خبرگزاری کار ایران

حمایت دیپلماتیک از کشتی؛ پایان ترس بابت محرومیت

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۲۱۶

نشست مهم ورزش ایران در لوزان سوییس برگزار شد.نشستی با حضور رضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک، نصرا... سجادی و نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی که در IOC هم عضو است، برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محور گفت و گوها در این نشست، بحث روز ورزش و البته کشتی بود. تعلیق و محرومیتی که در یک سال اخیر بارها از سوی فدراسیون کشتی به مسوولان گوشزد شده بود که اتحادیه جهانی و IOC به دلیل رودررو نشدن کشتی‌گیران ایران با کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی به دنبال آن بودند. این نشست مهم می‌تواند از تبعات این تهدیدها و خطرات بکاهد و شاید الان بتوان گفت که این نشست خیال رسول خادم را از بابت تعلیق راحت می‌کند

همه چیز بعد از مسابقه معروف علیرضا کریمی در مسابقات امید‌های جهان شکل تازه‌ای به خود گرفت. جایی که او مقابل کشتی‌گیر روس به طور مصلحتی شکست خورد و بعد از آن پرونده‌ای برای کشتی ایران در اتحادیه جهانی باز شد و حتی شنیده شد که کمیته بین‌المللی المپیک هم وارد ماجرا شده و خواهان برخورد با ورزش ایران است.

در این مدت رسول خادم چند بار به سوییس سفر کرد و با مسوولان اتحادیه جهانی مذاکره کرد اما در همین حال او و دوستدارانش در کشتی همزمان انتقادات زیادی داشتند از اینکه چرا چنین وضعی برای کشتی به وجود آمده است.

مصاحبه‌های متعدد و انتقادات صریح که البته این ابهام و سوال را هم به وجود آورد که رسول خادم به طور دقیق چه خواسته‌ای دارد؟ مصاحبه‌های خادم به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شد و به طور دقیق مشخص نبود که او در لابه‌لای اعتراضاتش به دنبال چه چیزی است؟ آیا دنبال تغییر رویه چهار دهه اخیر است یا اینکه موضوع دیگری را مد نظر دارد؟

البته مدتی بعد مشخص شد که خواسته رسول خادم از مسوولان ورزش خیلی هم پیچیده نبود؛ رفتن به سوییس و دیدار با مسوولان اتحادیه جهانی و همچنین اعضای کمیته بین‌المللی المپیک و رایزنی در خصوص مشکلاتی که به خاطر کشتی نگرفتن ایرانی‌ها با کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی به وجود آمده بود؛ خطری که گفته می‌شد همه‌ ورزش ایران را تهدید می‌کند و نگرانی‌های زیادی را به وجود آورد.

رسول خادم بارها این خواسته را مطرح کرد که مشکل جدی برای ورزش ایران و کشتی وجود دارد و اعلام کرد همه باید از کشتی حمایت کنند. خادم چند بار در مصاحبه‌های انتقادی، خواهان حمایت همه جانبه از کشتی شد و گفت: «باید این احساس به وجود بیاید که همه در قبال اتفاقاتی که رخ می‌دهد، مسوول هستند.» او در این مدت تاکید کرد که این حق کشتی است که وقتی وارد میدان می‌شود، همه مسوولان ورزش باید از آن‌ حمایت کنند.

اتفاقی که در لوزان رخ داد و دیداری که رضا صالحی‌امیری با لالوویچ داشت، دقیقا همان چیزی است که رسول خادم می‌خواست و از انجام نشدنش گلایه داشت. حالا مسوولان ورزش ایران رودررو با لالوویچ نشسته‌اند و با او درباره مشکلاتی که پیش آمده، مذاکره کرده‌اند. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه نتیجه‌ مهمی در این نشست به دست آمده و اظهارنظر دقیق و صریحی هم از سوی حاضران در این نشست مطرح نشده که همه بدانند خروجی این نشست چه چیزی بوده؛ در نتیجه نمی‌توان قضاوت کرد که تا چه اندازه‌ای ‌این گفت‌وگوها دو طرف را راضی کرده است.

البته در وهله اول نتیجه نهایی این نشست خیلی هم مهم نیست. اینکه لالوویچ چه خواسته و مسوولان ورزش چه گفته‌اند، در درجه دوم اهمیت قرار دارد. مهم این است که مسوولان ورزش راهی سوییس شده‌اند تا مشکلی را رفع کنند که دغدغه جدی ورزش مدال‌آور ایران شده بود و یا حداقل اینکه اینگونه وانمود می‌شد مشکل بزرگی به وجود آمده است. این رفتن و مذاکره کردن نشان دهنده حمایت مسوولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان از کشتی و شخص رسول خادم است. این حمایت همان چیزی است که خادم پیش از این احساسش نمی‌کرد و از نبود چنین حمایت‌هایی گلایه می‌کرد.

از این پس باید دید که خیال رسول خادم راحت می‌شود یا نه؟ به نظر باید راحت شود چرا که او حالا حمایت مسوولان ورزش را پشت سر خود می‌بیند و از همه مهم‌تر اینکه دو گروه تصمیم‌گیرنده رودررو با هم صحبت کرده‌اند و گفتنی‌ها را گفته و شنیدنی‌ها را هم شنیده‌اند.

با این حساب می‌توان امیدوار بود که از این پس خادم نباید نگران تهدیدها و یا تعلیق‌ها باشد و این صالحی‌امیری و سجادی هستند که باید شنیده‌ها را به مسوولان کشور منتقل کنند و بعد تصمیمی درست در این رابطه بگیرند.

گزارش: محسن وظیفه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز