خبرگزاری کار ایران

سرنوشت نفت و سپیدرود در انتظار پدیده؛ کما! (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۶۸۰

پدیده مشهد با حمایت مسوولان استانی در پایان هفته چهارم لیگ برتر، بر صدر جدول رده‌بندی این رقابت‌ها تکیه زده است اما تجربه نشان داده که پدیده در مواجهه با حاشیه‌سازی‌ها به شدت آسیب پذیر بوده و خیلی زود گرفتار می‌شود. انگار صدرنشینی پدیده و حاشیه‌سازی برای این تیم، مخصوصاً منصرف کردن مسوولان استانی برای حمایت بیشتر از پدیده، همزمانی عجیبی دارد.

به گزارش ایلنا، پدیده مثل چند سال اخیر، امسال نیز لیگ برتر را خوب شروع کرده و با کسب امتیازات لازم در پایان هفته چهارم رقابت‌ها با 9 امتیاز به صدر جدول تکیه زده و این در حالی است که تیم‌های مدعی هنوز نتوانسته‌اند به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنند. حضور سرمربی باانگیزه‌ای مثل یحیی گل‌محمدی و البته برطرف شدن برخی مشکلات این تیم با حمایت مسوولان استانی باعث شد تا پدیده مجدداً خودی نشان دهد و بالاتر از تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و ... قرار گیرد. واگذاری پدیده به شهرداری مشهد هم خبری بود که خیلی زود آن را منتشر کردیم و همین باعث شد که بازیکنان پدیده باانگیزه‌تر از گذشته در بازی‌ها حاضر شوند که نتیجه آن صدرنشینی این تیم مشهدی شد. این اتفاق برای پدیده در سال قبل نیز رخ داد، شاگردان رضا مهاجری دیگر مربی خوب فوتبال کشورمان، نیم فصل اول رقابت‌ها را با موفقیت سپری کردند و یکی از تیم‌های مدعی بودند اما با کسر امتیاز و حاشیه‌ای که برای این تیم مشهدی ایجاد شد، پدیده در روزهای پایانی لیگ برتر در مرز سقوط قرار گرفت و فصل ناموفقی را سپری کرد که درنهایت منجر به جدایی رضا مهاجری از این تیم شد.

بعد از صدرنشینی پدیده در لیگ برتر، باز هم حواشی خیلی زود شروع شد. در حالی که شهرداری مشهد با پرداخت بخشی از بدهی‌های این تیم، عملاً حمایتش را از این تیم اعلام کرد و حتی خبر مالکیتش بر پدیده را نیز منتشر کردیم اما اخباری مبنی بر کناره‌گیری شهرداری مشهد از این تیم مطرح و عنوان شده که طی روزهای گذشته مهدی‌تاج، رییس فدراسیون فوتبال و مهدی برادران، رییس هیات فوتبال استان نشستی را با تقی‌زاده‌خامسی شهردار مشهد داشتند که منجر به پرداخت 600 میلیون تومانی شهرداری به باشگاه پدیده هم شد اما در نهایت موضوع انتقال مالکیت منتفی شد چون با رایزنی‌هایی که با مسوولان شهرداری صورت گرفت نظر آنها به حمایت از تیم سیاه‌جامگان تغییر کرد. در همین زمینه شنیده می‌شود در این مورد بین مسوولان باشگاه پدیده، هیات فوتبال و اداره ورزش استان با استاندار خراسان‌رضوی نشستی برگزار شده و او به آنها قول داده که با شهردار مشهد صحبت کند تا به هر دو تیم سیاه‌جامگان و پدیده کمک مالی کند. موضوعی که باید دید آیا در عمل تحقق پیدا می‌کند یا نه؟

شنیده می‌شود شرکت پدیده شاندیز به‌عنوان مالک باشگاه حدود یک‌و‌نیم سال است که کمک مالی به باشگاه نکرده چون مسوولان آن معتقدند که باشگاه باید خودش درآمدزایی کند! بر اساس همین شنیده‌ها جالب‌تر اینکه مدیران شرکت پدیده شاندیز برنامه‌ای برای واگذاری امتیاز کامل باشگاه هم ندارند و قصد دارند آن را به هیات امنایی زیر نظر استانداری بسپارند تا آنها امتیاز تیم را به صورت مقطعی (نه کامل) واگذار کنند که البته در این زمینه هم تا این لحظه اقدامی انجام نشده تا تیم در بلاتکلیفی عجیبی به سر ببرد. در حال حاضر مسوولان باشگاه پدیده از طریق حامی مالی چیزی حدود 5/1 تا 2 میلیارد تومان درآمدزایی می‌کنند و به طور میانگین 10 تا 15 درصد از قراردادهای بازیکنان را پرداخت کرده‌اند اما اینها همه حل مقطعی مشکلات است.

اینها بخشی از حواشی بود که بعد از صدرنشینی پدیده در مشهد، برای تیم گل محمدی ایجاد شد و شنیده می‌شود بخش مهمی از این حواشی را تشکیل می‌داد که البته منبع موثقی هم نداشت. همانطور که ذکر شد مسوولان استانی حمایت همه جانبه خود را از این تیم با پرداخت بخشی از مطالبات اعلام کردند و تنها باید در مورد جزییات در فرصتی مناسب بحث و گفت‌وگو شود تا مقدمات واگذاری این تیم به شهرداری مشهد مهیا شود.

موضوع دیگری که همزمان و هم‌راستا با همین حاشیه‌سازی‌ها مطرح شد بحث بدهی این تیم به پراهیچ بود که مسوولان این تیم عنوان می‌کنند مشکلی بابت این پرونده پدیده را تهدید نمی‌کند و با پرداخت بخشی از قرارداد پراهیچ، مسوولان پدیده برای تسویه کامل طلب پراهیچ با فدراسیون فوتبال و این بازیکن مکاتبه کرده‌اند. انگار قرار است عواید مالی که از طریق حضور محمدرضا خانزاده، مدافع فصل گذشته این تیم در جام جهانی روسیه به‌دست می‌آورند و حدود 100 هزار دلار می‌شود را به این مدافع کروات پرداخت کنند تا فعلا خطر کسر امتیاز از این باشگاه دور شود.

گزارش: اکبر منتشلو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز