خبرگزاری کار ایران

کی روش باید با احترام بیشتری نسبت به مربیان ایرانی صحبت کند

قربانی: سردار از خوب‌های ما بود اما وقتی تیم دفاع می‌کند او چه کار کند؟

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۷۲۶

مدافع سابق تیم ملی می‎گوید نحوه برخورد مدیران فدراسیون فوتبال به گونه‌ای بوده که کارلوس کی روش به راحتی مربیان ایرانی را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا، پیروز قربانی مدافع سابق تیم ملی معتقد است که کارلوس کی روش به دلیل ضعف مدیران فدراسیون فوتبال فراتر از حیطه وظایف خودش به عنوان سرمربی تیم ملی عمل می کند ضمن اینکه او از موقعیت خودش می ترسد و امثال برانکو و شفر را جایگزین های خودش می داند و به همین دلیل به آنها حمله می کند در حالی که کی روش باید با احترام بیشتری نسبت به مربیان لیگ ما و به خصوص مربیان ایرانی صحبت کند.

عملکرد تیم ملی در جام جهانی روسیه چطور بود؟

قبل از جام جهانی جوی ایجاد شده بود و خیلی ها انتظار داشتند که به اسپانیا و پرتغال بد ببازیم اما خدا را شکر بچه ها نشان دادند که فاصله فوتبال کم شده و نسل قوی و قدرتمندی داریم و از آبروی فوتبال ایران دفاع کردند و مستحق صعود بودند. همه مردم هم راضی بودند اما به عنوان یک آدم فوتبالی انتظار بیشتری از تیم ملی داشتیم و از نحوه بازی کردن و فوتبال ما در فاز هجومی راضی نبودم اما در دفاع و کارهای دفاعی یکی از بهترین تیم های دنیا هستیم. البته باید ببینیم ما مقابل چه تیم هایی بازی کردیم. ما با اسپانیا و پرتغال بازی کردیم که اجازه نمی دادند توپ را در اختیار داشته باشیم و هجومی کار کنیم. البته بازی های تدارکاتی خوبی هم نداشتیم و اگر قبل از جام جهانی با تیم های خوب دنیا بازی می کردیم مراکش را راحت تر می بردیم و مقابل اسپانیا و پرتغال هم بهتر بازی می کردیم.

کسب چهار امتیاز در جام جهانی برای تیم ملی ما راضی کننده بود؟

کسب چهار امتیاز در گروهی که ما بودیم خوب بود اما مثل دوره های قبل از گروه مان صعود نکردیم و چیزی که دنبالش بودیم را به دست نیاوردیم. به نظرم کسب چهار امتیاز خوب بود اما دستاوردی برای فوتبال ما نداشت. با اینکه یکی از بهترین نسل های فوتبال ایران را در اختیار داریم، اگر صعود می کردیم حرکت رو به جلو برای فوتبال ما بود اما اینکه بگوییم نسبت به دوره های قبل پیشرفت کردیم چنین چیزی نبود.

عده ای هم معتقدند در جام جهانی شجاعانه بازی کردیم و حماسه ساز بودیم. واقعا اینطور بود؟

اینها جوهایی است که بعد از جام جهانی راه می افتد. بچه ها با جان و دل بازی کردند و واقعا حماسی کار کردند و همه بچه ها 90 دقیقه تمام زحمت خودشان را کشیدند. شاید وقتی بیرانوند آن کری را برای رونالدو خواند خیلی ها بیرانوند را مسخره کردند اما بیرانوند خودش را به آن سطح رساند تا نشان بدهد که کریس رونالدو هم می تواند مقهور علی بیرانوند ما شود. بچه های ما با جان و دل بازی کردند و همه بچه ها تلاش زیادی کردند.

در مورد خداحافظی سردار آزمون و پشیمانی اش از این تصمیم چه نظری دارید؟

سردار آزمون از سرمایه های فوتبال ما است و رکورد خیلی خوبی هم در تیم ملی دارد اما متاسفانه دنبال این هستیم که یک نفر را گیر بیاوریم و همه هجمه ها را علیه او راه بیندازیم. سردار از خوب های ما در جام جهانی بود اما وقتی تیم دفاع می کند او چه کار کند؟ یک موقعیت در بازی با مراکش برای سردار به وجود آمد که آن را هم خودش ساخت. من به سردار آزمون پیشنهاد می کنم که یک سری چیزها را اصلا نخواند چون وقتی در حال پیشرفت است همه دوست دارند او را بزنند. سردار یکی از بهترین های ما بود و قدردان او هستیم و عملکرد خوبی داشت و واقعا تلاش کرد و جنگید. فقط سردار هم نبود که این مشکلات برایش به وجود آمد و می خواستند به خاطر آن موقعیت دقایق آخر بازی با پرتغال او را هم بکوبند. باید بعضی از نظرات را اصلا نخواند چون ارزش خواندن ندارد. سردار هم تحت فشار بود و بیماری مادرش هم مزید بر علت بود اما سردار مطمئن باشد تیم ملی به او احتیاج دارد و او هم برای پیشرفت به تیم ملی احتیاج دارد و آن تصمیمی که گرفت احساسی بود و ان شاءا... به تیم ملی برگردد و به ایران خدمت کند

بعد از جام جهانی کی روش به شدت به برانکو و دیگر مربیان لیگ حمله کرد. در این رابطه چه نظری دارید؟

کی روش چند سالی در تیم ملی بوده و به تیم ما شخصیت داده و در فاز دفاعی خوب کار کرده اما بعضی از اخلاق هایش را نمی پسندم. احساس می کنم کی روش از رقیب می ترسد و شفر و برانکو را رقیب خودش می داند اما برخوردش اصلا پسندیده نبود. همان طور که دیدیم بازیکنان لیگ ایران در جام جهانی بهترین عملکرد را داشتند و آمادگی آنها حاصل تلاش همین مربیان لیگ بود. کی روش امثال شفر و برانکو را برای موقعیت خودش خطرناک می داند و با اینکه یک آدم کاملا حرفه ای است اما برخوردهایش اصلا پسندیده نیست.

کی روش اعلام کرده ایران یا جای او است یا جای برانکو، در این رابطه چه نظری دارید؟

این حرف قشنگ نیست و ضعف فدراسیون فوتبال است که باعث شده کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی بیشتر از حیطه و وظایف خودش صاحب قدرت است. فدراسیون ما ضعیف عمل می کند. کی روش هفت سال در تیم ملی ما بوده اما دستاورد کی روش در این مدت چیست؟ کدام مربی ایرانی کنار او پرورش یافته که اگر فردا او از تیم ملی ما برود مربی بعدی بتواند راه کی روش را ادامه بدهد. علی کریمی و جواد نکونام در مقطعی در کادر فنی تیم ملی بودند اما به دلایل واهی آنها را کنار گذاشت یا کنار رفتند. این ضعف فدراسیون فوتبال است و باید از داشته های کی روش بهتر استفاده می کردند و می توانستند این کار را کنند ضمن اینکه هر کشوری فرهنگ فوتبالی خودش را دارد و فرهنگ فوتبال ما فوتبال هجومی است. در جام جهانی 98 ما به یوگسلاوی باختیم اما شجاعانه بازی کردیم.

الان تیم کی روش چنین شرایطی را ندارد؟

نظرم این است که اگر فوتبال ما سطح اول آسیا است و اگر ادعا داریم که تیم اول آسیا هستیم باید دنبال فرهنگ فوتبالی خودمان هم باشیم. الان هم می گویند تیم ملی ما باید قهرمان جام ملت های آسیا شود اما تیم ما روزی که بخواهد ببرد باید حمله کند و در چنین شرایطی به مشکل می خورد ولی وقتی که دفاع می کند خوب کار می کند و در کار دفاعی عالی است. این مسائل در یک تیم تاثیر دارد که در دفاع عالی باشد اما در حمله دنبال اتفاقات باشد. ما باید دنبال مربیانی باشیم که منطبق بر سطح و فرهنگ فوتبال ما باشند تا فوتبال ما را ارتقا بدهند. کی روش در این سال ها زحمات زیادی برای تیم ملی ما کشیده اما فرهنگ فوتبالی ما را ادامه نداد چون نه مربی ساخت و نه سبک او را کسی ادامه می دهد و سبکی که او ساخته وقتی کی روش از تیم ما برود کاملا از بین می رود. کی روش روزی که آمد شاید فکر می کرد سطح مربیان ایرانی از ایشان پایین تر است اما نسل جدیدی آمده اند که دنبال علم روز هستند و تفاوت زیادی با مربیان دیگر دنیا ندارند. به لحاظ سخت افزاری از دنیا عقب هستیم اما از نظر علم روز نزدیک به مربیان دنیا هستیم و کی روش باید با احترام بیشتری نسبت به مربیان ایرانی صحبت کند چون مربیان ما به علم روز دنیا مجهز شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز