خبرگزاری کار ایران

جام جهانی 2018 روسیه/ سوئد - انگلیس؛ به دنبال تکرار شیرین سال های دور

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۸۹۷

انگلیس بعد از 48 سال به دنبال قهرمانی مجدد است.

به گزارش ایلنا، نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 18:30 دقیقه در شهر سوچی و ورزشگاه فیشت آره نا بین دو تیم سوئد و انگلستان به انجام می رسد. دیداری که سومین تیم صعود کننده به نیمه نهایی را مشخص می کند.

جام جهانی 2018 روسیه/ سوئد - انگلیس؛ به دنبال تکرار شیرین سال های دور

مسیر صعود:

انگلیس در گروه هفتم قرار داشت و بعد از شکست دادن تیمهای تونس و پاناما، در آخرین بازی به بلژیک باخت و به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و مقابل کلمبیا قرار گرفت. شاگردان گرث ساوت گیت پس از تساوی 1-1 در 120 دقیقه در ضربات پنالتی موفق شدند به برتری برسند و راهی یک چهارم نهایی شوند.

در سوی مقابل سوئد در گروه ششم بعد از برد 1-0 مقابل کره جنوبی در بازی دوم با حساب 2-1 مغلوب آلمان شد اما در گام سوم با نتیجه 3-0 از سد مکزیک گذشت و راهی یک هشتم شد. آنها در این مرحله نیز توانستند از سد سوئیس بگذرند و حریف سه شیرها شوند.

تاریخچه:

سوئد تا به حال 4 بار به مرحله نیمه نهایی صعود کرده و بهترین عنوان آنها هم دومی در سال 1958 بود که میزبانی رقابت ها را هم بر عهده داشتند ولی در بازی نهایی با نتیجه 5-2 به برزیل باختند. آنها آخرین بار در سال 1994 به نیمه نهایی رسیدند اما توفیقی برایشان حاصل نشد و به فینال نرسیدند.

در سوی مقابل انگلیس در سال 1966 تنها قهرمانی خود را در تورنمنت های مهم بدست آورد. آنها با هدایت سر الف رمزی موفق شدند آلمان غربی را در فینال با نتیجه 4-2 شکست دهند و قهرمان شوند. در آن تیم ستاره هایی چون گوردون بنکس، جکی چارلتون، بابی مور، بابی چارلتون، نابی استایلز و جف هرست حضور داشتند و حالا از آن دوران حدود 48 سال می گذرد و سه شیرها همچنان در حسرت قهرمانی به سر می برند.

جام جهانی 2018 روسیه/ سوئد - انگلیس؛ به دنبال تکرار شیرین سال های دور

در پایان:

انگلیس آخرین بار در سال 1990 موفق شد با شکست کامرون به نیمه نهایی جام جهانی راه پیدا کند و در نهایت هم رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد. در آن سال گری لینه کر ستاره انگلیس بود. این تیم 16 سال بعد نیز بار دیگر برای آخرین بار به یک چهارم نهایی رسید که در ضربات پنالتی مغلوب پرتغال شدند و توفیقی برایشان حاصل نشد تا امسال. تیم جوان و کم نام و نشان گرث ساوت گیت حالا بدون ستاره نه چندان بزرگی به این دور رسیده است.

سوئد با هدایت یان اندرسون پس از 12 سال غیبت دوباره به جام جهانی رسید. آنها برای رسیدن به روسیه تیمهای بزرگ زیادی را کنار زدند. ابتدا هلند و سپس ایتالیا را از رسیدن به جام باز نگه داشتند و در طول مسابقات هم ضمن حذف کردن آلمان، زلاتان را به جمع خود راه ندادند و از جذابیت مسابقات کاستند. این تیم حالا به یک چهارم نهایی رسیده است. آنها با نظم بالای خود توانستند به این مرحله برسند. آنها از 6 گل خود در این جام 5 تا را در نیمه دوم به ثمر رسانده اند و به اندازه دو دوره قبلی که حضور داشته اند گل زده اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز