خبرگزاری کار ایران

امیر هاشمی مقدم در گفت و گو با ایلنا:

استقلالی هستم و راهی به جز برد وجود ندارد/ تیمها شناخت خوبی از پرسپولیس پیدا کرده اند

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۷۲۱

پیشکسوت باشگاه استقلال تهران درباره وضعیت این تیم و پرسپولیس پیش از دربی صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، هشتاد وهشتمین دربی پایتخت در حالی به انجام می رسد که دو تیم با وضعیتی متفاوت رو در روی هم قرار خواهند گرفت. پرسپولیس در لیگ نفس به نفس پدیده پیش می رود و در آسیا هم به نیمه نهایی رسیده اما استقلال در کمرکش جدول به سر می برد و در آسیا هم به السد باخته و به جمع 4 تیم نرسیده است. با این حال، اتمسفر دربی به گونه ای است که نمی توان با نگاه کردن به جدول و آمار و ارقام تیم برنده را حدس زد.

در ادامه تحلیل امیر هاشمی مقدم، ستاره اسبق استقلال و تیم ملی ایران را در گفت و گو با ایلنا از دست ندهید:

پرسپولیس:

پرسپولیس وضعیت بدی ندارد. این تیم در رده دوم جدول است و در 7 بازی 15 امتیاز گرفته است. البته آنها تعداد گل زده شان باید بیش از 8 گل باشد اما اینطور نیست. با این حال آنها چون خیلی کم گل خورده اند این مساله به چشم نیامده است. پرسپولیس همیشه برای برد به میدان می رود و آن را هم در اکثر اوقات به دست می آورد. آنها در سه هفته اخیر تنها یک برد داشته اند اما در ابتدای لیگ امتیازات را به خوبی جمع آوری کردند و حالا با صدر تنها یک امتیاز فاصله دارند. پرسپولیس یکی از کاندیدهای جدی قهرمانی به حساب می آید. مشکلی که با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که فراموش می کنند یک بر صفر را به 2-0 یا 3-0 برسانند و برای خود حاشیه امنیت بسازند. شاید این مساله به خاطر آن است که تیمها شناخت خوبی از پرسپولیس به دست آورده اند. سیستم دفاعی تیمها در مقابل آنها بهتر شده است.

 

استقلال:

استقلال در جدول مقام یازدهم را به خود اختصاص داده که اصلا در شان نام و پیشینه این تیم نیست. البته که آبی پوشان یک بازی کمتر انجام داده اند ولی امتیازات زیادی را از دست داده و تنها یک برد را به دست آورده اند  که اصلا اتفاق خوب و جالبی نیست. استقلال بد فوتبال بازی نمی کند اما فوتبال خوب کافی نیست. استقلال باید الان به فکر نتیجه گیری باشد. بازی خوب در پی برد، به وجود خواهد آمد. مهمترین مشکل تیم در حال حاضر تعداد گل پایین است. زدن 5 گل در 6 بازی اصلا خوب نیست؛ خود این تعداد گل هم در حالی زده شده که سه تای آن در یک بازی بوده است. استقلال در سه بازی اخیر، یک گل هم نزده و باید هر چه سریع تراین معضل حل شود. وقتی به مهاجمان نگاه می کنیم می بینیم که باقری در خط حمله حضور دارد. تبریزی هم هست اما نتوانسته عملکرد قبل توجهی داشته باشد. اسماعیلی هم حضور دارد و نفرات جوانی مثل آقایی و صیادمنش به میدان رفته اند. اینها باید بتوانند قدرت گلزنی خود را تقویت کنند. استقلال همیشه در تیم خود آقای گل داشته و الان هم باید داشته باشد. در لیست آقای گل های کنونی لیگ اما چنین چیزی قابل رویت نیست. از امثال مهدی قائدی و فرشید اسماعیلی که در خط میانی بازی می کنند انتظار می رود که گل بزنند و روی دروازه رقبا خطرساز شوند. همانطور که همیشه گفته ام اقای شفر باید تمرکز خود را روی نتیجه بگذارد. استقلال نباید اجازه ندهد در این برهه با تیمهای دیگر فاصله اش زیاد شود. هنوز برای استقلال دیر نشده تا بتواند فاصله با پرسپولیس را جبران کند. فراموش نکنیم که استقلال یک بازی کمتر دارد. استقلال باید بازی با پرسپولیس را برنده شود و راهی به جز این وجود ندارد. در این صورت تیم 10 امتیازی می شود و با برد در برابر نفت مسجدسلیمان فاصله با پرسپولیس به دو امتیاز کاهش پیدا می کند. اما اگر باخت در راه باشد نه تنها با پرسپولیس بلکه با بقیه تیمهای اول تا چهارم جدول هم اختلاف زیادی به وجود می آید که جبرانش کار بسیار دشواری خواهد بود.

پیش بینی:

دربی روز بزرگی است و فشار روی استقلال بیشتر خواهد بود تا پرسپولیس. این بازی خاص است و با تمام مسابقات دیگر فرق دارد. این بازی متعلق به خودش است و روز بسیار مخصوصی است. نمی توان گفت اگر استقلال یا پرسپولیس در فرم عالی باشند حتما برنده خواهند شد. اما از لحاظ منطقی اگر بخواهیم به قضیه نگاه کنیم فشار بیشتر روی استقلال است. با این حال کیفیت لازم در این تیم برای پیروزی مقابل پرسپولیس دیده می شود. در سوی مقابل پرسپولیس قطعا توانایی برد را دارد. آنها می دانند که در صورت برد می توانند خیلی راحت به مسیر خود ادامه دهند. این بازی برای استقلال خیلی مهم تر است. اگر تیم‌آقای شفر بازی را واگذار کند آسیب روحی فراوانی را خواهد دید. یعنی هم دربی را به پرسپولیس باخته، هم سه امتیاز را از دست داده و هم در جدول وضعیتش بدتر از قبل شده است.

پیش بینی کردن سخت است اما طبیعتا چون استقلالی هستم دوست دارم تیم محبوبم برنده شود. صد در صد این شانس را با توجه به پتانسیلی که می بینم برای تیمم قائل هستم. به این شرط که راه گلزنی را پیدا کنند و بازیکنان برای گلزنی تشنه باشند و به موقع در 18 قدم حاضر باشند. من فکر می کنم این اتفاق رخ دهد و استقلال برنده این بازی باشد. در این روزهای سخت است که کیفیت یک مربی و قدرت یک تیم مشخص می شود. در نهایت امیدوارم تماشاچیان برنده اصلی این مسابقه باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز