خبرگزاری کار ایران

قهرمان المپیک فعلا ۱.۵ سال دور از تخته وزنه برداری

کیانوش رستمی خط خورد یا انصراف داد؟

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۷۱۹

با اینکه فدراسیون از خط زدن نام کیانوش رستمی خبر می دهد، اطرافیان این وزنه بردار می گویند خودش از مسابقات جهانی انصراف داده است!

به گزارش ایلنا، کیانوش رستمی به پدیده عجیبی در ورزش ایران تبدیل شده است. این وزنه بردار کرمانشاهی که حضور موفقی در 2 دوره المپیک داشته و یک طلا و یک نقره این رویداد بزرگ را در کارنامه خود می بیند، با روندی که از 2 سال قبل در پیش گرفته، به حاشیه رفته و همچنان بر مواضع قبلی خود تاکید می کند.

با وجود ناکامی این وزنه بردار ملی پوش در مسابقات جهانی 2017 و بازی های آسیایی 2018 زود است بگوییم که کیانوش رستمی با 27 سال سن تمام شده و دیگر نباید روی او حساب کنیم. شاید همین سن و سالش است که علی مرادی، رییس فدراسیون را ترغیب می کند تا هر طور شده قید چنین استعدادی را نزند. 

به هر حال کیانوش نشان داده حاضر نیست زیر نظر هیچ مربی تمرین کند و حتی در بازی های آسیایی خودش شخصا وزنه ها را انتخاب می کرد و نتیجه اش هم اوت کردنش بود. 

کیانوش خط خورد یا...؟

بلافاصله بعد از پایان بازی های آسیایی رییس فدراسیون وزنه برداری اعلام کرد در مسابقات جهانی امسال که با فاصله کمی نسبت به بازی های آسیایی برگزار می شود، حضور نخواهد داشت. علی مرادی طوری این موضوع را بیان کرد که می خواهد کیانوش را تنبیه کند و این تصمیم هم در شورای فنی روز گذشته مورد تایید قرار گرفت. در میان 14 وزنه برداری که برای مسابقات جهانی دعوت شدند، نامی از کیانوش دیده نمی شود تا او رسما این رقابت ها را از دست بدهد. با این حال برخی اخبار هم به گوش می رسد که انصراف از مسابقات جهانی 2018 تصمیم خود رستمی بوده که به اطلاع فدراسیون رسانده است. 

کیانوش رستمی خط خورد یا انصراف داد؟

رستمی گفته بود امسال نیست!

کیانوش رستمی علاوه بر تصمیمات عجیبی که در بحث فنی گرفته، در ارتباط خودش با رسانه ها نیز شرایط عجیبی را ایجاد کرده است. او در بازی های آسیایی بلافاصله بعد از اوت کردن سالن را ترک کرد تا با خبرنگاران روبه رو نشود. رستمی در ماههای اخیر ترجیح داده در صفحه شخصی خود با هوادارانش صحبت کند؛ فضایی که کاملا یکطرفه است و امکان سوال کردن از سوی کسی وجود ندارد. بعد از اعلام رسمی تصمیم شورای فنی با مدیربرنامه های کیانوش رستمی تماس گرفتیم تا پاسخی از سوی این وزنه بردار دریافت کنیم. این شخص که مورد اعتماد وزنه بردار کرمانشاهی هم هست، اعلام کرد غیبت در مسابقات جهانی 2018 تصمیم خود کیانوش بوده و این موضوع را از سال گذشته همه جا گفته است!

قهرمان المپیک به پایان خط رسیده

اینکه چه کسی تصمیم گرفته تا کیانوش رستمی در مسابقات جهانی 2018 حاضر نباشد، خیلی مهم نیست. شاید نکته کلیدی همین باشد که قهرمان المپیک در شرایطی قرار گرفته که نزدیک به یک سال و نیم نمی تواند در مسابقات رسمی روی تخته برود. اگر تصور کنیم رستمی خودش را برای مسابقات جهانی 2019 آماده می کند و می خواهد در وزن جدید جا بیفتد، او بیش از یک سال باید فقط تمرین کند و نمی تواند خودش را در مسابقه ای محک بزند. به نظر می رسد اوضاع به سمتی پیش می رود که کیانوش رستمی باید قرار گرفتن در چارچوب تیم ملی را مثل سایر نفرات حاضر در اردو از جمله سهراب مرادی که قهرمان المپیک و رکورددار جهان است، قبول کند وگرنه شاید در آینده به هیچ وجه تکرار کردن عناوین گذشته برایش شدنی نباشد. نکته بعدی هم اینجاست که رستمی در وزن جدید اصلا می تواند خودش را با تمرینات شخصی به سطحی که سهراب مرادی در آن قرار گرفته برساند و شانس رفتن به المپیک برای سومین دوره را خواهد داشت یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز