خبرگزاری کار ایران

ایثارگران ورزش چمدان می‌بندند

20 مدیر رده بالای ورزش در آستانه خروج +لیست

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۵۰۷

با مصوبه جدید مجلس مبنی بر عدم بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی باید در انتظار کوچ برخی مدیران از صندلی ریاست بود.

به گزارش ایلنا، باز هم موضوع بازنشسته‌ها اما این بار جدی‌تر از قبل. سال‌هاست که گفته می‌شود بازنشسته‌ها و دو شغله‌ها باید پست خود را تحویل دهند اما مسوولان بخش‌های مختلف هر بار به شکلی این قانون را دور زده‌اند جز در مواردی که مسوول وقت به دنبال حذف گزینه‌ای بوده است؛ مثل اتفاقی که برای محمود مشحون افتاد یا کمی قبل‌تر، مقدمه‌ای شد برای ممانعت از حضور کفاشیان برای ریاست سه باره در فدراسیون فوتبال.

به گزارش ایلنا، البته قانون منع حضور بازنشسته‌ها در پست‌های دولتی به گونه‌ای بوده که همیشه راه فرار را برای برخی مدیران به جا گذاشته بود به طوری که خیلی از مدیران با جمع کردن اسنادی مربوط به دوران حضور در جبهه و جنگ، به دوران مدیریت‌شان ادامه می‌دادند اما حالا با قانون جدید شرایط فرق کرده و باید منتظر خروج خیلی از مدیرانی باشیم که روزی با عنوان ایثارگری، حضورشان را قانونی جلوه دادند.

قانون جدید منع به کارگیری بازنشستگان از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفته و اگر به تایید شورای نگهبان نیز برسد، سازمان و نهادهای مختلف تنها دو ماه وقت دارند که این قانون را اجرا کنند که ورزش هم مستثنی نیست. طبق قانون جدید، به کارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری تنها شامل روسای سه قوه، معاون اول رییس جمهور، نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور و همچنین بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در دستگاه‌های متبوع است. همچنین تنها دارندگان اجازات خاص رهبری، جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا می‌توانند در صورت بازنشستگی همچنان در پست‌های‌شان ادامه فعالیت داشته باشند اما بقیه شامل این قانون نمی‌شوند و دیگر کسی با استناد به اینکه سابقه حضور در جبهه را دارد نمی‌تواند در پستش باقی بماند. پس خیلی از مدیران ورزش چه در راس فدراسیون‌ها و چه در وزارت ورزش، باید قید حضور در ورزش را بزنند که اگر وزارت ورزش به دنبال اجرای سریع این قانون باشد؛ بعد از بازی‌های آسیایی و در پاییز باید منتظر  تغییرات گسترده در ورزش باشیم.

این مساله باعث شده تا گمانه‌زنی‌هایی در مورد افرادی که بازنشسته‌اند و با استفاده از تبصره‌های مختلف به حضورشان ادامه می‌دادند، مطرح شود اما همچنان باید بررسی بیشتری انجام داد. چیزی که فعلا در گمانه‌زنی‌ها دیده می‌شود، حکایت از این دارد که بیش از 20 مدیر ورزشی که در سطح معاون وزیر یا رییس فدراسیون هستند، باید کنار بروند.

 تعدادی از مدیرانی که باید بروند

فریبا محمدیان، معاون بانوان وزارت ورزش؛ محمدرضا داورزنی؛ محمود صیدانلو، رییس فدراسیون اتومبیلرانی؛ مسعود سلیمانی، رییس فدراسیون اسکواش؛ عبدی افتخاری، رییس فدراسیون اسکی؛ غلامعلی علیپور، رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی؛ ناصر پورعلی‌فرد، رییس فدراسیون پرورش اندام؛ سیدمحمد پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو؛ غلامرضا شعبانی بهار، رییس فدراسیون تیروکمان؛ محمد درخشان، رییس فدراسیون جودو؛ حجت‌ا... دهخدایی، رییس فدراسیون چوگان؛ محمدعلی صبور، رییس فدراسیون سه‌گانه؛ فضل‌ا... باقرزاده، رییس فدراسیون شمشیربازی؛ غلامرضا امینی، رییس فدراسیون قایقرانی؛ محمدصادق فرجی، رییس فدراسیون کاراته؛ مصطفی کریمی، رییس فدراسیون ناشنوایان؛ بهرام شفیع، رییس فدراسیون هاکی؛ علی مجدآرا، رییس فدراسیون همگانی؛ احمد ضیایی، رییس فدراسیون والیبال؛ علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه‌برداری؛ علیرضا رحیمی، رییس فدراسیون هندبال و کیکاووس سعیدی، خزانه‌دار کمیته ملی المپیک، از جمله مدیرانی‌اند که اگر اتفاق ویژه‌ای نیفتد، باید حداکثر دو ماه بعد از تصویب این قانون در شورای نگهبان از ورزش بروند که این یعنی باید منتظر تغییرات گسترده در بدنه ورزش کشور باشیم.

مجامع انتخاباتی، تحت تاثیر قانون جدید

در کنار این مدیران، اجرای این قانون در مجامع انتخاباتی که پیش روی ورزش است نیز تاثیر دارد به طوری که احتمالا باید ثبت نام مجدد صورت گیرد چون گزینه‌های اصلی برخی مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها از مدیران بازنشسته‌ای هستند که مدرک ایثارگری دارند و می‌خواستند با این مدرک در انتخابات شرکت کنند. برای مثال شاید تغییر زمان برگزاری مجمع انتخاباتی قایقرانی نیز متاثر از همین قانون باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز