خبرگزاری کار ایران

آبی‌ها علیرغم اعلام تاریخ دربی کمپ ترکیه را ترجیح دادند

استقلال ترسید و جام به پرسپولیس رسید

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۶۱۱

رای کمیته استیناف هم در نهایت به برتری پرسپولیس ختم شد تا استقلال تاوان بی‌توجهی به تاریخ برگزاری سوپرکاپ را با شکست بدهد.

به گزارش ایلنا، مسوولان باشگاه استقلال امیدوار بودند کمیته استیناف رای کمیته انضباطی درباره اعلام نتیجه 3 بر صفر به سود باشگاه پرسپولیس در سوپر جام را بشکند و یا آن را تعدیل کند. کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اما نه تنها این رای را نشکست، بلکه همان رای را تایید کرد و به موازات آن جریمه‌ای 50 میلیون تومانی را برای باشگاه استقلال در نظر گرفت.

این جریمه اما در حقیقت لطف بزرگی به باشگاه استقلال بود که خودسرانه و بدون دلایل کافی از حضور در فینال سوپر جام سر باز زد. دیداری که می‌توانست منافع مالی بسیاری را برای این باشگاه و باشگاه رقیب به دنبال بیاورد. در واقع استقلال می‌توانست به واسطه امتناع از حضور در این بازی با جریمه چند میلیاردی مواجه شود چرا که یک طرف ماجرا باشگاه پرسپولیس و هواداران میلیونی‌اش حضور داشتند که حالا با برگزار نشدن این بازی ضرر‌های مالی بزرگی را دیده‌اند.

تصورات غلط و غیر حرفه‌ای مدیران سابق باشگاه استقلال سبب شد دو باشگاه از درآمد‌های بسیاری که از راه برگزاری این بازی عاید‌شان می‌‌شد محروم شوند. ترس از شکست و ناتوانی در پاسخگویی به هواداران، دلیل اصلی مدیران مستعفی استقلال از فرار از این بازی بود اما بی‌شک اگر نگاه عمیق‌تری به برگزاری این بازی وجود داشت و مدیران سابق باشگاه استقلال تنها جنبه‌های برد و باختی این بازی را در نظر نمی‌گرفتند و به درآمد‌های مالی حاصل از این بازی خوب فکر می‌کردند شاید هر طور شده خود را از اردوی خارجی به تهران می‌رساندند تا در دیدار سوپر جام شرکت کنند.

این بازی فرصتی بود تا استقلال بخشی از مشکلات مالی‌اش را از کنار بلیت فروشی، حق پخش، تبلیغات محیطی و سود حاصل از پیامک‌هایی که برای این بازی از سوی هواداران ارسال می‌شود به خوبی تامین کند اما نگاه غیر‌فوتبالی مدیران سابق باشگاه استقلال در نهایت سبب شد سود بزرگی در آستانه یک فصل پر تلاطم مالی از بین برود.

حکمی که کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اعلام کرد بدون شک باید شدید‌تر از این اعمال می‌شد و باشگاه استقلال به واسطه امتناع از برگزاری این بازی، بیش از اینها مستحق جریمه مالی بود اما این کمیته به نوعی با باشگاه استقلال مماشات کرد تا لااقل آبی‌ها به لحاظ مالی ضررهای بیشتری نکنند.

شاید اگر مدیران کنونی باشگاه استقلال آدرس را اشتباه نمی‌رفتند رای به همان اعلام نتیجه 3 بر صفر به سود باشگاه پرسپولیس خاتمه می‌یافت اما ظاهرا مدیران امروز باشگاه استقلال هم اسیر بازی‌های فضای مجازی و رسانه‌ای شده‌اند و بی‌آنکه دلیلی مستدل برای ارائه شکایت خود داشته باشند، وارد این کارزار شدند که در نهایت چیزی جز شکست عاید‌شان نشد. درباره امیرحسین فتحی این تعبیر وجود داشت که به مسائل حقوقی اشراف کافی دارد اما حکمی که دوباره علیه استقلال تایید و به آن 50 میلیون جریمه دیگر نیز اضافه شد تمام آن تصورات و تعابیر را در مواجهه با این مدیر هم از بین برد.

به هر حال شایسته است که مدیران باشگاه‌ها احساسی و غیر‌حرفه‌ای تصمیم نگیرند و همه جوانب را در نظر بگیرند. نه مدیری که تیمش را از یک بازی پر سود عقب می‌کشد در این ماجرا قابل دفاع است و نه مدیری که بدون داشتن دلیل دنبال شکستن رای می‌گردد.

مدیران استقلال و پرسپولیس باید به این نقطه برسند که دوران ترس از برگزاری شهرآورد دیگر به پایان رسیده و این بازی سرشار از منابع اقتصادی است و باید برای برگزاری آن اشتیاق بیشتری به خرج داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز