خبرگزاری کار ایران

ماجرای سوپر جام هنوز تمام نشده است؛

آیا استقلال می تواند به cas شکایت کند ؟

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۴۹۸

جنجال های بازی سوپرجام بین استقلال و پرسپولیس تمامی ندارد و حالا با صدور رای کمیته استیناف وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش ایلنا، پس از قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر در فصل گذشته اهالی فوتبال منتظر قهرمانی استقلال در جام حذفی بودند تا یک دربی مهیج را در سوپرجام تماشا کنند که این اتفاق هم افتاد و استقلال با غلبه بر خونه به خونه بابل قهرمان رقابتهای جام حذفی شد تا جامعه فوتبال انتظار یک بازی بزرگ قبل از آغاز فصل جدید لیگ برتر را بکشند.

حدود یک ماه مانده به تاریخ برگزاری این مسابقه وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلالیها اعلام کرد برگزاری این بازی به سود فوتبال ایران نیست و ممکن است بازیکنان در آستانه ی جام باشگاه های آسیا دچار مصدومیت شوند و بهتر است این بازی در تاریخ دیگری برگزار شود .

این خواسته ی آبی ها در نهایت مورد موافقت قرار نگرفت و رییس هیئت مدیره ی استقلال در جلسه ی شورای تامین در خصوص این بازی به صراحت اعلام کرد که تیمش آمادگی لازم برای این بازی را ندارد .

بر اساس همین ادعا کمیته انضباطی فوتبال تشکیل جلسه داد و رای خود را به نفع پرسپولیس اعلام و این تیم را قهرمان سوپرجام اعلام کرد . حکمی که به مذاق استقلالیها خوش نیامد و امیرحسین فتحی مدیرعامل جدید آنها به رای صادره اعتراض کرد و رسیدگی به کمیته استیناف سپرده شد .

بعد از هفته ها کشمکش و جار وجنجال بالاخره کمیته استیناف فدراسیون فوتبال رای خود در خصوص این پرونده را اعلام کرد و پرسپولیس را برنده ی مسابقه و قهرمان سوپرجام دانست و استقلال را 50 میلیون تومان جریمه کرد تا حکم اولیه ی کمیته انضباطی را تایید کرده باشد.

حالا فتحی و همکارانش در باشگاه استقلال مدعی هستند که به این حکم در دادگاه حکمیت ورزش cas اعتراض خواهند کرد و امیدوارند در آنجا رای به نفع آنها صادر شود اما آیا این اتفاق شدنی است؟

در آیین نامه ی جدید فدراسیون فوتبال که ابلاغ شده است شکایت تیم ها از احکام صادره در فدراسیون در cas  پیش بینی شده است که نشان می دهد آبی ها این بار می توانند شانس خود را برای برگرداندن رای صادره از کمیته انضباطی و کمیته استیناف در این دادگاه امتحان کنند.

البته تجربه ثابت کرده cas در اختلافاتی که دو طرف داخلی در یک کشور باهم مشکل دارند ، حکم مراجع قضایی فدراسیون ها را تایید می‌کند و باید ببینیم در این پرونده هم روال به همین شکل پیش خواهد رفت یا خیر.

آیا استقلال می تواند به cas شکایت کند ؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز