خبرگزاری کار ایران

قهرمان دیگر خطرناک نیست؛ اسپانیا در مسیر سقوط

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۳۴۰

74 درصد مالکیت توپ، 1137 پاس و برتری منطقه‌ای آماری بود که در پایان بازی اسپانیا با روسیه کاملا بی‌فایده بود و قهرمان سال 2010 جهان بعد از حذف از مرحله گروهی جام جهانی قبلی این بار یک مرحله پیشرفت کرد و در نخستین دور حذفی از جام کنار رفت.

به گزارش ایلنا، ایگور آکینفیف با دفع دو پنالتی جایگاهی مثل یوری گاگارین پیدا کرد اما واقعیت این است که ضربات پنالتی تنها آزمون واقعی دروازه‌بان روسیه بود با آنکه در بیشتر 120 دقیقه بازی در زمین خودشان محبوس بودند، اسپانیا تنها 9 شوت در چارچوب داشت و یکی از آن حذف‌های تلخ شکل گرفت.

اسپانیا با اتکا به ساختار بازی‌ مبتنی بر پاسکاری خستگی‌ناپذیر و صبوری بی‌پایان و اطمینان به اینکه راهی به دروازه حریفان پیدا می‌کنند، به قله فوتبال جهان رسید اما در این بازی همان صبوری بیش از حد کار دستشان داد آن هم برابر تیمی خسته که خودش هم تصور نمی‌کرد به جمع 8 تیم برتر جهان راه پیدا کند.

در واقع اسپانیا در سرعت دادن به بازی کاملا ناتوان بود و رویاهای دوردست میزبان دقیقه به دقیقه شکل گرفت وقتی به تدریج فهمیدند تیم پرستاره حریف آنقدرها هم خطرناک نیست و می‌توانند سودای صعود را در سر بپرورانند.

بعد از 35 دقیقه از بازی تیم اسپانیا 300 پاس داشت در برابر 63 پاس روسیه اما حتی یک ضربه در چارچوب نداشتند و با گل به خودی سرگی ایگناشویچ از میزبان پیش بودند.

برنامه روسیه این بود که عقب بنشیند و اجازه دهد اسپانیا هر چقدر می‌خواهد در میانه زمین و بیرون یک سوم دفاعی روسیه پاس بدهد آن هم با سرعتی کمی بیشتر از راه رفتن. برنامه عاقلانه‌ای بود و با توجه به اینکه آندرس اینیستا به نیمکت تبعید شده بود، هیچ کدام از بازیکنان اسپانیا میل و انگیزه یا توان خلق لحظه تغییر روند بازی را از خود بروز ندادند یا خلاقیتی که یک دهه آرم شناسایی‌شان شده بود.

بنابراین کار ادامه یافت تا اینکه با پنالتی آرتم ژیوبا روسیه کار را به تساوی کشاند.

قهرمان دیگر خطرناک نیست؛ اسپانیا در مسیر سقوط

در نیمه دوم تغییری در روند بازی ایجاد نشد و فرناندو هیرو مجبور به آوردن اینیستا شد و آن طرف با بیرون آمدن ژیوبا، روسیه عملا هیچ بازیکنی در زمین حریف نداشت و با تمام بازیکنانش عقب‌نشینی کرده بود، سلطه اسپانیا بر توپ هم ادامه داشت.

هواداران از رفتن بازی به وقت اضافه استقبال کردند مثل قهرمانی در جام جهانی اما اسپانیا که شاهد خستگی و اشتباهات رقبا در مراحل قبل در چنین موقعیت‌هایی بود، تردیدی نداشت روسیه در زیرتوپ زدن بالاخره دچار اشتباه می‌شود.

روسیه که در مرحله گروهی بیش از هر تیم دیگری دویده بود، به خاطر کار فوق‌العاده‌اش و مبارزه جانانه‌اش شایسته تمجید است اما در واقع حرکات کم سرعت و محدود بازیکنان هجومی اسپانیا کار را برای روس‌ها بیش از حد تصورشان آسان کرده بود.

در وقت اضافه هم مقاومت کردند و وقتی نوبت ضربات پنالتی شد، به نظر می‌رسید استانیسلاو چرچسوف در پیداکردن پنج بازیکن که انرژی کافی برای زدن ضربه را داشته باشند، با مشکل مواجه می‌شود اما در نهایت روس‌ها چهار ضربه بیشتر نزدند و آکینفیف یکی از بهترین عملکردهای دروازه‌بانی تاریخ روسیه را به نمایش گذاشت و تیم کشورش را به یک‌چهارم‌نهایی رساند.

 منبع: رویترز / میچ فیلیپس

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز