خبرگزاری کار ایران

جام جهانی 2018/ روسیه - کرواسی؛ یک قدم تا رسیدن به نسل بلاژ

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۹۵۷

کرواسی برای رسیدن به دومین نیمه نهایی خود در جام جهانی فاصله چندانی ندارد.

به گزارش ایلنا، آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 22:30 دقیقه امشب بین دو تیم روسیه و کرواسی به انجام می رسد. این دیدار در شهر سامارا و در ورزشگاهی به همین نام به انجام می رسد.

روسیه برای رسیدن به یک چهارم نهایی ابتدا در گروه اول و در بازی افتتاحیه با 5 گل از سد عربستان سعودی گذشت. آنها در گام دوم با نتیجه 3-1 مصر را شکست دادند و در نهایت با سه گل به اروگوئه باختند. شاگردان چرچسوف در مرحله یک هشتم پایانی نیز پس از تساوی 1-1 مقابل اسپانیا در 120 دقیقه در ضربات پنالتی با درخشش ایگور اکینفیف به برتری رسیدند و راهی این مرحله شدند.

در سوی مقابل تیم کرواسی با اقتدار تمام به این دور راه پیدا کرد. آنها در گروه خود ابتدا با نتیجه 2-0 از سد نیجریه گذشتند. سپس با سه گل تیم پرستاره آرژانتین را از پیش رو برداشتند و در نهایت با حساب 2-1 از سد ایسلند گذشتند. شاگردان زلاتکو دالیچ در یک هشتم نهایی کار سختی داشتند و پس از تساوی 1-1 مقابل دانمارک در ضربات پنالتی با حساب 3-2 و با درخشش سوباسیچ به پیروزی رسیدند و حریف تیم میزبان شدند.

کرواسی و روسیه برای چهارمین بار به مصاف هم می روند. در سه دیدار اخیر دو مساوی و یک برد برای بلیزرها به دست آمده است. کرواسی در آخرین جدال که در سال 2015 برگزار شد توانست با نتیجه 3-1 و با هت تریک مانژوکیچ در روستوف، روسیه را شکست دهد.

روسیه با نام کنونی خود هیچ وقت به این مرحله نرسیده است و حالا آنها حتی اگر همین الان هم از جام کنارو بروند بازهم بهترین عنوان خود را کسب کرده اند. تزارها امیدوار به این هستند که در 5 دوره اخیری که تیمهای میزبان به یک چهارم رسیده اند همواره تیم برتر بوده اند و به نیمه نهایی راه پیدا کرده اند. آنها به این امید دارند که کرواسی مانند ادوار قبل در برابر تیمهای میزبان برنده نشود. با این حال نباید فراموش کنند که هیچ وقت مقابل تیمهای اروپایی در جام جهانی و در جریان بازی نبرده اند.

کروات ها برای دومین بار پا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی می گذارند. آنها در سال 98 موفق شدند با شکست آلمان به نیمه نهایی برسند و در نهایت سوم شوند و حالا این بار رو در روی روسیه قرار می گیرند. کرواسی در آن سال با هدایت بلاژویچ و با درخشش داوور شوکر، به این مرحله رسیدند و حالا با هدایت دالیچ و کاپیتانی لوکا مودریچ تا افتخار آفرینی فاصله چندانی ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز