خبرگزاری کار ایران

در مسیر بحران؛ ضربه بزرگ به بارسلونا با سیستم چرخشی

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۳۱۳

از سیستم چرخشی استفاده کن و از خیر گرفتن نتیجه بگذر یا استفاده نکن و جانت در آید. این بحران بارسلونا است.

به گزارش ایلنا، این داستان بارسلونا در بازی یکشنبه شب بود که ارنستو والورده برای نخستین بار چند بازیکن اصلی‌اش را کنار گذاشت و نخستین امتیازات فصل را در دیدار با خیرونا در نوکمپ از دست داد. بارسلونا به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به رئال مادرید به صدر جدول برگشت اما نمی‌تواند از این واقعیت فرار کند که بیشتر دو امتیاز از دست داده تا اینکه یک امتیاز گرفته باشد با آنکه نزدیک به یک ساعت با یک بازیکن کمتر بازی کرده است.

فصل قبل از والورده انتقاد می‌شد که چرا به اندازه کافی از سیستم چرخشی استفاده نمی‌کند و این باعث خستگی تیم برای بازی‌های سخت نیمه دوم فصل می‌شود از جمله باخت 3 بر صفر برابر رم که منجر به حذف از لیگ قهرمانان شد. بارسلونا سه‌شنبه گذشته در لیگ قهرمانان مقابل پی‌اس‌وی آیندهوون بازی کرد و فردا هم در زمین لگانس بازی دارد، بنابراین والورده موقعیت را برای سیستم چرخشی، مناسب تشخیص داد تا بازیکنانش را سرحال نگه دارد. کلمان لانگله و نلسون سمدو جانشین ساموئل اومتیتی و سرخی روبرتو در دفاع شدند و در میانه میدان، ایوان راکیتیچ و فیلیپ کوتینیو جای خود را به آرتور و آرتورو ویدال دادند.

روی کاغذ وقت خوبی برای مربی بود که در تیمش تغییراتی ایجاد کند هرچند باید در دربی کاتالونیا بازی می‌کرد. بارسلونا فصل قبل 6 بر یک خیرونا را در هم کوبیده بود و تیم همسایه در این فصل مثل نخستین حضورش در بالاترین دسته فوتبال اسپانیا نبوده.

در عین حال، یکی از تلخ‌ترین شکست‌های تاریخ اخیر بارسلونا در موقعیتی مشابه رقم خورد، 2 بر یک مقابل آلاوس در نوکمپ در سپتامبر 2016 وقتی لوییس انریکه تیمش را به شدت تغییر داده بود. لیونل مسی و لوییس سوارس آن بازی را از روی نیمکت شروع کردند و وقتی به بازی آمدند نتوانستند مانع شکست شوند.

این بار اما سیستم چرخشی چندان بنیادی نبود، سوارس در ترکیب اصلی قرار گرفت و نتیجه پایانی چندان هم بد نبود اما این حس را به وجود آورده که بارسلونا باید کل تیمش را پیشرفت بدهد اگر می‌خواهد در سه جبهه خوب مبارزه کند.

آرتور و ویدال هیچ یک نتوانستند چندان اثرگذار باشند هرچند نفر دوم پاس گل اول را به مسی داد. سمدو همچنان در دفاع راست اعتماد به نفس لازم را ندارد جایی که سرخی روبرتو انتخاب اول است اما بازی دادن به لانگله بود که برای بارسلونا گران تمام شد. والورده به بازی 11 مهر با تاتنهام فکر می‌کند که اومتیتی محروم است و برای همین به لانگله بازی داد اما او فقط 35 دقیقه دوام آورد چون داور بازی، خیل مانسانو با استفاده از VAR دید که این مدافع آرنجش را به سمت پره پونس پرتاب کرده و این برای دادن کارت قرمز کافی است.

در دقایق بعد خیرونا خودش را پیدا کرد به نحوی که تا به حال موفق نشده بود. کریستین استوانی با استفاده از اشتباه پیکه به گل رسید و سرخیو بوسکتس هم نتوانست مثل یک مدافع میانی عمل کند. اومتیتی آماده آمدن به بازی بود اما والورده تغییر را به تعویق انداخت چون می‌خواست تا آنجا که ممکن است این فرانسوی را دور نگه دارد و بهایش را پرداخت. حتی حضور او در نیمه دوم هم مانع از رسیدن استوانی به گل دوم نشد که می‌توانست اتفاق تلخ دو سال قبل را تکرار کند اما با گل پیکه بارسلونا حداقل یک امتیاز از این بازی گرفت اما قهرمان لالیگا همچنان راه حلی برای بحران سیستم چرخشی خود پیدا نکرده و نمی‌داند در آینده به کدام یک از دو نتیجه نامطلوب منتهی می‌شود.

ریک شارما/ مترجم: سیدعلی بلندنظر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز