خبرگزاری کار ایران

پیشنهاداتی که هیچ وقت نهایی نمی‌شود!

7 سال، 20 پیشنهاد و 20 پاسخ منفی؛ چرا کی‌روش نمی‌رود؟

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۳۲۶

20 پیشنهاد در 7 سال و از 4 قاره مختلف. چندین باشگاه و البته چند تیم‌ ملی. پیشنهادهایی به کی‌روش در دوره طولانی حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران. تعدادشان کم نیست، نزدیک به تعداد انگشت‌های دست و پا. هیچ یک اما جدی نشده‌اند و فقط در حد حرف مانده‌اند.

به گزارش ایلنا، کی‌روش را تیم ملی ژاپن خواسته اما در ایران مانده. او لیگ برتر انگلیس و مربیگری در ساندرلند، کوئینزپارک رنجرز را رها کرده و به تعهدش در ایران پایبند مانده. آفریقای جنوبی دو بار برای همکاری با کی‌روش اقدام کرده اما با پاسخ منفی سرمربی تیم ملی ایران مواجه شده. به گواه رسانه‌ها استرالیا دو بار و در دو تاریخ مختلف برای شکار کی‌روش تلاش کرده اما هر بار تیر آنها به سنگ خورده چون کی‌روش قصد ادامه همکاری با تیم ملی ایران را داشته.

نخستین پیشنهاد تنها چند ماه بعد از آغاز همکاری کی‌روش با تیم ملی ایران به دست او رسید، البته فقط در رسانه‌ها. ساندرلند در تاریخ 11 آذر 1390 و بعد از اخراج استیو بروس سراغ کی‌روش آمد اما او ترجیح داد در ایران بماند و تیم ملی را برای صعود به جام جهانی آماده کند! بعد از ساندرلند، رسانه‌ها در خرداد‌ماه سال 1392 از پیشنهاد پورتو برای جذب کی‌روش نوشتند و چندین روز به آن پرداختند. در حد یک پیشنهاد جدی و به‌عنوان جانشین ویتور پریرا. این اتفاق همانطور که پیش‌بینی می‌شد رخ نداد و کی‌روش هم به کشورش برنگشت.

تیم ملی آمریکا گزینه بعدی بود. در تیر 1392 و به‌عنوان جانشین بردلی که در کونکاکاف نتایج ضعیفی کسب کرد. در نهایت اما یورگن کلینزمن سرمربی تیم ملی آمریکا شد. سرمربی سابق تیم ملی آلمان که چندین سال هم روی نیمکت آمریکا نشست.

از قاره آمریکا به آسیا برمی‌گردیم. 28 شهریور 1392، خبری منتشر شد مبنی بر پیشنهاد فدراسیون فوتبال قطر به کارلوس کی‌روش. البته نه به‌عنوان سرمربی بلکه ریاست کمیته استعدادیابی. این پیشنهاد نجومی-از نظر رسانه ها- نیز نتوانست کی‌روش را از تیم ملی ایران جدا کند.

 منچستریونایتد با هدایت دیوید مویس نتایج ضعیفی کسب کرد و به همین دلیل خانواده گلیزر تصمیم گرفتند تا مویس را اخراج کنند. یک روزنامه در تاریخ 2 اردیبهشت 1393 اعلام کرد سران باشگاه منچستریونایتد در پی مذاکره با چند مربی برای قبول هدایت این تیم هستند که در این بین نام کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز به چشم می‌خورد. در نهایت لوییس فان خال روی نیمکت منچستریونایتد نشست و این موقعیت ویژه در اختیار کی‌روش قرار نگرفت.

13 شهریور 1393 از لیدزیونایتد، تیمی در منطقه یورک شایر که حدود یک دهه است از لیگ برتر فاصله گرفته به‌عنوان مشتری کی‌روش نام برده شد. رسانه‌های انگلیسی نوشتند ماسیمو سلینو مالک لیدز روی جذب دستیار سابق فرگوسن نظر مثبت دارد اما می‌دانید چه کسی سرمربی شد؟ استیو کلارک از انگلستان.

از جزیره به قاره آفریقا برویم و کشور آفریقای جنوبی. این تیم دو ماه پس از قطع همکاری با گوردون ایگسوند همچنان بدون مربی بود و در دو مقطع- خرداد و بهمن 1393- به کی‌روش پیشنهاد همکاری داد اما سرمربی ایران نپذیرفت با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی همکاری کند! آن هم در شرایطی که خانواده کی‌روش آنجا زندگی می‌کنند و او یک جزیره همان نزدیکی‌ها هم به نام خود دارد.

بهمن 1393 یک سایت گزارش داد که با وجود محرمانه بودن فعالیت کمیته فنی فدراسیون ژاپن شنیده می‌شود کارلوس کی‌روش در صدر گزینه‌های هدایت تیم ملی این کشور قرار گرفته است. وحید هلیل هودزیچ در نهایت روی نیمکت تیم ملی ژاپن نشست و نوبت به کارلوس کی‌روش نرسید. فدراسیون فوتبال عربستان در همین ماه واسطه خود را مامور مذاکره با کی‌روش کرد اما سرمربی تیم ملی ایران پیشنهاد آنها را قبول نکرد. بیلسا هدایت عربستان را به دست گرفت اما او هم روی نیمکت آنها دوام نیاورد.

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند کویینزپارک رنجرز در تاریخ 8 اسفند 1393 دنبال جذب کی‌روش بود. تونی فرناندز، مالک کی پی آر کی‌روش را برای هدایت این تیم مد نظر داشت اما کی‌روش به این تیم لیگ برتری که زمانی هدایتش را هری ردنپ بر عهده داشت نرفت چون می‌خواست در تیم ملی ایران بماند. 25 فروردین 1394،  آفریقای جنوبی دوباره سراغ کی‌روش آمد. این بار نه برای مربیگری که با عنوان مدیر فنی. کارلوس کی‌روش در ایران ماند و مدیر فنی بافانابافانا نیز نشد.

کارلوس میگوئل آیوار، رییس باشگاه سائوپائولو در تاریخ 6 خرداد 1394 اعلام کرد که این هفته قرار ملاقاتی با نماینده کارلوس کی‌روش، سرمربی فعلی تیم ملی ایران خواهد داشت تا این مربی را برای سفر به آمریکای‌ جنوبی قانع کند. یک سایت درباره پیشنهاد سائوپائولو به کی‌روش نوشت: «سائوپائولو هم‌اکنون با هدایت میلتون کروز برزیلی از 3 دیدار در سری A برزیل 6 امتیاز گرفته است اما مسوولان این باشگاه که در زمان رقابت‌های جام جهانی 2014 از نزدیک با کارلوس کی‌روش ملاقات داشته‌اند، به شدت به دنبال جذب این مربی پرتغالی هستند.» کی‌روش به برزیل هم نرفت تا سرمربی سائوپائولو شود.

7 مرداد 1394. فدراسیون فوتبال مکزیک آماده مذاکره با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران است. خبر احتمال همکاری کی‌روش و مکزیک را ابتدا یک سایت معتبر مکزیکی منتشر کرد و سپس رسانه‌های ورزشی پرتغال ادعا کردند از میان بنتو یا کی‌روش یک نفر سرمربی مکزیک می‌شود. کارلوس کی‌روش با ایران قرارداد داشت و بعید بود از ایران برود اما به هرحال مکزیکی‌ها هم بدشان نمی‌آمد با او کار کنند که این همکاری میسر نشد.

بعد از مکزیک نوبت به استرالیا رسید تا در دو مقطع برای جذب کی‌روش تلاش کند. ابتدا 30 خرداد 96 و سپس 4 آذر همین سال. پاسخ کی‌روش به هر دو پیشنهاد منفی بود. هر چند فقط در رسانه‌ها این پیشنهادها را دیدیم و همانجا هم مشخص شد کی‌روش در ایران می‌ماند و به استرالیا نمی‌رود. 18 بهمن 96 هم نوبت به یکی دیگر از تیم‌های آسیایی رسید تا برای شکار کی‌روش تلاش خود را آغاز کند؛ تیم ملی ازبکستان که با ساموئل بابایان قطع همکاری کرده و دنبال سرمربی بزرگی می‌گشت. مذاکره با ازبکستان به توافق نزدیک شد اما امضای قرارداد نه.

رسانه‌ها در تاریخ 31 فروردین 97 نام کی‌روش را میان گزینه‌های مربیگری در تیم ملی کامرون نوشتند. تیمی که موفق نشد همراه با هوگو بروس به جام جهانی 2018 صعود کند. سایت بلژیکی camer در گزارشی نوشت: «به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش که اولویت کامرون برای سرمربیگری تیم ملی فوتبالش است تمایلی به آغاز این ماجراجویی ندارد.»

حالا هم که جام جهانی به پایان رسیده نام کی‌روش کنار الجزایر و باشگاه الزمالک مصر دیده می‌شود. دو تیمی که نیاز مبرمی به جذب مربی دارند و به همین دلیل و به نوشته رسانه‌ها علاقه‌مند به همکاری با کارلوس کی‌روش هستند. بخصوص حالا که قرارداد مربی پرتغالی با فدراسیون فوتبال ایران به پایان رسیده و او آزاد است تا تیم بعدی‌اش را انتخاب کند.

نکته جالب در مورد پیشنهادهای کی‌روش در این 7 سال و اندی، زمان‌شان است. او درست وقتی که با فدراسیون فوتبال به نتیجه نرسیده یا قراردادش به پایان رسیده، تیمی را خواهان خود دیده. برخی اوقات نیز وقتی پول قرارداد به حسابش واریز نشده است. به‌عنوان نمونه پیشنهاد آفریقای جنوبی و منچستریونایتد قبل از آغاز جام جهانی 2014 و لیدز یونایتد هم تنها یکی دو ماه بعد از پایان این مسابقات به دست کی‌روش رسیده است. همچنین سه پیشنهاد از آفریقای جنوبی، ژاپن و عربستان قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا در سال 2015 و باشگاه کویینزپارک رنجرز بعد از پایان رقابت‌ها. یا کمی نزدیک‌تر که یادتان بیاید. پیشنهاد کامرون و ازبکستان قبل از جام جهانی 2018 و حالا الجزایر و الزمالک مصر بعد از حضور در این مسابقات مهم. درست زمانی که قرارداد کی‌روش به پایان می‌رسد و او نیاز دارد تا برای توافق جدید کمی فدراسیون فوتبال را تحت تاثیر قرار بدهد.

همه این 20 پیشنهاد یا به دست کی‌روش رسیده و یا فقط در رسانه‌ها درباره‌اش نوشته شده. نمی‌دانیم کدام رسمی است و کدام نه اما هر چه هست کی‌روش همه آنها را رد کرده، به ادامه همکاری با ایران پایبند و متعهد بوده و از تیم ملی نرفته است. اینکه چه رازی پشت این قضیه پنهان است فقط خود کی‌روش می‌داند و اطرافیانش. شاید مساله پول باشد و شاید هم زندگی آرام و حکومتی که او در فدراسیون فوتبال به راه انداخته و ریز و درشت تصمیم‌ها را خودش می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز