خبرگزاری کار ایران

دو روی فوق‌ستاره تیم ملی برزیل؛ نیمار، درخشان و مضحک

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۳۱۸

برزیل با پیروزی 2 بر صفر مقابل مکزیک به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی راه یافت در دیداری که دو جنبه از فوق ستاره این تیم، نیمار به نمایش گذاشته شد، یکی درخشان و دیگری مضحک.

به گزارش ایلنا، گرانترین بازیکن جهان گل اول را زد و دومی را به شکلی جذاب ساخت تا تیم برزیل به جمع هشت تیم برتر جام و دیدار با بلژیک برسد.

ویلیان زحمت زیادی کشید با کورس‌های سریعی که گذاشت و تیم باروحیه مکزیک را به عقب راند اما خلاقیت نیمار بود که تیم را به گل رساند. او در دقیقه 51 دفاع مکزیک را به خود مشغول کرد و با پاس پشت پای شبیه سوکراتس به ویلیان آنها را فریب داد و خودش را جلوی دروازه رساند تا پاس ویلیان را به گل اول تیم تبدیل کند. دو دقیقه مانده به پایان مسابقه هم پاس عالی او بعد از یک کورس سریع، از گیرمو اوچوا، دروازه‌بان فوق‌العاده مکزیک عبور کرد و به وسیله روبرتو فیرمینو، خیال برزیل از پیروزی راحت شد. اثرگذاری نیمار غیرقابل انکار است و آمار هم نشان می‌دهد او بیش از هر بازیکن دیگری شوت زده و موقعیت گلزنی برای هم‌تیمی‌هایش به وجود آورده است.

اما هواداران، نیماری را هم دیدند که همه دوست دارند از او متنفر باشند.

این بازیکن پاری‌سن‌ژرمن به نماد تمارض تبدیل شده و در دقیقه 71 بازی با ارائه نمونه واضحی دلیل آن را نشان داد. روی نیمار خطا شد و او بیرون زمین افتاده بود در حالی که توپ بین پاهایش بود، میگل لایون برای اینکه توپ را بردارد، پیش آمد و ناخودآگاه پایش را روی مچ نیمار گذاشت. نیمار از درد فریاد می‌کشید و روی زمین غلت می‌خورد، هرچند لایون نمی‌توانست وزن زیادی را روی پای او قرار داده باشد. این نمایش نیمار با انتقادهای تندی مواجه شد. کانر مک نامارا مفسر BBC گفت: «چنان روی زمین این طرف و آن طرف می‌رفت که گویا یک تمساح او را گاز گرفته و دست و پایش را خورده».

دو روی فوق‌ستاره تیم ملی برزیل؛ نیمار، درخشان و مضحک

نیمار قطعا یکی از قربانیان برخی تکل‌های خشن در این جام بوده. یک آمار دیگر نشان می‌دهد او در این چهار بازی برزیل 23 بار مورد خطا قرار گرفته که بیش از هر بازیکن دیگری است اما این نقش بازی کردن‌ها و روی زمین افتادن‌های تصنعی باعث شده مورد تمسخر قرار بگیرد بخصوص در اروپا.

اریک کانتونا بازیکن سابق منچستریونایتد در چند روز اخیر ویدئوهای متعددی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و این بازیکن برزیلی را مسخره کرده است. او گفته: «نیمار مثل چمدان چرخدار است که با کوچکترین تماسی ساعت‌ها دور خودش می‌چرخد.» کانتونا که بعد از بازنشستگی از فوتبال به بازیگری هم روی آورده، نیمار را مخاطب قرار داده: «تو بازیکن بزرگی هستی، همینطور هنرپیشه خیلی خوبی هستی اما یادت باشد نمی‌شود کسی به شانه چپ تو ضربه بزند و تو گونه راستت را بگیری!»

خیلی‌ها از این نمایش‌های نیمار خسته شده‌اند و آخرین نمونه‌اش خوان کارلوس اوسوریو، مربی مکزیک که بدون اینکه از نیمار اسم ببرد، گفت: «یک بازیکن آنها بود که بارها به خاطر خطاهای قلابی خودش را زمین می‌انداخت.»

مترجم: سیدعلی بلندنظر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز