خبرگزاری کار ایران

امثال ملک مطیعی همیشه در دل مردم زنده‌اند؛

قربانی: استقلال نباید به تیام اجازه ناز کردن بدهد/ قلعه‌نویی باید الگوی ما جوان‌ها باشد

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۹۴۷

پیروز قربانی، پیشکسوت استقلال عقیده دارد تیم ملی کشورمان با وجود شکست مقابل تیم ملی ترکیه بازی خوبی به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پیروز قربانی کاپیتان سابق استقلال از درگذشت مرحوم ناصر ملک مطیعی ناراحت است او می‌گوید از این بازیگر پرافتخار ایران خاطرات خوبی دارد. با قربانی درخصوص شایعه رفتن تیام بدهی باشگاه‌ها به بازیکنان همچنین حضور دوباره قلعه نویی در سپاهان صحبت کردیم. 

 

* در خصوص باخت تیم ملی مقابل ترکیه چه نظری دارید

تیم ملی عملکرد بدی نداشت. یک گل زود هنگام خوردیم که باعث شد تمرکز تیم بهم بخورد اما در ادامه توانستیم شرایط بهتری در زمین پیدا کنیم و چند موقعیت گلزنی هم داشتیم که از دست رفت. در مجموع این بازی خیلی به ما کمک خواهد کرد تا نقاط ضعف خودمان را بیشتر بشناسیم. 

 

* این روزها بحث رفتن تیام از استقلال شنیده می‌شود. 

مهمتر از تیام مباحث دیگری در استقلال وجود دارد. به نظرم بهترین کار استقلال ماندن شفر در این تیم است. تاثیر این روزهای شفر بیشتر از همه چیز است. تیام در حال ناز کردن است و نباید باشگاه استقلال چنین اجازه‌ای را به وی بدهد. با شناختی که از شفر وجود دارد مهره‌ای مانند او را دوباره پیدا خواهد کرد. تیام که بالاتر از استقلال نیست. 

 

* اما هواداران استقلال خواهان ماندن تیام در تیم هستند. 

به چه قیمتی؟ استقلال بزرگتر از تیام و هر کس دیگری است. شخصیتی که تیام این روزها پیدا کرده از کنار استقلال است. با رفتن تیام دنیا به آخر نمی‌رسد چون از تیام بزرگترها آمدند و رفتند. 

 

* استقلال این روزها به خیلی از بازیکنان قدیمی خود بدهکار است. 

همه باشگاه‌ها چنین مشکلی دارند. هر مدیری می‌آید به دنبال آباد کردن اطراف خودش است و به این نگاه نمی‌کند که شاید کارهایی که انجام می‌دهد به نفع باشگاه نباشد. خیلی از خانواده‌های بازیکنان به این پول‌ها و مطالبات نیاز دارند. ما هر مدیری را که می‌بینیم آثار تقوا در چهره او نمایان است اما موقع پرداخت پول همه چیز از یاد آن‌ها می‌رود. من اگر جای فدراسیون بودم یک سال لیگ را با هشت تیم برگزار می‌کردم چه ایرادی داشت. بالاخره یک روز باید تکلیف تیم‌های بدهکار مشخص شود. تا کی بازیکن هر روز به باشگاه برود و پیگیر پول باشد. 

 

* با وجود این بدهی‌ها خیلی‌ها می‌گویند پول زیادی در فوتبال وجود دارد و ریخت و پاش‌های زیادی می‌شود؟

به نظر من هر کسی فوتبال را با ورزش‌های دیگر مقایسه می‌کند بیسواد است. این همه در ایران اختلاس می‌شود آن‌ها پول بیت‌المال نیست تا می‌خواهند در فوتبال هزینه کنند هزار نفر می‌گویند هزینه نکنید بیت المال است. در ایران اصلاً یک زمان‌هایی معلوم نمی‌شود مدیر از کجا پیدا می‌شود. طرف شب می‌خوابد صبح مدیرعامل تیم‌های پرطرفدار می‌شود. 

 

* استقلال هم در آسیا باید با السد قطر دیدار کند. 

بازی با السد قطر به مراتب بهتر از پرسپولیس است. من بازی السد مقابل پرسپولیس را دیدم درست است که آن‌ها بازی را باختند اما عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند. اعتقادم این است که استقلال توانایی شکست السد را دارد. 

 

* ناصر ملک مطیعی هم از بین ما رفت. 

واقعا حیف شد خدا ملک مطیعی را رحمت کند آدم‌هایی که واقعا سرمایه هستند اما ما راحت آن‌ها را از دست می‌دهیم و باید سال‌ها حسرت بخوریم. درست است که 40 سال کار نکرد ولی از یاد مردم نرفت. ‌آن‌ها که شخصی تصمیم می‌گیرند تا امثال ملک مطیعی حذف شوند باید بگویم این گونه افراد در دل مردم هستند. اینگونه افراد لحظات خوبی را برای مردم رقم زده‌اند به نظر من اینگونه افراد هیچ وقت نمی‌میرند و مردم هم هیچ وقت آن‌ها را فراموش نمی‌کنند. 

 

* مربی سابقت امیر قلعه نویی هم دوباره سرمربی سپاهان شد. 

از این موضوع خیلی خوشحال شدم. امیر قلعه نویی باید برای ما جوان‌ها الگو باشد. مگر الکی است 15 سال در سطح اول ایران مربیگری کنی و همیشه جام بیاوری. برای وی آرزوی موفقیت می‌کنم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز