خبرگزاری کار ایران

5+5 پیام مهم از استقلال در نصف جهان/ بیم و امید در مسیر خوشبختی

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۸۱۵

استقلال در برابر ذوب آهن نمایش پر امید و البته و همراه با نگرانی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، حساس ترین بازی هفته دوم رقابت های لیگ برتر شب گذشته بین دو تیم ذوب آهن و استقلال تهران به انجام رسید و دو تیم در پایان 90 دقیقه به تساوی دو بر دو دست پیدا کردند. دیداری جذاب که برنمده نداشت اما حامل پیام های مهمی بود؛ علی الخصوص برای تیم پرطرفدار پایتخت. 

استقلال در فصل نقل و انتقالات خیلی از مهره های کارامد خود را از دست داد و در بازی اول لیگ هم مقابل پیکان نا امید کننده ظاهر شد و موجی از نگرانی را در دل هواداران خود به وجود آورد اما در بازی پنجشنبه شب مقابل تیم امید نمازی شاهد استقلالی به مراتب بهتر و روی فرم تر بودیم. تیمی که در کنار نکات مثبت، نکات منفی هم داشت.

5+5 پیام مهم از استقلال در نصف جهان/ بیم و امید در مسیر خوشبختی

نشانه های مثبت:

استقلال با برنامه:

در بازی با پیکان شاید موقعیت های خوب استقلال به تعداد انگشتان یک دست هم نرسید. شاگردان شفر در برابر تیم جلالی نتوانستند خطر آنچنانی خلق کنند و در پایان هم هیچ گلی عایدشان نشد. اما در مسابقه با ذوب آهن شاهد تیم دیگری بودیم. تیمی که برنامه های متنوعی برای گلزنی داشت. استفاده از عمق، بهره برداری از فرارها و ارسالهای چپ و راست؛ شوت از راه دور و ... که ماحصل آن دو گل و ایجاد چند موقعیت خطرناک بود.

افتتاح سمت چپ به دست دو جوان:

مدتها بود که سمت چپ استقلال کارایی چندانی نداشت و بار حملات این تیم از سمت راست بود. اما در بازی برابر ذوب آهن ترکیب سهرابیان و زکی پور توانست ذوب آهن را اذیت کند و حتی پایه گذار یک گل هم باشد. سهرابیان در سمت چپ خط دفاعی و زکی پور هم در پست جدید هافبک چپ بارها دفاع تیم میزبان را به هم ریختند و موقعیت های خطرناکی را خلق کردند. زکی پور حتی می توانست زننده گل سوم استقلال هم باشد اما پرچم اشتباه کمک داور مسابقه مانع از این کار شد. این دو بازیکن گرچه باید در کارهای دفاعی مقداری هوشیاری خود را بالا ببرند.

تخصص در کامبک:

به هیچ وجه کار ساده ای نیست در خانه تیم قدرتمندی چون ذوب آهن دو بار عقب بیفتید و بتوانید خیلی سریع جبران کنید؛ اما این ماموریت توسط تیم وینفرد شفر انجام شد. آبی ها در دقیقه 24 دروازه شان باز شد و کمتر از 20 دقیقه بعد وریا کار را به تساوی کشاند. دوباره دو دقیقه بعد استقلال گل خورد اما در دقیقه 11 نیمه دوم شماره 21 آماده در نقش منجی ظاهر شد و گل تساوی بخش را به ثمر رساند. این دو گل نشان داد که شفر توانسته روحیه بازگشت به مسابقه بعد از دریافت گل را به تیمش تزریق کند و این در ادامه فصل قطعا به کارشان خواهد آمد.

خودنمایی روح الله:

رفتن تیام یکی از مهمترین دل نگرانی های هواداران استقلال به شمار می رفت. آنها علی قربانی را هم در ادامه از دست دادند تا حسابی خط حمله شان خالی شود. روح الله باقری جزو اولین نفراتی بود کهبه خدمت گرفته شود. مهاجم نه چندان جوانی که از تیم دسته اولی خونه به خونه خریداری شد و در بازی اول برابر پیکان هم کاری از پیش نبرد و خیلی ها را نا امید کرد اما در فولادشهر، او یکی از کسانی بود که حسابی خودش را نشان داد. روح الله پایه گذار گل اول بود و یک اخراجی هم از تیم حریف گرفت.او با چرخش های فوق العاده اش به سمت دروازه و انگیزه و تلاش فراوانی که داشت حسابی نژاد مهدی و محمدزاده را اذیت کرد و حتی یک بار هم می توانست در نیمه اول گلزنی کند که ضربه اش توسط مظاهری دفاع شد.  

بازگشت وریا، کاپیتان آماده:

دو بازیکن برجسته استقلال در بازی پنجشنبه شب وریا غفوری و مهدی رحمتی بودند. دو مهره با تجربه ای که حسابی خوش درخشیدند ولی یک اشتباه هم داشتند. رحمتی چند بار شوت های از راه دور و همچنین ضربه سرهای ذوبی ها را از دروازه بیرون کشید و منجی تیمش شد؛ البته روی گل دوم حریف هم مقصر اصلی به شمار می رفت. وریا هم دوباره بعد از یک هفته ارام مقابل پیکان به مسابقات برگشت و شد همان وریای فصل قبل. زدن دو گل سرنوشت ساز گواه همین مساله است. گرچه او روی گل اول می توانست بهتر کار کند و اجازه ندهد توپ از کنارش به حبیب زاده برسد تا این بازیکن هم گل بزند و هم دچار شکستگی فک شود.

5+5 پیام مهم از استقلال در نصف جهان/ بیم و امید در مسیر خوشبختی

نشانه های منفی:

ارتفاع نا امن:

یکی از نکات منفی بازی استقلال مقابل ذوب آهن ضعف این تیم روی توپ های هوایی بود. در اکثر دقایق مسابقه این بازیکنمان تیم یمزبان بودند که برنده نبردهای هوایی می شدند و بارها هم روی همین حربه موقعیت سازی کردند و به گل رسیدند. رحمتی هم مانند گذشته همچنان تنها نقطه ضعفش، ارسال های هوایی است.

کرنر مساوی با گل:

هر دو گلی که استقلال دریافت کرد از روی دو ضربه کرنر بود. محمدرضا حسینی با دو کرنری که زد باعث و بانی دو گل شد. گل اول البته پیش از به گل رسیدن با ضربه سر نژاد مهدی برای حبیب زاده همراه شد و سپس به تور چسبید. گل دوم اما مستقیم از حسینی به هرناندز رسید و این بازیکن هندوراسی هم تور دروازه را شکافت. استقلال در ادامه باید حسابی روی این نقیصه کار کند و اجازه ندهد تیمهای حریف اینقدر راحت از ضربات ایستگاهی و خاصه کرنر بهره ببرند.

ایستگاهی، پر:

در جریان بازی با ذوب آهن چندین و چند بار استقلال از نقاط مختلف، صاحب ضربه ایستگاهی شد اما همه آنها به بدترین شکل ممکن از دست رفت. آبی ها دو سه بار چسبیده به محوطه جریمه ذوب آهن صاحب موقعیت شدند اما به راحتی هر چه تمام تر آنها را لو دادند تا مشخص شود آبی ها در نبود امید ابراهیمی و سرور جپاروف، به یک ایستگاهی زن ماهر احتیاج دارند.

کارت پشت کارت:

یکی دیگر از ایرادهای استقلال در بازی برابر ذوب آهن دریافت کارت زرد های پیاپی بود. نقیصه ای که برای تیم ذوب آهن هم وجود داشت و قطعا در ادامه می تواند برای هر دو تیم خطرساز باشد. آبی ها خطاهای بی مورد زیادی را انجام دادند و به تیم حریف موقعیت دادند. محمد دانشگر در حالی کارت زرد دوم را گرفت و از زمین بیرون رفت که هیچ ابایی از مرتکب شدن خطاهای معمولی نداشت و یکی از همین خطاها او را از بازی مقابل تراکتور محروم کرد. سهرابیان، محمدی مهر و صیادمنش نفرات دیگر استقلال بودند که کارت گرفتند و این نشان می دهد نفرات جوان تر باید کمی در این قضیه رعایت داشته باشند و احتیاط بیشتری به خرج دهند.

بدن هایی که صد در صد نیست:

وقتی ذوب آهن در دقیقه 74 ده نفره شد انتظار می رفت استقلال حملات پردامنه ای را روی دروازه تیم یمزبان ترتیب دهد اما این اتفاق نیفتاد و تنها چند ارسال از سمت راست توسط محمدی مهر اوج تلاش آبی ها بود. دلیل بازی نه چندان هجومی و باطراوت استقلالی ها در دقایق پایانی خستگی مفرط بازیکنان بود. آنها از لحاظ بدنی هنوز 100 درصد نشده اند و به زمان بیشتاری احتیاج دارند. قطعا این مشکل باید هر چه زودتر توسط کادر فنی باتجربه تیم پرطرفدار پایتخت حل و فصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز