ترین تیمهای غرب آسیا را حذف کرده و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت.

کابوس نیمه‌نهایی برای پرسپولیس/ تکرار تلخ تاریخ در آستانه تحقق رویا

پرسپولیس به مانند فصل گذشته در این مرحله دو بازیکن محروم به نامهای کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری دارد که در مقابل الدحیل کارت گرفتند و این مسابقه را از دست دادند. سید جلال حسینی هم دقیقا مثل سال قبل دچار سرماخوردگی شدیدی شده و بازی کردنش در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و معلوم نیست بتواند سه‌شنبه پرسپولیس را در این دیدار همراهی کند یا خیر. به این لیست بلند بالا حسین ماهینی مدافع راست سرخپوشان را هم باید اضافه کنیم که دیدار با استقلال دچار مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی پا شد و فصل را به کلی از دست داد.

به همه‌ی این غیبت‌ها باید نبودن برانکوایوانکوویچ را هم اضافه کرد. سرمربی کروات پرسپولیس در دیدار مقابل الدحیل در اعتراض به تصمیم روشن ایرماتوف داور مسابقه توپ را به زمین کوبید و این داور هم او را از منار زمین اخراج کرد که با توجه به قوانین او در این مسابقه نمی‌تواند در کنار زمین حضور داشته باشد و باید بازی را از روس سکوها دنبال کند که این عامل هم می‌تواند برای سرخپوشان گران تمام شود.

این نبودنها در شرایطی که پرسپولیس با وجود حضور همه‌ی این بازیکنان هم از نظر نفری تنگنا بود می‌تواند رویای صعود به فینال را پرپر کرده و بازهم این تیم را در یکقدمی حضور در فینال ناکام بگذارد. هواداران پرسپولیس در فضای مجازی به این نکته اذعان ذارند غلبه بر السد که از حضور بازیکنان بزرگ بین المللی مثل ژاوی، گابی و بغداد بونجاح سود می‌برد امری تقریبا محال است و انتظارات خود را از این تیم پایین آورده‌اند و معتقدند برانکو و پرسپولیس تا همین جا هم دست به کار بزرگی زده و از تیم خود راضی هستند.

سرمربی کروات پرسپولیس اما امیدوارانه در مورد این مسابقه صحبت می‌کند و در آخرین تمرین پرسپولیس پیش از پرواز به سمت دوحه اذعان داشته که به این بازی خوشبین است و برای کسب بهترین نتیجه به دوحه می‌رود. اظهارنظری که نشان‌ از روحیه‌ی بالای برانکو دارد و هواداران پرسپولیس را امیدوار به این مسابقه می‌کند تا شاید با جادوی برانکو و نمایش درخشان و بی‌نظیر بازیکنان نتیجه‌ی امیدوارکننده‌ای کسب کنند تا در دیدار برگشت بتوانند در ورزشگاه آزادی کار را به نفع خود به پایان برسانند.

باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی انتظار قهرمان بلا منازع لیگ ایران را می‌کشد و آیا آنها می‌توانند دست به معجزه بزنند یا خیر.

گفتنی است دیدار دو تیم پرسپولیس و السد روز سه‌شنبه 10 مهرماه در دوحه ودر ورزشگاه جاسم بن حمد انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز