خبرگزاری کار ایران

مثلث جنجالیِ تاج - کریمی - کی روش

طغیان علی کریمی و سوالی که همچنان بی پاسخ مانده

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۴۲۱

مربی سرخپوشان گیلانی شب گذشته پس از مدت‌ها سکوت برابر خبرنگاران، واکنش عجیبی به فدراسیون فوتبال داشت؛ این بار درخصوص مدت زمان ریاست مهدی تاج و اعلام رسمی ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی فوتبال!

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دیدار بین تیم‌های پیکان تهران و سپیدرود رشت در جریان بازی‌های هفته هشتم لیگ برتر با برتری میزبان در دقایق پایانی با گل عیس آل کثیر به پایان رسید تا سرخپوشان گیلانی با گذشت 720 دقیقه از مسابقات فصل جدید لیگ برتر همچنان در کسب پیروزی ناکام باشند.

سپیدرود با 16 گل خورده، دو تساوی و شش شکست تنها 2 گل زده و از ابتدای فصل جدید از قعر جدول تکان نخورده است. سرخپوشان که لیگ را با کادر خداداد عزیزی آغاز کرده‌اند از هفته ششم با کادر علیرضا امامی فرد و علی کریمی برابر صنعت نفت به تساوی بدون گل رسیدند و هفته پیش هم با گل دیدنی آدام همتی دست خالی ورزشگاه آزادی را ترک کردند.

طغیان علی کریمی و سوالی که همچنان بی پاسخ مانده

در پایان دیدار شب گذشته مقابل پیکان علی کریمی که به دلیل سرمربی بودن امامی فر نمی‌تواند در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد، واکنش عجیبی داشت. خبرنگاران که منتظر صحبت‌های جادوگر محبوب بودند ناگهان با جواب نامربوط او درباره بازی مواجه شدند که در واقع به فدراسیون فوتبال و قرارداد جدید کارلوس کی روش مربوط بود!

"چرا آقای تاج رسماً اعلام نمی‌کند سرمربی تیم ملی چه کسی است؟ شما چیزی در این مورد از او شنیده‌اید؟ ببخشید رئیس فدراسیون فوتبال باید بیاید در یک نشست خبری اعلام کند سرمربی تیم ملی فلانی است. آیا شما چنین چیزی را دیده‌اید؟ تاج با این شرایط مشخص نیست چرا فقط دنبال این است که رئیس فدراسیون بماند."

این صحبت‌های علی کریمی بود که پس از نشست خبری سال گذشته در بازی برابر استقلال خوزستان معتقد بود اگر باشگاه‌های فوتبال نباشند روسای فدراسیون فوتبال هم نخواهند بود.

طغیان علی کریمی و سوالی که همچنان بی پاسخ مانده

مربی 39 ساله که دلیل عصبانیتش همانند سال گذشته ظاهرا از نحوه داوری بود، به این نکته استناد نکرد که طی اساسنامه‌ای که فدراسیون فوتبال چندسال پیش وضع کرده بود و در اختیار فیفا قرار گرفت، فدراسیون فوتبال نهادی غیردولتی محسوب می‌شود که مدیران آن می‌توانند از قانون منع بکارگیری بازنشستگان پیروی نکنند و دلیلی وجود نداشته که کریمی به جای پاسخ دادن درباره عملکرد بازیکنان تیمش مدت زمان ریاست تاج را بررسی کند.

قطعا تاج همانند تمام علاقه مندان به فوتبال منتظر نمایش بهتر تیم ملی فوتبال است تا پس از سال‌های برترین تیم آسیا، البته در رده بندی، جام قهرمانی مسابقات جام ملت‌های این قاره را بالای سر ببرد و از ادامه همکاری با سرمربی اسبق رئال مادرید پشیمان نشود.

درباره اینکه چرا تاج رسما اعلام نکرده کارلوس کی روش پرتغالی تصمیم دارد به همکاری‌اش با فدراسیون ادامه بدهد، مربی سرخپوشان ظاهرا طی یک هفته اخیر اخبار را رصد نکرده یا فراموش کرده که رئیس فدراسیون فوتبال همین چند روز پیش در این باره صحبت کرده بود.

تاج شش روز پیش(یکم مهرماه) در گفت و گو با بخش خبری شبکه سه سیما اعلام کرد، کارلوس کی روش پس از مذاکرات با وی، در حالیکه شایعاتی یک روز پیش از برگزاری مراسم معرفی برترین‌های سال فیفا درباره گفت و گوی سرمربی 64 ساله با مسئولان فدراسیون کلمبیا مطرح شده بود، تا پایان جام ملت‌ها شاگردانش را برای حضور در مسابقاتی که میزبانی امارات برپا می‌شود آماده می‌کند.

طغیان علی کریمی و سوالی که همچنان بی پاسخ مانده

پیش از آن در تاریخ 25/3/97 هم تاج در این خصوص گفته بود: جمع بندی ما این بود که کی روش می تواند کمک تیم ملی باشد. قبل از سفر تیم ملی به ترکیه تقریبا و همان روز که بنده بستری شدم، تا اذان صبح جلسه ای با او داشتیم که جلسه خوبی بود و به تفاهم رسیدیم. مفاد این قرارداد را بعدا اعلام می کنیم. تا جام ملتها با کی روش ادامه می دهیم.

ظاهرا ماجرای جدال‌های لفظی کریمی با فدراسیون فوتبال کماکان ادامه دارد و او تصمیم ندارد مواضعش را تغییر بدهد تا اینکه مهدی تاج، همانطور که بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس می‌گوید، در نشست خبری به سوالات او پاسخ بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز