خبرگزاری کار ایران

تعویق انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی به بهانه دربی تهران

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۰۲۲

تیم ملی کشتی فرنگی این روزها معطل یک کشتی‌گیر مانده است. سعید عبدولی کشتی‌گیری است که این روزها حسابی کادر فنی و شورای فنی کشتی فرنگی را سر کار گذاشته است.

به گزارش ایلنا، او قرار بود امروز در انتخابی تیم ملی به میدان برود اما هنوز با وجود گذشت چند روز از شروع اردوی تیم ملی، در تمرینات حاضر نشده است. قرار بود هفته گذشته به همراه سایر کشتی‌گیران به سفارت مجارستان برای انجام مصاحبه دریافت ویزا مراجعه کند اما این کار را هم نکرد. این همه بی‌نظمی از کشتی‌گیری که سال‌ها سابقه حضور در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی را دارد، کمی عجیب و دور از انتظار است اما عجیب‌تر از این رفتار سعید عبدولی رفتار فدراسیون کشتی و مربیان تیم ملی در قبال سعید است.

اقدام عجیب سعید عبدولی در حالی رخ می‌دهد که او در دو سه سال اخیر او چندین بار این رفتارها را انجام داده اما مشخص نیست که چرا هرگز برخورد جدی با او نشده و عجیب‌تر اینکه این بار هم به خاطر او دو روز انتخابی درون اردویی تیم ملی به تعویق افتاد. این تعویق زمان انتخابی یعنی حمایتی دوباره و تمام قد از تمام بی‌نظمی‌های سعید عبدولی.

البته مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی اعلام کرده که به خاطر دربی پایتخت مسوولان شورای تامین این مسابقه را به تعویق انداخته‌اند اما چه کسی می‌تواند این موضوع را باور کند؟ ظاهرا احد پازاج فراموش کرده که انتخابی مرحله نهایی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در سال 95 در حالی در تاریخ 27 فروردین در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد که فقط ساعتی بعد از پایان مسابقات کشتی، بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در استادیوم آزادی برگزار شد.

چطور در آن مقطع کسی مخالفت نکرد و اتفاقا هزاران نفر از علاقه‌مندان به فوتبال در سالن کشتی هم حاضر شدند و انتخابی تیم ملی را تماشا کردند ولی مشکلی پیش نیامد و همه هم از این همزمانی لذت بردند اما حالا همزمانی دو مسابقه کشتی که در نهایت هر کدام شش دقیقه طول می‌کشد آن هم در خانه کشتی که یک کیلومتر با در اصلی مجموعه فاصله دارد، می‌تواند مشکل‌ساز باشد؟

نکته مهم دیگر این است که انتخابی درون اردویی ساعت 10 صبح شروع می‌شود و مسابقه فوتبال 18:30؛ چگونه ممکن است که مسوولان با برگزاری این انتخابی درون اردویی مخالفت کنند؟ مسابقه کشتی که بعید است به اندازه 100 نفر هم تماشاگر داشته باشد. آیا مسوولان نگران حضور این صد نفر شده‌‌اند؟

مشخص است که این دو روز را به سعید عبدولی فرجه داده‌اند تا به زعم خودشان عدالت را برقرار کنند. برقراری عدالت با قربانی کردن دیگران چطور ممکن است؟ با تعویق این انتخابی حالا کیوان رضایی و یوسف قادریان که هم در انتخابی مرحله اول شرکت کرده‌اند و هم در انتخابی مرحله نهایی، هم در اردوها منظم حضور داشته‌اند و هم تابع تصمیمات مربیان بوده‌‌اند، چشم انتظار نشسته‌اند که سعید عبدولی و کادر فنی چه تصمیمی می‌گیرند؟ این دو کشتی‌گیر حرف گوش‌کن و کم حاشیه اسیر توجه کادر فنی به یک کشتی‌گیر بی‌نظم شده‌‌اند! این عدالتی است که فدراسیون کشتی به دنبال آن است؟

چند روز است که کیوان رضایی و یوسف قادریان در استرس این انتخابی هستند که در نهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد و حاصل زحمات آنها چه می‌شود و حالا با تصمیم کادر فنی دو روز دیگر به استرس و نگرانی آنها در 20 روز مانده به مسابقات جهانی اضافه می‌شود! چرا باید همه چیز فدای کسب یک مدال شود؟ آن هم به وسیله کسانی که تا همین چند ماه پیش شعار سر می‌دادند که دیگر طلا نمی‌خواهیم و باید عدالت برقرار شود. این همان عدالتی است که وعده می‌دادند؟

البته استارت این بی‌عدالتی نه از الان که به خاطر سعید عبدولی انتخابی دو روز به تعویق می‌افتد، بلکه از زمانی زده شد که بیهوده محرومیت این کشتی‌گیر را بخشیدند. کشتی‌گیری که شش ماه محروم بود اما بعد از دو ماه بخشیده شد و عنوان کردند کشتی‌گیری که دو سوم محرومیتش سپری شده باشد، می‌تواند درخواست بخشش کند! در حالی‌که با همان فرمایش مسوولان فدراسیون کشتی عبدولی حداقل باید چهار ماه محروم می‌ماند تا بخشیده شود اما برای اینکه او برای مسابقات جهانی بتواند به فرم ایده‌آل برسد او را دو ماه هم زودتر بخشیدند.

هنوز هیچ کس اتفاقات سال گذشته را فراموش نکرده است. عبدولی نه در انتخابی حاضر شد و نه در اردوی تیم ملی اما به جای پیام بویری راهی مسابقات جهانی فرانسه شد و یک مدال برنز به دست آورد. مدالی که اگر نبود مشخص نبود کشتی فرنگی ایران با دو مدال برنز در چه جایگاهی قرار بگیرد. ظاهرا امسال هم فدراسیون می‌خواهد با همان فرمول سال گذشته پیش برود. با همان دست‌فرمان و باز هم چشم امید به مدال سعید برای رهایی از یک نتیجه ضعیف احتمالی اما تا کجا می‌توان به این شکل پیش رفت؟

گزارش: محسن وظیفه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز