خبرگزاری کار ایران

شروط عجیب برای صدور رضایتنامه محمدرضا اخباری (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۰۰۰

ماجراهای عجیب و غریب محمدرضا اخباری و باشگاه سایپا بالاخره تمام شد. در مقطعی، باشگاه سایپا اصرار داشت اخباری در تیم بماند و به کارش با قدرت ادامه دهد اما بعد از آن شرایط فرق کرد و باشگاه دیگر تمایلی به ادامه همکاری با این دروازه‌بان جوان نداشت.

به گزارش ایلنا، اخباری هم با این شرایط ترجیح داد از سایپا جدا شود اما موانع زیادی برای این مساله سر راهش قرار گرفت. موانعی که مثل 7 خوان رستم شده بود اما در نهایت اخباری آن را کنار زد و با شرط و شروطهای عجیب باشگاه سایپا، رضایتنامه‌اش را گرفت و جدا شد.

ماجراهای محمدرضا اخباری و سایپا خیلی عجیب و غریب است. فصل گذشته اخباری اصرار زیادی به ماندن در تراکتورسازی داشت و تلاش می‌کرد در تبریز بماند اما باشگاه سایپا با این مساله مخالفت کرد.

در این رابطه حتی یحیی گل‌محمدی سرمربی وقت قرمزپوشان تبریزی که ارتباط نزدیک و دوستانه‌ای با علی دایی دارد با سرمربی سایپا صحبت کرد اما باز هم نتیجه این صحبت‌ها مخالفت با حضور محمدرضا اخباری در تراکتورسازی تبریز بود. به این ترتیب اخباری به سایپا برگشت تا طبق قراردادش با این تیم کارش را دنبال کند.

اخباری در ابتدای فصل هم خوب کار کرد اما مصدومیت‌های پی در پی و البته یکسری اشتباهات باعث شد او به نیمکت نارنجی‌پوشان بچسبد. این اتفاق باعث شد محمدرضا اخباری تیم ملی و حضور در جام جهانی روسیه را هم از دست بدهد. همین مساله ناراحتی‌های زیادی برای اخباری به دنبال داشت. او فکر می‌کرد نیمکت‌نشینی‌هایش در سایپا باعث شد تیم ملی را از دست بدهد. بر این اساس یکسری دلخوری بین او و سایپا به وجود آمد که باعث شد اخباری تصمیم به جدایی از سایپا بگیرد. اخباری در همان ابتدای نقل و انتقالات ظاهرا با علی دایی و باشگاه سایپا برای جدایی صحبت کرده بود که قرار شد او در ازای بخشش طلب 200 میلیونی‌اش، رضایتنامه بگیرد و برود. اخباری خودش را برای حضور در اروپا آماده کرده بود که ناگهان همه چیز تغییر کرد. با توجه به اینکه مدیربرنامه محمدرضا اخباری و رضا اسدی یک نفر بود، دعوای لفظی بین این مدیربرنامه و علی دایی باعث شد کار این بازیکنان برای جدایی پیچیده شود. در واقع با این شرایط نه اخباری شانسی برای جدایی می‌دید و نه اسدی. بر این اساس اسدی تصمیم گرفت برگردد که اتفاقا خیلی زود هم توانست در ترکیب اصلی سایپا قرار بگیرد اما اخباری می‌دانست این شرایط را ندارد. به همین دلیل به جدایی‌اش اصرار داشت.

اخباری در این مدت با هماهنگی با باشگاه، در تمرینات تیم هم شرکت نمی‌کرد که ناگهان در مراجعه‌ای که به فدراسیون فوتبال داشت، متوجه شد نامه‌های زیادی با عنوان غیبت غیرموجه اخباری در تمرینات تیم از سوی باشگاه سایپا به کمیته انضباطی رسیده. این مساله باعث شد او تلاش خود را برای جدایی بیشتر کند.

اخباری ابتدا سعی کرد با خود علی دایی صحبت کند اما سرمربی سایپا در کنفرانس خبری اعلام کرد: «اخباری به من پیامک داد که می‌خواهد با من خصوصی صحبت کند اما صحبتی با او ندارم.» با این صحبت به نظر می‌رسید اخباری نه شانسی برای بازگشت دارد و نه شانسی برای جدایی. کار خیلی سخت شده بود که ناگهان خبر رسید محمدرضا اخباری از سایپا رضایتنامه گرفت. با شرایطی که قبلا به وجود آمده بود کاملا مشخص بود محمدرضا اخباری برای گرفتن رضایتنامه از سایپا راه‌های سختی را پشت سر گذاشته است.

گفته می‌شود باشگاه سایپا برای صدور رضایتنامه این دروازه‌بان شرط‌هایی در نظر گرفته که عجیب است. اول اینکه 200 میلیون تومان طلبش را در نامه‌ای رسمی به این باشگاه بخشیده است اما فقط این مساله نبود چون او 50 میلیون دیگر هم به باشگاه پرداخت کرده تا بتواند رضایتنامه‌اش را بگیرد. علاوه بر آن، قرار است اخباری در آینده با هر تیمی که قرارداد امضا می‌کند 10 درصد از آن مبلغ را به باشگاه سایپا پرداخت کند. این مساله البته فقط مختص این فصل نیست و فصل آینده را هم در بر می‌گیرد. به این ترتیب می‌شود گفت محمدرضا اخباری برای جدایی از سایپا 7 خوان رستم را پشت سر گذاشته. این دروازه‌بان 25 ساله حالا به دنبال این است که به ماجراهای عجیب و غریب خود با باشگاه سایپا پایان بدهد و به تیم دیگری برود تا به روزهای اوجش برگردد. به روزهایی که برای حضور ثابت در ترکیب تیم ملی تلاش می‌کرد و به یکی از بازیکنان ثابت فهرست تیم ملی تبدیل شده بود.

گفته می‌شود اخباری قرار است ظرف یکی، 2 روز آینده تیم آینده‌اش را معرفی کند تا قراردادش را ببندد. اخباری با توجه به اینکه بازیکن آزاد محسوب می‌شود می‌تواند با هر تیمی که می‌خواهد قرارداد امضا کند اما ظاهرا او فعلا شانس حضور در اروپا را از دست داده و قرار است در یکی از تیم‌های ایرانی کار خود را دنبال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز