خبرگزاری کار ایران

ستار همدانی:

جباروف و تیام بازیکنان تاثیرگذاری بودند/ استقلال دیر بسته شد / با شفر اوضاع بهتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۶۴۵

ستار همدانی پیشکسوت استقلال به این تیم امیدوار و معتقد است با حضور شفر روز به روز بهتر خواهد شد و می‌تواند به روزهای اوج خودش برگردد

به گزارش ایلنا،ستار همدانی پیشکسوت استقلال به این تیم امیدوار و معتقد است با حضور شفر روز به روز بهتر خواهد شد و می‌تواند به روزهای اوج خودش برگردد 

بازی استقلال و پیکان چطور بود؟

به هر حال بازی اول بود و طبیعی بود که هر دو تیم محتاط بازی کنند. البته همه تیم‌ها در هفته اول همین طور هستند اما قضیه استقلال متفاوت است چون استقلال دیر بسته شد و همه فوتبال درگیر جام جهانی بودند و فضای خوبی را از دست دادند تا دست شفر در حنا باشد و در این بازی دیدیم که حتی بازیکن نداشت که تعویض کند اما خروجی این بازی خیلی خوب بود.

بازی با پیکان چه خروجی برای استقلال داشت؟

در این بازی 2،3 تا بازیکن جوان جویای نام در ترکیب استقلال حضور داشتند. بازیکنانی مثل آقایی، صیادمنش و آذری که واقعا عالی بودند و نوید روزهای خوب را می‌دهند و شفر می‌تواند آنها را آماده میادین بزرگ‌تر کند چون شفر نشان داده که این کار را بلد است. استقلال هفته به هفته بهتر می‌شود چون تیم نیاز به زمان دارد تا به هماهنگی تاکتیکی و وحدت دلی برسد و در دو سه هفته آینده شرایط تیم بهتر می‌شود. 

در مورد جدایی جباروف و تاثیر او روی تیم چه نظری دارید؟

جباروف یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم بود که همراه با تیام و امید ابراهیمی خیلی خوب کار می‌کردند و در بازی با پیکان دیدیم که 50 درصد تیم عوض شده بود و کار واقعا سخت است. فکر می‌کنم در این شرایط هواداران باید به تیم کمک کنند و صبوری کنند و هیات مدیره هم تلاش خودش را می‌کند تا شرایط بهتر شود و مطمئنم روز به روز هم اوضاع استقلال بهتر می‌شود. به هر حال تغییرات مدیریتی در باشگاه بوده و سیاست‌ها فرق می‌کند و فکر می‌کنم باید زمان بدهیم تا شرایط بهتر شود چون استقلال الان یک مدیر خوب و یک هیات مدیره خوب دارد و شفر هم کارش را بلد است و تیم هم تلفیقی از جوان‌ها و باتجربه‌هاست. یکی از مهم‌ترین آیتم‌های کار گروهی در فوتبال این است که باتجربه‌ها با خلوص نیت به جوان‌ها کمک کنند تا آنها هم رشد کنند.

علی کریمی اولین بازی خود را برای استقلال انجام داد. کار او را در ترکیب تیم شفر چطور دیدید؟

علی کریمی بازیکنی محجوب و به لحاظ فنی خوب است که کی‌روش هم روی او نظر داشت. فکر می‌کنم کریمی باید خودش را سریع‌تر وفق دهد و با تیم هماهنگ شود. علی کریمی بیشتر پاس بلند به وینگرهای تیم می‌داد اما باید پاس‌های کوتاه را هم مدنظر داشته باشد تا هافبک‌های استقلال از بازی خارج نشوند. کریمی اگر پاس‌های کوتاه با دیگر هافبک‌های استقلال را هم چاشنی کارش کند خیلی زودتر در استقلال جا می‌افتد چون با این کار اعتماد به نفس خودش هم بالا می‌رود و بعد می‌تواند از پاس‌های بلند هم استفاده کند.

قبول دارید که علی کریمی آمادگی بدنی لازم را ندارد؟

به هر حال این‌ها مشکلی نیست و با تمرینات ویژه‌ای که شفر برایش در نظر می‌گیرد به شرایط مطلوب می‌رسد. مهم اینکه علی کریمی هم‌سطح تیم باشد و بتواند تیم را راه بیندازد. نگاه‌ها به او مثل امید ابراهیمی در استقلال است که کارش را سخت می‌‌کند چون ابراهیمی سال‌ها در تیم بود. من این فضا را می‌شناسم و کریمی باید بیشتر پاس‌های کوتاه بدهد تا مالکیت توپ و بازی در اختیار استقلال قرار بگیرد و بعد از آن کم‌کم می‌تواند توانایی‌هایش را نشان بدهد. مهم‌ترین اصل این است که ما توپ لو ندهیم و وسط زمین را در اختیار بگیریم چون پارسال هم با حضور شجاعیان، جباروف و امید ابراهیمی استقلال مالکانه بازی می کرد و کریمی باید کمک کند تا استقلال دوباره مالکانه بازی کند.

البته نمایش استقلال مقابل پیکان را خیلی‌ها ناامید کننده می‌دانستند. در این رابطه چه نظری دارید؟

 نه، ناامید کننده نیست. به هر حال شروع لیگ است و طبیعی است خیلی از بازیکنان مثل روزبه چشمی و شجاعیان مصدوم هستند و مهدی قائدی هم نبود و این‌ها مشکلات تیم است اما با این دیدگاه نگاه کنیم که این بازی چه خروجی داشت و چه کارهایی می‌شود کرد تا تیم بهتر شود. تحلیل ما برای دو بازی نیست بلکه برای کل لیگ است و استقلال امسال شرایط بسیار خوبی خواهد داشت.

چه تصوری از بازی استقلال و ذوب‌آهن در اصفهان دارید؟

بازی بسیار سختی است. الان نگاه‌ها به استقلال نگاه قهرمانانه است و این تیم در حد مدعی ظاهر خواهد شد. قطعا بازی سختی است چون ذوب‌آهن تغییراتی در کادر فنی‌اش داشته اما شاکله تیم خودش را حفظ کرده و در هفته اول هم نساجی را در خانه‌اش برده و با روحیه مضاعف مقابل استقلال بازی خواهد کرد که کار استقلال را خیلی سخت می‌کند اما امیدوارم استقلال در اصفهان خوب کار کند و دست پر به تهران برگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز