خبرگزاری کار ایران

۴۰ شاهد برای اعلام بی‌گناهی افشین پیروانی

در انتظار حکم جدید کمیته استیناف برای پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۲۱۴

تاکنون بیش از 40 نفر به کمیته اخلاق و استیناف فدراسیون فوتبال احضار شده و توضیح داده‌اند. همه توضیحات نیز به سود افشین پیروانی است و همه تاکید کرده‌اند که او مقصر نیست اما انگار برای اعلام رأی نهایی و تبرئه کاپیتان سابق پرسپولیس یک مانع محکم و جدی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، مانعی که باعث شده تا صالحی، رییس کمیته استیناف در مصاحبه‌ای این جملات را به زبان بیاورد: « دفاعیات پیروانی بحث‌های جدیدی را در پرونده باز کرد. به همین دلیل قرار است نماینده‌های حامی مالی به فدراسیون فوتبال بیایند و رو در رو با برخی افراد صحبت کنند. شاید بعد از این جلسه بتوانیم رأی نهایی را صادر کنیم.»

میشل پلاتینی، ستاره سابق فوتبال فرانسه و رییس اسبق یوفا متهم بود که در سال 2012 مبلغ دو میلیون فرانک سوییس از سپ بلاتر-رییس وقت فیفا- دریافت کرده است. مبلغی که دو طرف آن را مربوط به زمان حضور پلاتینی در فیفا و به‌عنوان مشاور بلاتر عنوان کردند. کمیته اخلاق فیفا این ادعا را نپذیرفت و در نهایت این مساله موجب کنار گذاشتن پلاتینی از انتخابات ریاست این نهاد شد. چند ماه قبل اما دادستان سوییس با ارسال نامه‌ای به وینسنت سولاری-وکیل پلاتینی- موضوع تبرئه شدن رییس سابق یوفا از اتهاماتش را مطرح کرد. او در این نامه نوشت: «تایید می‌کنیم که دادستان، موکل شما را از فهرست پیگیری خود خارج کرده است. همچنین تأیید می‌کنیم که موکل شما دیگر متهم شناخته نمی‌شود.»

اتفاقی اینچنینی، البته در ابعادی کوچک‌تر در فوتبال ایران و برای افشین پیروانی رخ داده. او را متهم کرده‌اند که در زمان حضور روی نیمکت تیم ملی، مبلغی را از حامی مالی گرفته و بین بازیکنان و کادر فنی تقسیم نکرده. مساله‌ای که پیروانی بارها به نادرستی آن اذعان کرده و با اسناد و مدارک مختلف سعی در اثبات این ماجرا داشته و اینکه چنین موضوعی بیشتر از اینکه درست باشد، یک پاپوش است.

افشین پیروانی که با آرزوهای بزرگ به پرسپولیس برگشت و در همان چند ماه حضورش، تغییراتی اساسی را در بدنه تیم ایجاد کرد، اواخر فصل قبل با محرومیت پنج‌ساله مواجه شد. محرومیتی سنگین که اعتراض او را در پی داشت. پیروانی بارها به فدراسیون فوتبال رفت تا ببیند چرا برای این مدت زیاد از فوتبال محروم شده است؟

از آن زمان تا امروز، مدارک پیروانی در فدراسیون فوتبال موجود است اما نه نتیجه پرونده اعلام شده و نه مدیر سابق پرسپولیس به فوتبال برگشته. کاپیتان سابق تیم ملی در این مدت، نه مصاحبه‌ای انجام داده و نه در رسانه‌ها از خود دفاع کرده. شاید منتظر اعلام رأی نهایی است تا حرف‌هایش را در قالب یک کنفرانس به زبان بیاورد و ناگفته‌هایش را بگوید.

تاکنون بیش از 40 نفر به کمیته اخلاق و استیناف فدراسیون فوتبال احضار شده و توضیح داده‌اند. همه توضیحات نیز به سود افشین پیروانی است و همه تاکید کرده‌اند که او مقصر نیست اما انگار برای اعلام رأی نهایی و تبرئه کاپیتان سابق پرسپولیس یک مانع محکم و جدی وجود دارد. مانعی که باعث شده تا صالحی، رییس کمیته استیناف در مصاحبه‌ای این جملات را به زبان بیاورد: « دفاعیات پیروانی بحث‌های جدیدی را در پرونده باز کرد. به همین دلیل قرار است نماینده‌های حامی مالی به فدراسیون فوتبال بیایند و رو در رو با برخی افراد صحبت کنند. شاید بعد از این جلسه بتوانیم رأی نهایی را صادر کنیم.»

به نظر می‌رسد افشین پیروانی و دفاعیات او، پای برخی افراد جدید را به پرونده باز کرده و البته مدیر سابق تیم ملی را بیشتر از قبل به تبرئه نزدیک کرده. باید ببینیم آیا کمیته استیناف در نهایت رأی این پرونده را صادر می‌کند یا همچنان باید منتظر سپری شدن محرومیت پیروانی باشیم؟ اتفاقی که نه تنها به سود پرسپولیس نیست، بلکه به ضرر این تیم هم تمام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز