خبرگزاری کار ایران

هیچ چیز، جام جهانی نمی‌شود

کابوس چهار ساله در انتظار نیمار

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۳۴۳

چهار سال بعد از شکست تحقیرآمیز به آلمان در خانه، برزیل حذف ناامیدکننده‌ای از جام جهانی داشت و نتوانست ماموریتش را در روسیه به اتمام برساند.

آنها مصمم بودند که ثابت کنند بعد از باخت بلوهوریزونته، متحول شده‌اند و به دنبال ششمین ستاره هستند البته نشانه‌های خوشبینی هم وجود داشت؛ با حذف آلمان، اسپانیا و آرژانتین و ایتالیایی که اصلا به میهمانی نیامده بود، راه برزیل هموار به نظر می‌رسید اما تیم تیته در برخورد با نخستین مدعی ترک خورد و این بلژیک بود که به دیدار نیمه‌نهایی با فرانسه رسید.

در سه دوره از چهار دوره جام جهانی بعد از قهرمانی سال 2002، برزیل در یک‌چهارم‌نهایی حذف شده است (2006 برابر فرانسه، 2010 برابر هلند و حالا برابر بلژیک). پیروزی جام قبل یک استثنا بود اما تیم مصمم به جبران فاجعه 2014 بود. وقتی نیمار مقابل کلمبیا با برانکارد به بیرون زمین انتقال یافت، اوضاع تیم لوییز فلیپه اسکولاری خوب به نظر نمی‌رسید هر چند کسی پیش‌بینی آن نتیجه را هم نمی‌کرد به هر حال هواداران دلخوش بودند که نیمار آماده چهار سال بعد می‌تواند تیم را به رویایش برساند.

او حالا 26 سال دارد و گرانترین بازیکن جهان است، کاملا هم آماده بود اما فقط همین. آماده‌سازی برزیل برای مسابقات تحت‌الشعاع مبارزه او برای رسیدن به فرم ایده‌آل بعد از عمل جراحی بود. حالا به خانه می‌رود در حالی که تنها دو گل زده و بزرگترین خاطره از او اشک‌هایش مقابل کاستاریکا است و البته غلت خوردن‌هایش که حتی در برزیل هم با انتقادات تندی مواجه شد. او هم راه کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را رفت هرچند در جام جهانی 2022 قطر تنها 30 سال خواهد داشت.

در این چهار سال برزیل تغییرات زیادی داشت و نیمار یکی از شش بازیکن به جامانده از مسابقات وطنی بود اما تیته چه؟ او عنصر تاثیرگذاری است که رکوردش بعد از احراز این سمت در پی کوپاآمریکای ناامیدکننده 2016 را نباید فراموش کرد. با دونگا، برزیل در یک‌چهارم‌نهایی کوپاآمریکای 2015 در ضربات پنالتی به پاراگوئه باخت و یک سال بعد در آمریکا در مرحله گروهی حذف شد.

اغراق‌آمیز نیست اگر گفته شود در صورتی که تیته منصوب نمی‌شد، شاید حتی به جام جهانی صعود هم نمی‌کردند. قبل از شروع جام جهانی روسیه، گفته می‌شد فدراسیون فوتبال برزیل قصد دارد قرارداد او را چهار سال دیگر و تا جام جهانی قطر تمدید کند اما حالا تنها چیزی که برای نیمار و تمام این کشور عاشق فوتبال وجود دارد، ناکامی در یک جام جهانی دیگر است. شاید خیلی زود فکرشان را به کوپاآمریکای سال آینده در خانه متوجه کنند اما هیچ چیز برای برزیلی‌ها جام جهانی نمی‌شود و یکی دیگر را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز