خبرگزاری کار ایران

گزارش تلخ و باورنکردنی از هفته اول لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۰۵۷

با شروع فصل تازه لیگ برتر منتظر حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها بودیم اما برخی مسائل و اتفاقات باعث شد هفته اول هفته پرتماشاگری نباشد.

به گزارش ایلنا، هر چند بازی‌ها در دو روز پایانی هفته و ساعات پایانی شب برگزار شد اما گرمای هوا در تمام کشور و البته فاصله کوتاه از پایان جام جهانی باعث شد بازی‌های این هفته پرتماشاگر نباشد. هر چند لیگ برتر و تیم‌های پرطرفدار همیشه پشت تیم خودشان هستند اما به هر حال تفاوت کیفیت بازی‌های جام جهانی با لیگ برتر، ورزشگاه‌ها و نحوه برگزاری باعث خواهد شد برخی فعلا از فوتبال داخلی دلزده باشند و سراغش نیایند.

اینکه بازی هفته اول سپاهان که بدون تماشاگر برگزار شد در کم شدن آمار تماشاگران هفته اول تاثیرگذار بود. سپاهان با حکم کمیته انضباطی و به خاطر اتفاقات فصل قبل در مسابقه نخست خود بدون تماشاگر بازی کرد در حالی که تیم جدید سپاهان با کادر فنی و نفرات تازه‌واردش می‌توانست حداقل بین ده تا 20 هزار هوادار را به ورزشگاه نقش جهان اصفهان بکشاند.

به هر حال بازی پدیده - پرسپولیس پرتماشاگرترین بازی هفته اول بود که 18 هزار تماشاگر داشت و ورزشگاه زیبای امام رضا (ع) پر شد. دو مسابقه سایپا - سپیدرود و گسترش فولاد - استقلال خوزستان هم بسیار کم تماشاگر برگزار شد. بازی اول کلا حدود 400 نفر تماشاگر داشت که 300 نفر آنها طرفدار تیم میهمان بودند و بازی دوم حدود 500 نفر که البته در ورزشگاه بزرگ یادگار امام تبریز به شدت توی ذوق می‌زد.

از بازی نخست استقلال در فصل تازه هم استقبال ضعیفی به عمل آمد که با توجه به از دست دادن بازیکنان کلیدی و اتفاقات این باشگاه تا حدودی قابل انتظار بود. این مسابقه فقط ده هزار تماشاگر داشت که البته بیشتر از‌ اینکه به تیم‌شان کمک کنند به همه چیز انتقاد داشتند.

دومین مسابقه پرتماشاگر این هفته هم در قائمشهر برگزار شد. در ورزشگاه شهید وطنی که نور و تجهیزات استانداردی ندارد و چمن مصنوعی‌اش تیم‌های میهمان را به دردسر می‌اندازد حدود 12 هزار نفر حضور داشتند و با اینکه تیم میزبان با شکست لیگ برتر را شروع کرد اما هواداران متعصب نساجی استقبال جالبی از بازی اول تیم محبوب‌شان به عمل آوردند.

بازی مسجد سلیمان 5 و دیدار خانگی فولاد هم فقط سه هزار تماشاگر داشت. در ورزشگاه شهید بهنام محمدی کلی سکوی خالی دیده می‌شد، آن هم با اینکه نفت بعد از مدت‌ها به لیگ برتر برگشته و نخستین بازی‌اش را مقابل تراکتورسازی انجام می‌داد. در اهواز هم با توجه به افتتاحیه ورزشگاه تازه تاسیس و اختصاصی فولاد، تعداد تماشاگران ناامید کننده بود.

به هر حال چنانچه بازی بدون تماشاگر سپاهان - صنعت نفت آبادان را محاسبه نکنیم در 7 بازی دیگر کلا حدود 49 هزار نفر در ورزشگاه‌ها حضور داشتند که شاید به اندازه تعداد تماشاگر مسابقات یک تیم میانه جدولی بوندس‌لیگا در بازی‌های خانگی‌اش باشد. میانگین تماشاگر در هفت بازی با تماشاگر هم 7 هزار نفر بود که آماری ناامید کننده یا نگران کننده در هفته اول به حساب می‌آید. با توجه به اینکه بازی‌های این فصل غالبا در روزهای پایانی هفته و ساعات پایانی شب برگزار می‌شود می‌توان امیدوار بود که با فاصله گرفتن از جام جهانی و البته خنک‌تر شدن هوا از هفته دوم به بعد شاهد حضور تماشاگران بیشتری در ورزشگاه‌ها باشیم، هر چند امیدواریم اندازه فرهنگ هواداری به اندازه تعداد آنها در ورزشگاه‌ها رشد کند. مساله‌ای که در تمام سال‌های گذشته با بی مبالاتی برخی هواداران در ورزشگاه‌ها باعث اتفاقات تلخی شد و باعث شد تا تیم‌های محبوب‌شان علاوه بر بازی در ورزشگاه خالی با جرایم مالی و تنبیهات عمده‌ای مواجه شوند.

از سوی دیگر بالا بردن امکانات ورزشگاه‌ها به لحاظ سخت‌افزاری هم می‌تواند باعث رشد حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها شود. سال‌هاست به دیدن ویدئوهایی از فقدان آب آشامیدنی در ورزشگاه‌ها، مشکلات مربوط به ورود و خروج تماشاگران به سکوها، نداشتن جایگاه خاص برای معلولان، عدم حفاظ در کنار سکوهای مرتفع و ... عادت کرده‌ایم که منجر به فراری دادن تماشاگر از ورزشگاه‌ها می‌شود. اتفاقات و تصاویری که در این فصل هم تکرار خواهد شد اما امیدواریم هفته به هفته کمتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز