خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا از روسیه

رضاییان: قشنگی فوتبال به این بود که صعود کنیم / برخورد داور مشکوک بود

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۵۶۹

مدافع تیم ملی کشورمان ابراز امیدواری کرد مردم ایران از نمایش شاگردان کارلوس کی روش در مسابقات جام جهانی روسیه راضی باشند.

رامین رضاییان در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایلنا به روسیه درباره بازی مقابل پرتغال گفت: من قبلا گفته بودم سعی می‌کنیم کاری انجام بدهیم که مردم ایران سرشان را بالا بگیرند و داور بازی طوری با بازیکنان ما صحبت می‌کرد که نمی‌دانم دلیل برخورد داوران با بازیکنان تیم ملی ایران چیست.

او ادامه داد: اصلا هیچ احترامی ندیدم؛ داور نوع نگرشش به بازیکنان ما این بود که من بازیکن وادار شوم به او اعتراض کنم چون نوع داوری مشکوک بود. 

رضاییان درخصوص حضور هواداران در استادیوم موردوویا اظهار داشت: دست تک تک این هواداران را می‌فشارم که حضور داشتند و فقط امیدوارم کاری کرده باشیم که شاد باشند و راضی. فکر کنم حق ایران بود که بالاتر از جایگاه فعلی باشد.

مدافع تیم ملی درخصوص اینکه پیش از شروع مسابقات عده کمی به بازی‌های تماشایی شاگردان کی روش اعتقاد داشتند، گفت: خیلی از منتقدان صحبت می‌کردند، آنالیز می‌کردند و اینکه وجهه بدی به تیم ملی داده بودند مردم خودمان حتی، این را هم بگویم که عده‌ای هم از همان اول پشت تیم ملی بودند ولی فشار روحی روانی بسیاری روی بازیکنان بود. 

او افزود: به شکست فکر نمی‌کنم، این را یاد گرفتم که بازیکنان ایرانی هیچ چیزی کم ندارند. ما بازیکنان به امید نیاز داشتیم و البته به انتقادها فکر نمی‌کردیم چون به دنبال اثبات این بودیم هرچه در توان داریم برای سربلندی کشورمان می‌گذاریم. فکر می‌کنم در این بازی آنقدر دوندگی داشتم که حالم بد شد. لایق صعود بودیم، اگر تلاش کردیم و سختی کشیدیم چون مستحق صعود بودیم. مردم ما لیاقتشان بیشتر از اینهاست. به نظرم فوتبال روی زیبای خودش را امروز به دنیا نشان نداد و نشان داد که در اوج هیجان خیلی می‌تواند نامرد باشد.

رضاییان درباره اینکه چه انگیزه‌ای باعث شد که بازیکنان تیم ملی تا لحظه آخر به دنبال صعود و حذف پرتغال باشند، عنوان کرد: فکر می‌کنم اوج این موفقیت از کادرفنی تیم ملی ایران است که طوری برای بازیکنان تلاش می‌کنند و نگرش آنها را ما می‌بینیم فعل خواستن را در ما پرورش می‌دهند. می‌گویم قشنگی فوتبال به این بود که ایران صعود کند، ایران لایق این اتفاق بود و غیرقابل توصیف است راه سختی که تا به امروز پشت سر گذاشتیم. برنامه‌های کادرفنی خوب بوده و تمامی مردم ایران اعم از هنرمندان و اشخاص معروف پشت سر ما بودند و باعث شد که سالهای سال نام ایران باقی بماند در فوتبال دنیا.

رضاییان در واکنش به این سوال که از روی ضربه ایستگاهی در نیمه اول شانس گلزنی داشت، اظهار کرد: اگر همین ضربه را در تمرین می‌زدم راحت گل می‌شد اما فوتبال است و گاهی باید بیشتر تمرین کنیم به چیزهای بهتری برسیم.

نگرش داور با بازیکنان ما اصلا جالب نبود. وقتی داوری به حق سوت بزند دلیلی ندارد که اعتراض کنم، اما برای پرتغال که سوت می‌زد پپه، کریستیانو و همه اعتراض می‌کردند، وادار به این می‌شدم که اعتراض کنم. رفتار او با ما متفاوت بود. 

رضاییان درباره صحنه درگیری با کوارشما بیان داشت: او از پشت من را هل داد و به او گفتم که چکار می‌کنی؟ بالاخره این فوتبال است و باید با بازیکنان بزرگ روحی روانی هم کار کنیم. رونالدو اگر روحی روانی با او کار شود آسیب می‌بیند. به هر حال درگیری در فوتبال طبیعی است.

کی روش درباره تمدید قرارداد کارلوس کی روش گفت: برای این مرد باید مردم ایران نظر بدهند. همه می‌دانند که این مرد چقدر برای کی روش زحمت کشید. مرور زمان نشان داد که جایگاه کی روش کجاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز