خبرگزاری کار ایران

کارخانه ستاره سازی پرسپولیس؛ اینبار یک ورژن جدید

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۸۵۵

آنهایی که هر روز تمرین پرسپولیس را می‌بینند و نزدیک به تیم هستند از درخشش آدام همتی در بازی با سپیدرود چندان شگفت‌زده نشدند.

به گزارش ایلنا، پیشرفت آدام از سال گذشته تا این فصل ملموس بوده و با اینکه در همین کمبود بازیکن، بازی کردن برای او در ترکیب اصلی سخت و شبیه غیر‌ممکن است اما در اندک دقایقی که همتی وارد زمین شد، می‌شد نشانه‌های پیشرفت را در او دید. این دومین فصل حضور آدام یا درست‌تر آدم در پرسپولیس است.

فصل قبل او در برد درخشان مقابل ذوب‌آهن در تهران تنها دقایقی کوتاه به میدان رفت و دیگر روی بازی را ندید. درست قبل از بازی رفت با الجزیره در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برانکو در هتل ابوظبی آدام را کنار کشید و به او گفت: «می‌خواهم فصل آینده از تو در دفاع راست استفاده کنم چون به احتمال زیاد صادق محرمی از ما جدا می‌شود. قراردادت را تمدید کن تا ببینم پیشرفتت چطور خواهد بود. درست است که تو می‌توانی در سمت چپ و راست خط میانی بازی کنی اما می‌خواهم به‌عنوان مدافع راست روی تو کار کنم و ببینم پیشرفتت چطور خواهد بود.»

آدام تمرین‌های پیش فصل در کرواسی را با انگیزه آغاز کرد اما آنچه باعث شد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد تمرین‌های اختصاصی‌اش بود که شماره 21 سر به زیر تیم را از سایر نیمکت‌نشین‌ها جلو انداخت.

تقریبا هر روز آدام را یک ساعت قبل از بقیه در ورزشگاه شهید کاظمی می‌شد پیدا کرد که یا به تنهایی یا با طاهرخانی و شریفی مشغول تمرین بود.  آدام تبدیل به مدافع راست نشد و در همان خط هافبک ماند اما در تمرین‌ها ساعت‌ها روی سانتر، شوت، کات بک و ... کار کرد و روز بازی با سپیدرود دقیقا همان کاری را کرد که در تمرین‌ها مدام انجام می‌داد. اینجا هم حرکات او اعضای کادر فنی را یاد تمرین‌های مکررش در ورزشگاه شهید کاظمی می‌انداخت و انگار صحنه‌ها تکراری بود.

نمایش دلپذیر همتی از لحظه ورود نشان می‌داد چقدر آماده است. هنوز چند ثانیه از حضورش در زمین نگذشته بود که لب خط بازیکن سپیدرود را جا گذاشت و با خطا سرنگون شد تا از حریف اخطار بگیرد. لحظه‌ای بعد با فراری تماشایی و کات‌بکی دقیق نوراللهی را در موقعیت گل قرار داد که حاصل این توپ کرنری شد که در نهایت همان گل فوق‌العاده را رقم زد. اتفاقا آدام روی چنین شوت‌هایی هم به شدت تمرین کرده بود و انگار در ورزشگاه شهید کاظمی در ظل گرما به دروازه خالی شوت می‌زد.

همتی بعد از باخت‌های سنگین مثل شکست عجیب به الهلال در نیمه نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان همواره مورد طعنه منتقدان قرار می‌گرفت و خیلی‌ها درباره دلیل حضورش در پرسپولیس می‌گفتند اما این بازیکن با پیشرفتی که داشت ثابت کرد پرسپولیس پولش را دور نریخته است.

آدام در هر هفت بازی این فصل پرسپولیس به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته و در دو بازی آسیایی مقابل الدحیل هم بازی کرده که در دیدار برگشت و در همان دقایق کوتاه حضورش در زمین نمایش بسیار دلپذیری داشت.

همتی 24 ساله که در تورنتو کانادا متولد شده حرفه‌ای فکر می‌کند و رفتار متعادلی در بیرون زمین دارد. او با رادوشویچ و فرزاد حبیب‌اللهی آنالیزور تیم که انگلیسی حرف می‌زنند ارتباط بیشتری دارد اما با هیچ‌کس مشکلی ندارد و البته در تمام این مدت هیچ بازیکنی به او بند نکرده که در تیم جایی اشغال کرده و کارآیی ندارد.

آدام پسر واقع‌بینی است و در تمام این مدت با نیمکت‌نشینی‌اش کنار آمده اما دقایقی که در میدان حضور دارد متناسب با سرعت پیشرفتش در پرسپولیس نیست. با این حساب شاید بهتر باشد او در نیم فصل دوم و مقطعی که سروش و ترابی به خط میانی اضافه می‌شوند به‌عنوان بازیکن قرضی به تیم دیگری برود تا بیشتر بازی کند و بیشتر دیده شود اما حضور در پرسپولیس و توی چشم ماندن، می‌تواند حتی بازیکن منطقی و واقع‌بینی مثل همتی را هم وسوسه کند؛ بخصوص که بعد از این گل تازه خیلی‌ها آدام را شناخته‌اند و از این به بعد منتظر بازی‌های بهتری از او خواهند ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز