خبرگزاری کار ایران

تیم منتخب ادوار سرخابی‌ها / ازعقاب تا سر طلایی

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۹۰۸

در آستانه دربی پایتخت تیمی منتخب از بازیکنان سرخابی که در تاریخ این بازی خوش درخشیده‌اند را مرور می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، دو تیم استقلال و پرسپولیس عصر پنجشنبه هشتادوهشتمین دربی سنتی پایتخت را به انجام خواهد رساند و تمام فوتبالدوستان ایرانی چشم به ورزشگاه آزادی خواهند دوخت. به همین بهانه نگاهی انداخته‌ایم به تیمی منتخب از این دو تیم که در دربی‌های سالیان گذشته خوش درخشیده و باعث ثبت لحظات ماندگار شده‌اند.

احمدرضاعابدزاده( عقاب در دربی نمی‌بازد)

دروازه‌بان افسانه‌ای فوتبال ایران شکست‌‌ناپذیرترین بازیکن شهرآورد است او در 13 دربی حضور داشته که 8 بار با پیراهن پرسپولیس و 5 بار با پیراهن استقلال بوده و در این 13 بازی نیز شکستی را متحمل نشده که این در نوع خود یک رکورد جالب برای عقاب فوتبال ایران است.

امیرحسین صادقی( رکوردار حضور در دربی برای استقلال)

با 18 بازی در دربی به همراه فکری رکوردار حضور در دربی برای استقلال است و اگر شفر اجازه می‌داد و او به این تیم بر‌می‌گشت حتی می‌توانست از رکورد 20 دربی علی پروین گذشته و رکوردار حضور در دربی باشد. صادقی در تاریخ دربی ها خاطرات تلخ و شیرین زیادی داشته اما شیرینترین آن به گلزنی او در مقابل پرسپولیس دنیزلی است که البته فرجام خوبی نداشت و استقلال این بازی را 2بر1 واگذار کرد.

مهدی هاشمی نسب(یاغی‌ترین یاغی)

رفتنش به استقلال، او را از لیست بازیکنان محبوب پرسپولیسی‌ها خارج کرد اما کسی نمی‌تواند گلهای او را در دربی فراموش کند هاشمی‌نسب در دربی 4 گل برای پرسپولیس زده و 1 گل هم برای استقلال و در دو سوم دربی هایی که حضور داشته توانسته با برد از این مسابقه بیرون آید. 

افشین پیروانی( به یاد فینال جام حذفی )

رکورددار بازی با پیراهن پرسپولیس، در دربی هم یکی از با سابقه‌ترین‌های این تیم بود. او با ۱۸ حضور در دربی، بعد از پروین رکورددار است. پیروانی ۵ بازی را برد و یک گل زد و یک پاس گل هم داد. تنها گل او در دربی تهران، دقایق پایانی فینال جام حذفی بود و پرسپولیس را به قهرمانی رساند.

مهدی‌مهدوی‌کیا( با مهدوی‌کیا پرسپولیس نباخت )

برگ برنده پرسپولیس در دربی تهران، همیشه برای این تیم خوش یمن بود. مهدوی‌کیا ۶ بار در دربی به میدان رفت، ۴ بازی برد و هیچوقت شکست نخورد. قبل از رفتن مهدوی‌کیا به آلمان، پرسپولیسی‌ها با او ۳ گل در دربی زدند و پیروز شدند. یکی از گل‌ها را هم مهدوی‌کیا زد. پس از بازگشت کیا، آنها در آستانه باخت پنجم به مظلومی و تیمش بودند اما با نمایش درخشان و سانترهای طلایی او که به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت، بازی ۲-۰ باخته را ۳-۲ بردند.

علی جباری( سلطان آبی‌ها )

زدن ۵ گل و ساختن ۴ گل، علی جباری را تبدیل به تاثیرگذارترین بازیکن تاریخ دربی می‌کند. او ۷ دربی از ۱۷ دربی که در زمین بود را برد و یکی از رکوردداران تعداد برد در دربی محسوب می‌شود. او در اولین برد استقلال در تاریخ دربی، زننده یکی از گل‌های این تیم بود. یک بار با دو گل، استقلال را به تنهایی برنده دربی کرد و یک بار هم گل او، استقلال را از باخت دربی نجات داد.

علی پروین( رکوردار حضور در دربی )

هیچکس بیشتر از پروین، در دربی تهران بازی نکرده است. ۲۰ حضور، که با ۲ گل و ۴ پاس گل همراه بود. گل‌های پروین، پرسپولیس را برنده نکرد اما پاس گل‌های او، نقش مهمی در پیروزی‌های تاریخی پرسپولیس از جمله برد معروف به شیش‌تایی داشت. پروین در این مسابقه، دو پاس گل برای ایرج سلیمانی فرستاد و تاثیر بسزایی در برد تاریخی قرمزها در مقابل رقیب سنتی داشت.

علی کریمی( آقای جادوگر، منجی همیشگی پرسپولیس )

منجی همیشگی پرسپولیس در دربی تهران بود. پیش از رفتن به امارات، در ان دربی معروف که با حاشیه همراه بود با یک قیچی تماشایی جلوی باخت پرسپولیس از استقلال و هاشمی‌نسب را گرفت. بعد بازگشت، در اولین دربی در حالی که همگان در انتظار شکست افشین قطبی در مقابل امیر قلعه نوعی بودند دقایق آخر گل مساوی را زد. دو بار هم از استقلالی‌ها پنالتی گرفت که یکی از آن‌ها، باز هم در دقایق آخر بود و پرسپولیس را از شکست نجات داد. گرفتن ۳ پنالتی در دربی، او را تبدیل به پنالتی‌گیرترین بازیکن دربی می‌کند.

همایون بهزادی (سرطلایی همیشه کاپیتان )

با ۹ بار بستن بازوبند کاپیتانی، رکورددار پرسپولیس در دربی تهران است. بهزادی ۴ گل در دربی زده که سه تای آن‌ها، مربوط به بازی معروف به شش‌تایی می‌شود. او اولین کسی بود که در دربی هت‌تریک کرد و بجز ایمون زاید، هیچکس نتوانست این کار را تکرار کند. کاپیتان تیم طلایی پرسپولیس، فقط در یک دربی بدون بازوبند وارد زمین شد و بقیه دربی‌ها، کاپیتان تیمش بود.

فرهادمجیدی( خالق عدد 4 )

مجیدی ۱۶ بار در دربی به میدان رفت و سال‌ها، در گلزنی ناکام بود. فارغ از گلی که او و حسین کاظمی هر دو ادعای زدن آن را دارند، سه گل در دربی زد. گل او در دقایق تلف شده لیگ دهم، استقلال را برنده این مسابقه کرد و شروع بردهای پیاپی آن‌ها شد. بعد جدایی او از استقلال، روند بردهای پیاپی استقلال هم به پایان رسید.

صفرایرانپاک( آقای گل دربی‌ها )

 ایرانپاک، بزرگترین غایب برد ۶ گله پرسپولیس بود و با حضور او در زمین، معلوم نیست چه نتیجه‌ای بدست می‌آمد. ایرانپاک ۷ گلش به استقلال را در ۶ بازی مختلف زده و از این جهت هم، رکورددار دربی محسوب می‌شود. او فقط در یک مسابقه، دو گل زد که پرسپولیس با گل‌هایش ۲-۱ پیروز شد. یک بار هم گل دقیقه نود، او پرسپولیس را از شکست نجات داد. پرسپولیس فقط یک بار با گلزنی ایرانپاک در دربی شکست خورد.

تیم منتخب ادوار سرخابی‌ها / ازعقاب تا سر طلایی

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز