خبرگزاری کار ایران

شفر: در مورد وضعیت تیام چیز زیادی نمی‌دانم/ باید در استقلال همه چیز را از اول شروع کنیم/ خوشحالم نمی‌توانم روزنامه‌های ایرانی را بخوانم

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۹۰۸

سرمربی استقلال در مورد دیدار تیمش با پیکان و شروع لیگ برتر صحبت کرد.

وینفرد شفر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شروع مجدد کار استقلال در فصل جدید اظهار داشت: قبل از هرچیز خوشحالم که دوباره در اینجا حضور دارم و دلم حسابی برای این فضا تنگ شده بود، آخرین باری که اینجا حاضر شدم بعد از بازی با ذوب آهن بود که خیلی از نتیجه به دست آمده خوشحال بودم و الان هم با حس و حالی مشابه و امیدواری زیاد اینجا هستم.

وی افزود: باید به شما بگویم تیم خوبی داریم و اکثر بازیکنان ما مانده‌اند. امید و مجید را از دست دادیم و شاید جپاروف را. روزبه چشمی هم مصدوم است و نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. شرایطی که تیم ما دارد خیلی خوشحال کننده نیست ولی بازیکنان جوان و خوبی در اختیار داریم که البته این جوانان نیاز به بازیکنان بزرگتری کنارشان دارند. بازیکنانی مثل صیادمنش و چند نفر دیگر به ما اضافه شدند و این شرایط نشان می‌دهد باید از ابتدا کارمان را شروع کنیم. 

سرمربی استقلال با اشاره به دیدار با پیکان گفت: هواداران باید یار دوازدهم ما باشند و بیشتر از قبل به آنها نیاز داریم. آنها باید این شانس و اجازه را به بازیکنان جوان تیم بدهند تا اشتباه کنند و باید به آنها کمک کنند تا روز به روز بهتر شوند و سپس برای کسب نتایج بهتر شانس خواهیم داشت. اردوی تدارکاتی ما بسیار خوب بود. هتل، غذا، زمین تمرین و بازی های دوستانه خوبی داشتیم و همه بازیکنان مانند فصل گذشته با تمام توان در تمرینات شرکت کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: یک مربی بدنساز بسیار خوب از آلمان آوردیم و سطح آمادگی جسمانی بازیکنان را بالا آورد اما اکنون دوباره از صفر شروع می کنیم. فردا بدون بازیکنان خارجی آغاز خواهیم کرد. این اعتماد به نفس و اطمینان را به بازیکنان می دهم که پشت تیم و بازیکنان جوان هستم و هنوز مشخص نیست کدام بازیکنان فردا در ترکیب قرار خواهند داشت. بعد از این نشست خبری برای ثبت قراردادها می رویم و امیدوارم همه چیز به خوبی انجام شود. این شرایط برای من عجیب و جدید نیست و در گذشته نیز این موضوع را در باشگاه های دیگر تجربه کردم.

شفر با اشاره به وضعیت تیام افزود: در حال حاضر شرایط تیم را نمی‌دانم. فکر می‌کنم شاید تا چند روز آینده در خصوص وضعیت برخی بازیکنانی مثل تیام اتفاقاتی بیافتد که مشخص شود می‌ماند یا نه. باشگاه 3 ماه برای تمدید قرارداد تیام فرصت داشت. ما فردا بازی داریم و در حال حاضر تیام اینجا نیست و نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. 

وی افزود: مدیران باشگاه تغییر کردند و مدیران جدیدی آمدند که ممکن است در آینده اتفاقات خوبی رقم بزنند. موفقیت وقتی حاصل می‌شود که همه به نحو احسن کارشان را انجام دهند ولی در حال حاضر ما یک سری مشکلات داریم. از هواداران می‌خواهم به حمایت تیمشان بیایند و ما به آنها نیاز داریم. باید بگویم بهترین هواداران دنیا را داریم و از آنها کمک می‌خواهم.

شفر در مورد وضعیت نیومایر گفت: من چند هفته قبل فهرست بازیکنان مورد نیازم را به باشگاه دادم و بازیکنان خارجی که می‌خواستم را هم در آن فهرست اعلام کردم و نیومایر هم در این فهرست حضور داشت ولی اطلاعی ندارم که در مورد او چه اتفاقی می‌افتد و فعلاً منتظریم. من چندین ماه است که در ایران فعالیت می‌کنم و حتماً این را به خوبی می‌دانید که علاقه به صحبت در مورد شایعات ندارم. ما چند وقت است کارمان را شروع کردیم و می‌بینید که بازیکن خارجی نداریم. من اسامی را به باشگاه داده بودم.

وی در مورد وضعیت بویان و وریا غفوری گفت: من فکر می‌کنم بویان به جمع با برنخواهد گشت. وریا هم در حال حاضر وضعیت مشخصی ندارد. او روز گذشته در تمرین ما حضور نداشت و امیدوارم امروز به تمرین اضافه شود تا بتوانیم در بازی با پیکان از او استفاده کنیم.

سرمربی استقلال در مورد وضعیت آماده‌سازی تیمش هم گفت: من 5 دقیقه پیش گفتم شرایط آماده سازی تیم خوب بود و آمادگی جسمانی و تمرینات و زمین تمرین خوبی داشتیم. در ترکیه همه چیز خوب بود و فقط اخباری که از تهران به ما می‌رسید خوب نبود و باید ما روی فوتبال تمرکز کنیم. مشکلی که بوده و الان می‌توانید از آن یاد کنید این است که ما فصل قبل خیلی خوب بودیم. ما در لیگ قهرمانان خیلی خوب بازی کردیم. قهرمان جام حذفی شدیم. بازیکنانی مثل مجید حسینی، امید نورافکن و خیلی بازیکنانی که روز به روز بهتر و بهتر شدند، این اول برای تیم ملی خیلی خوب است. دیدید که امید بهترین بازیکن تیم ملی بود. مجید حسینی وقتی به زمین آمد، بهترین دفاع بود. روزبه چشمی مصدوم شد و به خاطر همین عملکرد آنها، باشگاه‌هایی از قطر و ترکیه بهترین بازیکنان ما را خواستند.  طبیعی بود وقتی امید ابراهیمی بهترین هافبک تیم ملی است، بهترین هافبک استقلال هم هست. 

وی افزود: می‌دانید که ما باید در لیگ قهرمانان مقابل السد بازی کنیم و الان فوتبال قطر خیلی خوشحال است. امید ابراهیمی الان در فوتبال قطر است و دیگر در استقلال بازی نمی‌کند. طبیعتا تیم السد قطر هم از این بابت خیلی خوشحال است. باید ببینیم شرایط مجید حسینی چه می‌شود. او هنوز با باشگاه استقلال قرارداد دارد و من به مدیرعامل جدید باشگاه گفته‌ام که او باید بماند یا آن باشگاهی که مجید حسینی را می‌خواهد مبلغ بسیار بسیار زیادی باید در قبال او بپردازد. بازیکنی که 22 سالش است و آینده بسیار خوبی دارد و ما نمی‌توانیم بگذاریم این بازیکن با رقم بسیار ناچیزی از استقلال برود.

سرمربی استقلال با اشاره به جدایی امید ابراهیمی گفت: این طبیعی است که اگر بازیکن خیلی خوبی باشید باشگاه‌های دیگر به دنبال شما می‌آیند. امید ابراهیمی بازیکن آزاد بود برای امید بهترین آرزوها را دارم و در مدت این 10 ماهی که من در استقلال حضور دارم، او خیلی خوب بازی کرد و فرمانده تیم من بود. فکر می‌کنم جایزه‌ای که چند شب پیش در مراسم برترین‌ها گرفت، کاملا حقش بود و قبلا گفته بودم بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی بازیکنان داخلی بودند. امیدوارم شما هم چنین چیز را دیده باشید که من دیدم.

وی در مورد اینکه چرا لیست بازیکنان را اعلام زودتر نکرده است، گفت: من نمی‌توانم در بازار بروم و فریاد بزنم که من لیست را به باشگاه داده بودم. مسئولانی که در باشگاه هستند و من همیشه با آنها در تماس هستم.

شفر در مورد شرایط خط حمله استقلال با وجود نبودن تیام گفت:‌ در حال حاضر روح‌الله باقری و الهیار صیادمنش را داریم آنها می‌توانند به ما کمک کنند اما استقلال یکی از بزرگترین تیم‌هاست و برای بازیکن جوان در استقلا نیاز به زمان دارد تا خود را با شرایط تطبیق دهد. مثلا در بازی با السد قطر که 90 هزار تماشاگر می‌آید، فشار زیادی به بازیکنان جوان وارد می‌شود و بازی در این شرایط برای آنها سخت است. بازیکنان باید در باشگا‌ه‌های کوچکتر آماده شوند و سپس به استقلال بیایند. باز‌ی‌های بزرگ برای آنها خیلی سخت است. اینکه آنها بخواهند در این بازی‌های سخت آماده شوند. مهمت شول و چند بازیکن دیگر آلمان ابتدا پله پله مدارج را طی کردند تا به تیم ملی آلمان رسیدند و بازیکن بزرگی شدند. من نمی‌توانم به صیادمنش بگویم یک باره برو در استقلال بازی کن.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه افتخاری گفته بود قرارداد او با باشگاه 360 هزار دلار بوده و فشار هواداران باعث شد مبلغ قرارداد افزایش پیدا کند، اظهار داشت: بهتر است بگویم که خوشحالم در ایران نمی‌توانم رسانه‌ها را بخوانم و این برای خیلی آدم‌ها بهتر است که می‌خواهند خیلی صحبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز