خبرگزاری کار ایران

افاضلی: برزیلی ها به ضرر فوتبال آسیا کار کرده اند

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۸۵۹

افاضلی گفت: در حال حاضر شرایط کشور ما خاص است و تبلیغی که بر بازیکن کره ای می شود برای بازیکن ما نمی شود و شرایط سیاسی حاکم در منطقه می تواند تاثیر گذار باشد.

به گزارش ایلنا، برنامه " ورزش بدون ویرایش " رادیو گفت و گو با موضوع اینکه چرا بعد از 2 جام جهانی لژیونرهای ایرانی را در لیگ های معتبر اروپایی نداریم؟ و در ارتباط تلفنی با هومن افاضلی مربی و کارشناس فوتبال  روانه آنتن شد.

افاضلی در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان داشت: در حال حاضر شرایط دنیا تغییر کرده که کار ما را سخت می کند و بازیکنان غیراروپایی سهمیه بسیار محدودی دارند.

وی در ادامه این مطلب گفت: طبیعتا باشگاه های بزرگ دنیا و لیگ های معتبر که راحت تر هستند به دنبال بازیکن در برزیل و آلمان می روند زیرا فکر می کنند بازیکنانی که از برزیل می آیند با آداب و سنن فوتبال حرفه ای و از نظر رفتاری و آموزشی از یک بازیکن آسیایی جلوتر هستندو این مسئله به ضرر بازیکنان آسیایی شده است.

این مربی و کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: کره و ژاپن که در تیم های آسیایی موفق هستند به خاطر مسائل مالی که با نقل و انتقالات این بازیکنان صورت می گیرد است.

افاضلی متذکر شد: علی رغم اینکه از کشورهایی مانند عربستان و امارات و قطر باشگاه های اروپایی را خریدند اما بازیکنی از غرب آسیا در این تیم ها وجود نداردو این ها برای ما نشانه است.

این مربی و کارشناس فوتبال مطرح کرد: بنابراین بازیکن آسیایی در شرایط خاصی می تواند در لیگ بزرگی بازی کند. ما هیچ اقدامی برای اینکه بتوانیم با شرایط جدید وفق بدهیم انجام نداده ایم. ما در کشورهای غرب آسیا جزو کشورهای صنعتی هستیم اما نتوانستیم یکی از کمپانی های بزرگ را اسپانسر فوتبال قرار دهیم.

افاضلی در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان کرد: افکار حرفه ای، مسائل مالی و آسیایی بودن تیم ما در این مسئله تاثیرگذار است. ضمن اینکه ارتباطات ما با اروپا بسیار محدود است. در حال حاضر شرایط کشور ما خاص است و تبلیغی که بر بازیکن کره ای می شود برای بازیکن ما نمی شود و شرایط سیاسی حاکم در منطقه می تواند تاثیر گذار باشد.

وی در ادامه مطلب افزود: انتقال یک بازیکن به باشگاه دیگر یک شبه اتفاق نمی افتد. ارتباطات در این زمینه بسیار موثر است.  بسیاری از باشگاه های اروپایی به دنبال استفاده از مارکت داخلی کشورها هستند به عنوان مثال در کشورهایی مانند چین ، هند و ژاپن مدرسه فوتبال تاسیس کرده اند تا در آینده از بازار داخلی آن برای فروش محصولات خود و جذب بازیکن استفاده نمایند اما ما هیچ فعالیتی در این راستا نمی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز