خبرگزاری کار ایران

شرایط سخت انریکه برای بازسازی ماتادورها

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۳۱۴

بازی‌های ضعیف اسپانیا در جام جهانی 2018 یکی از درخشان ترین دوران فوتبال این کشور را رقم زد و لوییس انریکه مربی جدید این تیم با وظیفه بسیار سخت بازسازی تیم ملی روبه‌رو است.

به گزارش ایلنا، مثلث باتجربه جرارد پیکه، آندرس اینیستا و داوید سیلوا از اسپانیا خداحافظی کرده و در تیم ملی شکاف‌هایی ایجاد کرده‌اند. مربی سابق بارسلونا که خود را برای نخستین بازی با انگلیس آماده می‌کند، باید این پست‌ها را مورد توجه قرار دهد ضمن اینکه تورنمنت‌های آینده نیز اهمیت زیادی دارد.

لوییس انریکه 9 شهریور نخستین تیم خود را معرفی می‌کند و احتمال دارد که چهره‌های جدید زیادی به تیم اضافه شوند.

جایگزین کردن اینیستا غیرممکن است، چیزی که بارسلونا هم به زودی متوجه می‌شود اما بازیکنانی هستند که می‌توانند نقش خلاقانه او را ایفا کنند. ایسکو گزینه کاملی است بخصوص با توجه به اینکه این بازیکن در فصل 2018-2017 بهترین عملکرد خود در تیم ملی اسپانیا را زیر نظر خولن لوپتگی که الان مربی‌اش در رئال مادرید است، بر جا گذاشت. اگر مربی سابق اسپانیا بتواند در رده باشگاهی هم همانطور از ایسکو بهره بگیرد، سودش به لوییس انریکه نیز می‌رسد.

مارکو آسنسیو در سانتیاگو برنابئو همواره در حال پیشرفت است اما هنوز هیچ کس از اینکه کدام پست برای او بهتر است به نتیجه گیری نرسیده با در نظر گرفتن اینکه در بال چپ و هافبک خوب بازی می‌کند.

تیاگو آلکانتارا بعد از انتقال به بایرن‌مونیخ با مصدومیت‌های متعدد مواجه شد اما فرصت بازی در ترکیب اصلی اسپانیا و خط میانی که دیگر اینیستا و سیلوا را ندارد، می‌تواند برای او لذتبخش باشد.

گذر از همکاری پیکه و سرخیو راموس در قلب خط دفاع هم به همین اندازه چالش برانگیز است هرچند که نامزدهای باکیفیتی برای این پست وجود دارد. ناچو فرناندس و سزار آسپیلیکوئتا تجربه بازی در تیم ملی را دارند و در جام جهانی حضور داشتند هرچند هیچ کدام مدافع میانی تخصصی نیستند. مارک بارترا بعد از بازگشت به لالیگا و بازی برای رئال بتیس احیا شده و می‌تواند یکی از اعضای نخستین تیم مربی سابق رم باشد. یرای جایگزین دیگری است ضمن اینکه آیمریک لاپورته می‌تواند یک بار دیگر ملیت خود را تغییر دهد بعد از آنکه هنوز برای تیم ملی فرانسه در رده بزرگسالان بازی نکرده است.

جانشینی سیلوا جالب است چون او از آن دست بازیکنانی است که فقط در یک سیستم بازی خاص کارایی فوق‌العاده‌ای دارند، سیستمی که لوییس انریکه در دوران حضورش در نوکمپ نشان داد علاقه زیادی به آن ندارد. اگر به بازیکنانی با ویژگی‌های قابل قیاس توجه کنیم خوان ماتا و پابلو فورنالس گزینه‌های جانشینی ابتدایی هستند هرچند اولی در حال حاضر در منچستریونایتد درخشش خاصی نداشته.

لوییس انریکه شاید تصمیم به استفاده از نوع متفاوتی از هافبک‌ها داشته باشد بخصوص با توجه به اینکه سائول نیگس در انجام وظایف هجومی خارق‌العاده است.

منبع: مارکا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز