خبرگزاری کار ایران

منچستر چگونه مقابل برایتون زانو زد (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۶۷۶

منچستریونایتد در هفته دوم لیگ برتر انگلیس هوادارانش را غافلگیر کرد اما نه با کسب یک پیروزی پر گل یا یک بازی حیرت‌آور بلکه با یک شکست خارج از خانه 3 بر 2 مقابل برایتون، همان تیمی که در آخرین رویارویی‌اش با آن در ماه مه ‌هم یک بر صفر باخته بود.

به گزارش ایلنا، نخستین باخت شیاطین سرخ در فصل جدید، پس از شروع امیدوار‌کننده‌شان در هفته اول لیگ برتر 3 نکته داشت که آنها را بررسی می‌کنیم.

 

1. هشدار‌های ژوزه مورینیو درست از آب درآمد

ژوزه مورینیو پیش از شروع فصل گفته بود که این فصل برای منچستریونایتد فصل سختی خواهد بود اما شاید او هم انتظار نداشت که اینقدر سخت باشد و به این زودی تیمش به دردسر بیفتد. در تمام طول تابستان و در هفته اول فصل جدید لیگ برتر، او با حسی آمیخته با نگرانی و ناامیدی درباره شانس تیمش برای قهرمانی صحبت می‌کرد. حتی پیروزی 2 بر یک هفته اول مقابل لسترسیتی هم سبب نشد که موضع مورینیو تغییر کند و او به آینده تیمش خوشبین شود. او در مصاحبه‌ای که روز جمعه انجام داد، گفت: «من فکر می‌کنم که فصل سختی را پیش رو داریم.» با قضاوت عملکرد شیاطین سرخ مقابل برایتون در ورزشگاه آمکس، به نظر می‌رسد حق با مورینیو بوده است. در عرض دو دقیقه و 23 ثانیه در نیمه اول، یونایتد از تیمی که کنترل بازی را در دست داشت، به تیمی فاجعه‌آمیز تبدیل شد. بعد از 24 دقیقه، سولی مارچ، از سمت چپ سانتر کرد و گلن ماری توپ را درست از مقابل ویکتور لیندلوف، مدافع سوئدی شیاطین سرخ ربود و با ضربه‌ای هوشمندانه داوید دخئا را مغلوب کرد. بعد از آن در یک شروع مجدد، اریک بایی بی‌دلیل یک ضربه کرنر به حریف تقدیم کرد که منجر به گلزنی شین دافی شد.

یونایتد فصل گذشته دو بار توانست از مسابقه‌‌ای که در آن دو گل از حریفش عقب افتاده بود، پیروزی کسب کند و این بار هم زمانی که روملو لوکاکو نخستین گل فصلش را با یک ضربه سر از فاصله نزدیک برای شیاطین سرخ به ثمر رساند، به نظر می‌رسید قرار است یک بار دیگر آن اتفاق تکرار شود اما درست در مقطعی که به نظر می‌رسید تیم تحت هدایت مورینیو دارد بازی را تحت کنترل می‌گیرد و شانس فرار از شکست را دارد، داوید دخئا یک پاس ضعیف به فرد در مرکز میدان داد که دیل استفنز توپ را ربود و در پاسی برای هم‌تیمی‌اش پاسکال گراس ارسال کرد که اریک بایی، مدافع منچستریونایتد را مجبور کرد روی او خطای پنالتی مرتکب شود. گراس از روی نقطه پنالتی دخئا را مغلوب کرد و به هواداران‌شان آنقدر جرأت دادند که شعار «ما چهارمی را می‌خواهیم» سر دهند. این گل هرگز رقم نخورد اما مهم نبود همانطور که گلزنی پوگبا از روی نقطه پنالتی دیرهنگام بعد از خطای دافی روی مروان اهمیت نداشت. در پایان بازی هواداران تیم میزبان خطاب به شیاطین سرخ این شعار را سر می‌دادند: «آیا می‌توانیم هر هفته با شما بازی کنیم؟ شما این فصل با کریستال پالاس سقوط می‌کنید.» مورینیو شاید اینقدر هم نسبت به آینده تیمش بدبین نباشد اما پیش‌بینی‌های او دارد درست از آب درمی‌آید.

منچستر چگونه مقابل برایتون زانو زد (گزارش ویژه)

2. تزلزل در قلب خط دفاعی یونایتد

مورینیو در هفته‌های آخر بازار نقل و انتقالات یک مدافع میانی می‌خواست و با وجود ابراز تمایل او به هری مگوایر، توبی آلدرویرلد، ژروم بواتنگ و چند بازیکن دیگر هیچ اتفاقی رخ نداد. اگر سرمربی یونایتد می‌خواست چیزی را به اد وودوارد، مدیر اجرایی باشگاه ثابت کند، فقط کافی بود که فیلم عملکرد تیمش در نیمه اول را برای او بفرستد. او لیندلوف و بایی را مقابل برایتون به میدان فرستاد و بعد از 45 دقیقه این دو نفر با اشتباهات‌شان باعث شدند دروازه من‌یونایتد سه بار باز شود. لیندلوف در صحنه گل اول مقصر بود زمانی که به ماری اجازه داد توپ را از جلوی پای او ربوده و گل بزند. بایی هم در صحنه گل دوم با دادن یک کرنر غیرضروری زمینه‌ساز گل دوم برایتون شد.

این دو، بازیکنانی بودند که منچستریونایتد برای خریدن‌شان مجموعاً 60 میلیون پوند هزینه کرد اما تعجب نکنید اگر در بازی بعدی شیاطین سرخ مقابل تاتنهام هر دوی آنها را به جای زمین بازی روی سکوها دیدید. فعلاً مورینیو باید با داشته‌هایش بسازد. کریس اسمالینگ که فصل گذشته مورینیو به او برای انجام 50 بازی اعتماد کرد، برای بازی مقابل برایتون روی نیمکت بود در حالی که فیل جونز که ماه مه ‌در فینال جام حذفی در ترکیب اصلی قرار گفته بود، این بار اصلاً در فهرست بازیکنان من‌یونایتد قرار نداشت. مارکوس روخو گزینه دیگری است اما این مدافع آرژانتینی هنوز در حال ریکاوری مصدومیتی است که در جام جهانی به آن دچار شده. در طرف دیگر میدان هم برای منچستری‌ها مشکلاتی وجود دارد چرا که این تیم در کل بازی تنها سه شوت به سمت چارچوب داشت و لوکاکو هم در کل بازی تنها 24 بار صاحب توپ شد.

منچستر چگونه مقابل برایتون زانو زد (گزارش ویژه)

3. شروعی رویایی برای برایتون

برایتون فصل گذشته از حیث کسب بهترین نتایج در بازی‌های خانگی‌اش در لیگ برتر، رتبه هشتم را داشت و 7 پیروزی از مجموع 9 بردی که داشت در ورزشگاه آمکس به ثبت رسید. به نظر می‌رسد فرم این تیم در زمین خودش در این فصل هم کلید موفقیت‌های این تیم خواهد بود. بعد از یک باخت خارج از خانه در هفته اول مردان کریس هاتون نخستین بازی خانگی‌شان مقابل حریفی بزرگ مانند منچستریونایتد را بردند و هاتون عملاً نمی‌توانست انتظار کسب نتیجه بهتری را داشته باشد، بخصوص که تیمش ماه مه ‌امسال هم توانسته بود منچستریونایتد را شکست دهد و نشان داد که راه غلبه بر مردان آقای خاص را می‌داند.

فصل گذشته تنها 4 تیم توانستند برایتون را در خانه‌اش شکست دهند و با نمایشی که این تیم مقابل شیاطین سرخ ارائه کرد، به نظر می‌رسد امسال هم تیم‌های جزیره کار آسانی در ورزشگاه آمکس نخواهند داشت. این برد خانگی به مردان هاتون برای بازی بعدی‌شان که شنبه هفته آینده در خانه لیورپول است هم قطعاً اعتماد به نفس خواهد داد. با حفظ وضعیت فعلی، هواداران برایتون می‌توانند به بقای تیم‌شان در لیگ برتر برای سومین فصل متوالی امیدوار بمانند.

گزارش: راب داوسون

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز