خبرگزاری کار ایران

سالیان سال به آزمون نیاز داریم

عنایتی: شاید من هم جای طارمی بودم آن توپ را گل نمی‌کردم

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۷۰۸

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره عملکرد شاگردان کارلوس کی روش در جام جهانی 2018 صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، رضا عنایتی مهاجم سال‌های دور استقلال و تیم‌ملی توانست مدرک A مربیگری‌اش را دریافت کند؛ او به همین خاطر سرمربیگری امیدهای استقلال را قبول نکرد.

با آقای گل سابق آبی‌ها در مورد کلاس مربیگری A، خداحافظی آزمون و قوچان‌نژاد از تیم ملی و همچنین انتقادهایی که به طارمی وارد شده پاسخگوی سوالات زیر بود.

نظرت درخصوص کلاس‌های مربیگری A که در مشهد برگزار شد چیست؟

کلاس‌های خیلی خوبی بود. مدرسان خیلی توانمندی در این کلاس‌ها مشغول به کار بودند. بازیکنانی که مطمئنا در آینده مربیگری فوتبال کشور را در دست خواهند گرفت. همه چیز مهیا بود. توانستیم کلاس‌های خوبی را پشت‌سر بگذاریم. گرفتن مدرک A واجب بود.

به خاطر همین کلاس‌ها، مربیگری امید استقلال را قبول نکردی.

خب ما درگیر این کلاس‌ها بودیم. سه روز دیگر هم بازی‌های امیدها شروع می‌شوند و من هم هیچ شناختی از تیم‌ نداشتم. حتی یک جلسه هم در تمرینات حضور نداشتم. صلاح هم نبود که این پیشنهاد را قبول کنم چون کسی باید مربیگری این تیم را قبول می‌کرد که از ابتدا بالای سر این بچه‌ها بوده باشد. از مسوولان استقلال تشکر کردم که به من اعتماد کرده بودند. وقتی منطقی به این موضوع فکر کردم دیدم دیگر نمی‌خواهم اتفاقات فصل گذشته تکرار شود؛ دوباره تیمی را تحویل بگیرم که شناخته از آن نداشته باشم. استقلال خانه من است و همیشه دوست دارم در این تیم حضور داشته باشم. شما هم جای من بودید همین تصمیم را می‌گرفتید.

عملکرد تیم ملی را چطور دیدی؟

ما قرعه خیلی سختی داشتیم ولی نشان دادیم با تمام محدودیت‌هایی که در کشور وجود دارد، حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و به نظر من می‌شد از این بهتر باشیم. با دعوت چند بازیکنی که لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشتند. دم همه بازیکنان گرم که پرچم ایران را بالا بردند.

انتقادهای زیادی به مهدی طارمی و سردار آزمون بعد از پایان بازی‌های ایران صورت گرفت.

همه بیش از توان‌شان برای موفقیت تیم ملی تلاش کردند؛ از درون دروازه گرفته تا نوک حمله. اتفاقات فوتبالی است و برای هر بازیکنی می‌افتد. شاید من هم جای طارمی بودم آن توپ را گل نمی‌کردم. چرا راه دور برویم، مگر کریس رونالدو پنالتی خراب نکرد؟! این اتفاقات در فوتبال می‌افتد.

ولی به خاطر همین فشارها، آزمون خداحافظی کرد؟

فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی افتاده باشد. سردار از روی احساسات چنین تصمیمی گرفته است. ما سالیان سال به امثال آزمون نیاز داریم. من فکر می‌کنم اینهایی که الان این رفتارها را انجام می‌دهند هواداران واقعی تیم ملی نیستند چون تیم ملی متعلق به 80 میلیون ایرانی است. اینها کسانی هستند که عقده شخصی دارند.

دعوای کی‌روش و برانکو را چطور ارزیابی می‌کنید؟

امیدوارم مردم به این خوشی‌های‌شان ادامه بدهند و اتفاق اینچنینی نیفتد که کام آنها تلخ کند. بگذارند مردم کمی شاد باشند. امیدوارم هرچه زودتر اختلاف بین آنها هم با کدخدامنشی حل شود.

قوچان‌نژاد همشهری‌ات در جام جهانی بازی نکرد و خداحافظی کرد.

من قوچان‌نژاد را درک می‌کنم. او بازیکنی است که گل‌های خیلی خوبی را برای تیم ملی به ثمر رسانده اما بهترین کسی که می‌تواند در این خصوص تصمیم‌گیری کند کی‌روش است. رضا بازیکن بسیار حرفه‌ای است. من او را دوست دارم. همشهری من است. در تیم ملی بماند. فوتبال بالا و پایین دارد. یک روز آدم را تا عرش می‌برد و یک روز دیگر به فرش می‌رساند.

جع تیم‌هایی را مدعی قهرمانی می‌دانی؟

فکر می‌کنم که برزیل و فرانسه می‌توانند قهرمان شوند چون توانایی آن را دارند. آلمان هم می‌توانست در این جمع حضور داشته باشد اما متاسفانه بدشانس بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز