خبرگزاری کار ایران

الحاجی، مهاجمی که در تمرین هم گل نمی‌زند

طلسم بزرگ مامه تیام برای مهاجم نیجریه‌ای استقلال

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۸۴۲

بازیکنان جدید استقلال روی جاده ناکامی گام برمی‌دارند و عملکرد متفاوتی در قیاس با دیگر بازیکنان ندارند. فصل قبل جباروف و تیام با بازی‌های خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی خیال استقلال را از داشتن یک هافبک گلساز و یک مهاجم گلزن آسوده کرده بودند اما خارجی‌های جدید استقلال روند معکوسی را می‌پیمایند.

به گزارش ایلنا، نه الحاجی گرو آن مهاجم پر اشتها و گلزن بوده، نه طارق همام آن هافبک خلاق و بازیساز. نیومایر هم چندان رو به راه و آماده نیست. این بازیکن هم خوشبین‌مان نمی‌کند اما در راس همه آنها باید از الحاجی گرو انتقاد کرد، مهاجمی که در مهم ترین بازی برون مرزی استقلال یکی از ضعیف ترین بازیکنان تیمش بود. الحاجی گرو با این سوابق می‌توانست مهاجم تاثیرگذارتری در استقلال باشد و شاید در خلق این وضعیت بتوان شفر را هم مقصر دانست.

الحاجی گرو 90 دقیقه دیگر برای استقلال بازی کرد اما چیزی نشان نداد. مهاجمی که هواداران قدیمی استقلال را گاهی به یاد مهاجمی به نام فابریتسیو می‌اندازد؛ بازیکنی که جزو نخستین خارجی‌های تاریخ این باشگاه محسوب می‌شد اما هیچ ثمری برای این باشگاه نداشت. گرچه قیاس گرو با فابریتسیو بی‌رحمانه است و این بازیکن لااقل در سوابق، بازیکن ارزشمندتری به نظر می‌آید اما مساله‌ای که ذهن را آزار می‌دهد این است که چرا برخلاف تیام که در اندک زمان ممکن توانست با استقلال خو بگیرد، او همچنان در ترکیب این تیم گیج و سردرگم است؟

 الحاجی در بازی دوشنبه شب استقلال مقابل السد به واقع انگار هیچ مسوولیتی به دوش نداشت. او نه آن مهاجمی بود که مدافعان السد را مشغول خود کند تا وینگر‌های چپ و راست استقلال (غفوری و تبریزی) آزادانه به دروازه السد برسند و نه خود آنقدر آماده و سرحال بود که به تنهایی بار هجومی تیمش را به دوش بکشد، مرکز ثقل باشد و دروازه السد را تهدید کند. گرو در بازی لیگ قهرمانان آسیا همچون بازی‌هایی که در لیگ برای استقلال به میدان رفته، حتی یک ضربه دقیق هم به دروازه حریف نداشته. نه شوتی، نه بغل پایی، نه ضربه سری؛ هیچ! نحوه بازی گرو ما را به یاد هیچ یک از مهاجمان گلزن استقلال نمی‌اندازد. او آنقدر سطح پایین بازی می‌کند که حتی از دوران افت برهانی، یعنی فصل آخر حضورش در استقلال بازیکن کم‌اثرتری جلوه می‌دهد. انگار به پاهایش وزنه‌های سنگینی بسته‌اند و یا شاید اساسا به لحاظ ذهنی با بازی در تیم جدید آشنایی ندارد.

شماره 12 استقلال در حالی ناامیدکننده پیش می‌رود که سران این باشگاه مبلغ 400 هزار دلار برای جذبش باید پول بپردازند. این مبلغ برای یک فصل همکاری با گرو است و باشگاه استقلال برای فصل بعد هم همین مبلغ را در نظر گرفته که مجموع دریافتی گرو از استقلال به 800 هزار دلار خواهد رسید. عددی که برای حفظ تیام در فصل هجدهم کافی بود. شاید اگر مدیران باشگاه استقلال قدری هوشمندانه‌تر عمل می‌کردند می‌توانستند تیام را در استقلال نگه دارند چرا که مجموع ارقامی که قرار است به خارجی‌های این تیم داده شود، با آن دستمزدی که تیام برای یک فصل می‌خواست تفاوت چشمگیری ندارد. در واقع اگر مسوولان باشگاه استقلال مدیریت می‌کردند و همه مبالغی که برای گرو، نیومایر و همام در نظر گرفته بودند را برای حفظ تیام و یا جباروف کنار می‌گذاشتند شاید استقلال اکنون به لحاظ فنی شرایط بهتری داشت و بازی آبرومندانه‌تری را هم مقابل السد برگزار می‌کرد و چه بسا امروز با شانس و اقبال بیشتری به بازی برگشت با السد می‌اندیشید.

روندی که گرو در پیش گرفته اگر ادامه یابد ابتدا به نیمکت‌نشینی و بعد منجر به قطع همکاری استقلال با این بازیکن خواهد شد که البته این اتفاق هم بار مالی سنگینی روی دوش استقلال خواهد گذاشت و هم بعید نیست او برای اینکه لااقل به پولی که باشگاه استقلال تعهدش را داده برسد، از استقلال به مراجع قضایی بین‌المللی شکایت کند و آنگاه دوباره تهدید‌ها و محرومیت بر این باشگاه سایه افکند. قبل از اینکه زمزمه تهدید یا جدایی به گوش برسد شفر باید در راستای هماهنگی مهاجمش با استقلال اقدام کند. از سرمربی استقلال انتظار است از گرو مهاجم بهتری بسازد. نه مهاجمی که در مهم‌ترین بازی سال‌های اخیر استقلال بیکارترین بازیکن میدان باشد و در تمرین‌ها هم گلی نزند. گرو تا امروز 2 بازی 90 دقیقه‌ای برای استقلال انجام داده و در یک بازی هم 37 دقیقه در ترکیب بوده است. او بدون احتساب وقت‌های اضافه‌ای که در استقلال بازی کرده، 217 دقیقه بازی در ترکیب استقلال را تجربه کرده که ماحصلش نه گلی بوده و نه حتی پاس گلی.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز