خبرگزاری کار ایران

ایران - ازبکستان؛ به دنبال پیروزی پنجم کی‌روش، به یاد منصور پورحیدری

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۲۱۷

بازی با ازبکستان رونمایی از تیم ملی ایران بعد از جام جهانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 19:30 امشب در تاشکند به مصاف ازبکستان می‌رود.

این بازی نخستین دیدار تیم ملی پس از جام جهانی 2018 است و به نوعی از تیم ملی بعد از روسیه رونمایی خواهد شد و در حالی این اتفاق می‌افتد که هنوز سرمربی سرمربی تیم کشورمان مشخص نشده و کی‌روش بدون قرارداد تیم را آماده این بازی کرده است.

فهرست کی‌روش  برای این بازی مثل همیشه حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشت و هم در فهرست 29 نفره اولیه و هم در لیست نهایی اما و اگرهای زیادی داشت و با انتقادهای زیادی همراه بود ولی در هر صورت سلیقه سرمربی تیم ملی این نفرات بوده و باید دید خروجی کار چه از آب در می‌آید.

نکاتی از پیشینه این دیدار:

* ایران و ازبکستان از زمان حضور کی‌روش در تیم ملی پیش از این 5 بار به مصاف هم رفته بودند که 4 برد برای ایران و یک شکست به همراه داشته و نتیجه تساوی به ثبت نرسیده است.

* تنها شکست کی‌روش به ازبکستان مربوط به مقدماتی جام جهانی 2018 است که با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه آزادی نتیجه را واگذار کردیم.

* نخستین تقابل دو تیم به رقابت‌های آسیایی 98 برمی‌گردد که ایران با هدایت مرحوم پورحیدری با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید. دایی 4 و موسوی یک گل در آن بازی به ثمر رساندند.

* این دومین بازی ازبکستان با حضور هکتورکوپر روی نیمکتش است و بازی قبلی با سوریه با تساوی 1-1 به پایان رسید و سرمربی کهنه‌کار ازبکستان به دنبال نخستین بردش روی نیمکت تیم است.

* اولین دیدار تیم ملی بعد از جام جهانی 2014 مقابل کره‌جنوبی بود که با پیروزی یک بر صفر ایران و گل سردار آزمون همراه بود و باید دید اولین دیدار بعد از 2018 هم با پیروزی همراه است یا نه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز