خبرگزاری کار ایران

تیم ملی ایران می‌تواند به مرحله بعدی جام جهانی صعود کند

شفر:قلبا برانکو را دوست دارم/ هیچ‌کس نمی‌تواند بین من و بازیکنانم اختلاف به وجود بیاورد/به حسینی کمک خواهم کرد که بهترین گلر آسیا شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۲۳۸

وینفرد شفر سرمربی استقلال که با حضور خود در راس هدایت آبی‌ها انقلاب بزرگی را ترتیب داد در خصوص اتفاقات چند وقت اخیرش روی نیمکت این تیم به صحبت پرداخت.

به گزارش ایلنا، وینفرد شفر سرمربی استقلال شب گذشته تهران را به مقصد المان ترک کرد. شفر پیش از رفتن به تعطیلات پاسخگوی سوالات بود و در خصوص مسائل روز استقلال و ایران به صحبت پرداخت

روز گذشته در جلسه هم‌اندیشی مربیان لیگ برتر شرکت کردید.

تقریبا هشت، 9 مربی در این نشست شرکت کردند. درباره فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر صحبت کردیم و تقویم بازی‌ها و همچنین چه چیزهایی را در فصل جدید تغییر بدهیم. در این جلسه شنیدم که مربیان منتظر حقوق‌شان هستند (خنده). جلسه بسیار خوبی بود. مربیان صحبت‌های مختلفی را انجام دادند. برای بهتر کردن مسابقات پیشنهادات خوبی را ارایه دادند. حتی من یک نظریه دادم که در صورت امکان کارت زردها از سه به چهار تغییر داده شود. تا شروع مسابقات برای فصل آینده زمان ریکاوری خیلی کوتاهی داریم؛ سه هفته بیشتر نیست که خیلی کم است. به نظرم این نشست خیلی خوب بود و امیدوارم تداوم داشته باشد.

خیلی از مربیان در این نشست حضور نداشتند.

بله، مشکل اینجاست که خیلی از مربیان در این نشست حضور نداشتند. خیلی از مربیانی که در تعطیلات هستند و یا کشور را ترک کرده‌اند می‌توانستند کمک خودشان یا مدیر تیم را به این نشست بفرستند. چنین جلساتی در بوندسلیگا یک جلسه کاملا معمولی است و همه در آن شرکت می‌کنند.

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا صورت گرفت و حریف‌تان مشخص شد.

خیلی خوشحال هستم که در این مرحله حریف پرسپولیس نشدیم چون با این اتفاق شانس کشور ایران بالاتر می‌شود چون شاید هر دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی حاضر شوند. در بازی مقابل ذوب‌آهن واقعا برنامه‌ریزی AFC اشتباه بود که دو تیم از یک کشور با یکدیگر جدال داشته باشند. مطمئنم اگر این اتفاق نمی‌افتاد ما الان سه نماینده در مرحله یک‌چهارم داشتیم. در تیم السد قطر بازیکن مشهوری به نام ژاوی بازی می‌کند.

خیلی‌ها می‌گویند الدحیل قطر قوی‌ترین تیم منطقه غرب آسیاست.

در این چهار تیم هیچ تیمی نمی‌تواند بگوید که کدام تیم قوی‌تر و کدام تیم ضعیف‌تر است. وقتی جزو چهار تیم هستید یعنی همه برابر هستند. من خیلی خوشحالم و انگیزه بالایی دارم. وقتی در ابتدا در گروه مرگ افتادیم هیچ‌کس هیچ شانسی به ما نمی‌داد اما الان قشنگ‌تر این است که در این مرحله هستیم و همه به ما احترام می‌گذارند. مطمئن هستم با حضور صدهزار تماشاگر در بازی خانگی قدم اول را محکم برمی‌داریم. از همین حالا لحظه‌شماری می‌کنم که دوباره صدهزار تماشاگر آبی را در ورزشگاه آزادی ببینم.

این روزها هواداران استقلال شما را خیلی دوست دارند و به نوعی می‌توان گفت در دل هواداران استقلال جا باز کرده‌اید.

من هر لحظه لذت می‌برم از لطف تماشاگران به خودم و مهم‌تر این است که اگر در ایران از سوی هواداران ابراز علاقه‌ای به من می‌شود به خاطر عملکرد خوب تیم است و این یک همکاری کامل بین من، کادر فنی، بازیکنان و هواداران است. خوشحال می‌شوم در استادیوم صدهزار هوادار آبی را در یک دریا و یکجا می‌بینم؛ اینها به من قوت قلب می‌دهد.

برانکو در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود عنوان پرافتخار سومی استقلال را به شفر تبریک می‌گویم. نظرتان در این باره چیست؟

در ابتدا باید بگویم لذت می‌برم از اینکه این حرف‌ها زده می‌شود و به من احساس شادابی می‌دهد، لذت می‌برم از اینکه ما دو مربی چقدر همدیگر را درک می‌کنیم و من قلبا برانکو را دوست دارم و این یک جوکی بود که هم از طرف من و هم از طرف آنها زده شد.

این روزها دغدغه هواداران استقلال ماندن تیام در این تیم است.

تیام وقتی به جمع ما اضافه شد یک بازیکنی بود که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت و همه به ما گفتند که او گران است و چرا او را به خدمت گرفتید و الان دیدید که چطور در استقلال بزرگ شد. الان تیام را در آسیا و حتی اروپا هم می‌شناسند. این بخشی از فوتبال است که بعضی از باشگاه پول‌های زیادی دارند و می‌توانند سراغ هر بازیکنی بروند. برای ما تیام یک خرید خوب بود. او در این فصل خیلی به ما کمک کرد. این نشان می‌دهد که یک باشگاه باید سرمایه‌گذاری کند. ما سرمایه‌گذاری خوبی کردیم و نتیجه مثبت گرفتیم. امیدوارم تیام در کنار ما بماند.

این روزها دلخوری بین شما و کی‌روش به وجود آمده است. حتی خیلی‌ها معتقدند کی‌روش، وریا و حسینی را مقابل شما قرار داد.

من در این باره اظهاراتم را اعلام کرده‌ام. امیدوارم با این تیم بسیار قوی و قدرتمند به مرحله بعدی جام‌جهانی صعود کنند و من مطمئنم که این اتفاق می‌افتد.

بعد از خط خوردن وریا و حسینی، با آنها تماسی داشتید؟

من با وریا صحبت کردم. هیچ‌کس نمی‌تواند بین من و بازیکنانم اختلاف به وجود بیاورد و این غیرممکن است. ما با هم رابطه بسیار خوب و قوی‌ای داریم.

در فصل آینده به دنبال جذب بازیکنان جوان هستید؟

صددرصد هدف‌مان این است که نه فقط بازیکنان جوان، حتی پژمان منتظری را که خیلی‌ها گفتند فوتبالش تمام شده، من افتخار می‌کنم که او را با قدرت به تیم‌ملی بازگرداندم. حتی آرمین سهرابیان، فرشید باقری و فرشید اسماعیلی کسانی بودند که واقعا ستاره بودند. خیلی‌های دیگر حتی حسینی یک گلر بسیار بزرگ که آینده متعلق به اوست، قطعا در آینده به او کمک خواهم کرد که بهترین گلر آسیا شود.

خیلی از مربیان ما بعد از مسابقات لیگ به تعطیلات رفتند اما شما هنوز در ایران هستید.

این هدف من است که اول کارهایم را انجام بدهم و بعد به مسابقات بروم. این شغل من است. یک بار دیگر هم می‌گویم در مورد بازیکنان جوان؛ ما باید آینده‌نگری خوبی داشته باشیم. امروز صحبت از این شد که یک لیگ برای هفده‌ساله‌های‌مان درست کنیم. آنها باید آنقدر بازی کنند تا تجربه کسب کنند. ما در آلمان چنین لیگی را داریم و ممطئن باشید ریشه پیشرفت در جوانان است. از این به بعد در آکادمی‌مان بیشتر وقت خواهم گذاشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز