خبرگزاری کار ایران

اتفاقی که سیامک نعمتی و لیدر معروف رقم زدند

افشای راز درگیری در اهواز؛ نه جنگ قومیتی نه لیدرها

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۲۴۰

با گذشت ۴۸ ساعت از دیدار جنجالی پرسپولیس و استقلال خوزستان، حواشی این بازی همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین بررسی‌ها مشخص شده که این اتفاق ریشه در اتفاقات پیش از عزیمت سرخپوشان به اهواز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عدم صداقت بین صحبت‌های طرفین اکنون یک جنجال بزرگ رقم زده است. شاید بازیکنان پرسپولیس در موضع‌گیری خود علیه رییس کانون هواداران کمی بی‌انصافی هم وارد انتقادات خود کرده باشند. چرا که ریشه این اتفاقات نه در ماجرای بازی با فولاد دارد که خود لیدرها و کانون هواداران تیم اهوازی آن را رد کردند و نه به جنگ قومیتی میان پرسپولیس و استقلال خوزستان که در تیم سرخپوش نیز بازیکنانی جنوبی و حتی عرب نیز حضور ‌داشتند.

ماجرای انتقادات از رییس کانون هواداران و نارضایتی از او به روز پیش از بازی مقابل استقلال خوزستان مربوط است؛ جایی که سرخپوشان در تهران آخرین تمرین خود پیش از اعزام به اهواز را پشت سر می‌گذاشتند. طبق معمول چند فصل اخیر حضور اصحاب رسانه و هواداران دو روز پیش از بازی در محل تمرین ممنوع است اما این ممنوعیت برای کارکنان باشگاه و لیدرها وجود ندارد. به همین منظور یکی از لیدرهای نام آشنا و قدیمی این باشگاه به همراه دوستانش در محل تمرین حضور می‌یابد تا آشنایانش در فضای آرام با بازیکنان عکس یادگاری بگیرند.

رضا شاهانی، لیدر معروف و قدیمی پرسپولیس در خلال تمرین گپی کوتاه نیز با حسین ماهینی داشت. در این لحظه سیامک نعمتی، ستاره دو بازی ابتدایی پرسپولیس که موفق به ثبت دو گل و گرفتن یک پنالتی سه امتیاز برای سرخپوشان شده در حال عبور با این جمله ماهینی خطاب به این لیدر مواجه می‌شود: " آقا رضا! این سیامک است، ستاره دو بازی اخیر پرسپولیس". عکس العمل شاهانی اما چندان به مذاق نعمتی خوش نمی‌آید. این لیدر در مواجه به این تمجید با گفتن جمله : " من این بچه های پیکان را نمی‌شناسم و هنوز آنقدر بزرگ نشده‌اند" باعث ناراحتی نعمتی می‌شود که ماهینی او را از گفتن این جمله بازمی دارد.

در ادامه تمرین شاهانی از نعمتی می‌خواهد تا با دوستانش عکس یادگاری بگیرد. نعمتی با گفتن این جمله که بچه ها خودشان زبان دارند و اگر تقاضای عکس داشتند خودشان می‌گفتند پاسخ این لیدر را می‌دهد و از محل دور می‌شود. لیدر باشگاه نیز با گفتن جملاتی نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهد. نعمتی در گفتگو با یکی دیگر از لیدرها به او اعلام می‌کند جواب تهدید این لیدر را خواهد داد.

در رختکن تیم و پیش از اعزام به فرودگاه دیگر بازیکنان و بزرگترهای تیم جویای دلیل عصبانیت او می‌شوند و وقتی متوجه شدند که این لیدر باعث عصبانیت ستاره این روزهای تیم شده به رییس کانون هواداران اعتراض خود را اعلام می‌کنند که چرا مانع ورود افراد روز پیش از مسابقه به محل تمرین تیم نمی‌شود تا این مشکلات به وجود بیاید. بی اعتنایی اسماعیل بیگی به این موضوع عصبانیت بازیکنان را افزایش می‌دهد تا در پایان بازی اینچنین از خجالت او در بیایند. اما در میان بازیکنانی که تنها به رییس کانون هواداران بعد از بازی مقابل استقلال خوزستان حمله کردند، این سیامک نعمتی بود که حرف‌های اصلی را زده بود و در میان این هیاهو نادیده گرفته شد. نعمتی در اینباره گفته بود که لیدر معروف (منظور رضا شاهانی بود) با حضور در تمرین به بازیکنان و شخص او فحاشی کرده است.

رییس کانون هواداران پرسپولیس اما ساعاتی بعد از بازی بیکار ننشست و با حضور در منزل همتای فولادی خود و گرفتن ویدئویی دال بر بی گناهی او و همچنین عدم دخالت در ماجرای بازی با فولاد و فحاشی قومیتی و ... مدارک لازم را نزد سرپرست باشگاه برد. با این حال رییس کانون هواداران فولاد از او خواسته بود تا با عدم انتشار این فایل ویدیویی مانع از ایجاد حاشیه در اهواز شوند. چرا که رد مشکلات به وجود آمده در تهران برخلاف گفته‌ها و ادعاهای بازیکنان تیم جو بدی را علیه او شکل می‌داد. با این حال محتوای این ویدیو کاملا مشخص می‌کرد که 130 هوادار فولادی با حضور در جایگاه‌ 30 بدون مشکل تا دقایق پایانی به تماشای بازی نشسته‌اند و تنها یک نفر از آنها با واکنش نسبت به شعار پرسپولیس قهرمان از لفظ بدی استفاده کرد که باعث درگیری طرفین در دقایق پایانی شد. با این حال اقدام به موقع یگان ویژه و لیدرهای آن نزدیک مانع از شکل گرفتن فاجعه شد. رییس کانون هواداران فولاد در این ویدئو اینطور توضیح داده است: در جمع 130 نفره ما سه هوادار با تمایل استقلالی نیز حضور داشتند. یکی از آنها بعد از شعار پرسپولیس قهرمان و زمانی که با سه گل از فولاد جلو بودند، جمله بدی به کار برد که باعث عصبانیت هواداران نزدیک به ما شد. با این حال یگان ویژه و خصوصا لیدرها مانع از شکل گیری اتفاق بدی شدند چرا که مسلما در صورت درگیری تعداد نفرات بیشتر آنها فاجعه بزرگی را شکل می‌داد. با این حال تمامی نفراتی که در این سفر به تهران حضور داشتند می‌توانند شهادت دهند که هیچ شعار قومیتی سر داده نشد و اسامی آنها نیز در باشگاه موجود است.

اکنون اما عدم صداقت در بازگویی واقعیت یک حاشیه 48 ساعته در اردوگاه پرسپولیس شکل داده بود که در نهایت روز گذشته با چنددستگی بین طرفداران نیز همراه شد. خوشبختانه اما طرفین با درک شرایط حساس و بحرانی پرسپولیس از مواضع خود کوتاه آمده‌اند اما افشاگری‌های درست یا نادرست که با حرمت شکنی طرفین همراه بوده شاید یک آتش زیر خاکستر باشد که روزی دیگر گریبان این تیم را بگیرد و آنها را از مسیر موفقیت کاملا دور کند و وارد حاشیه‌ای دوباره شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز