خبرگزاری کار ایران

سعیدی: در وودبال ایران به خودکفایی رسیدیم/ سه رویداد مهم بین‌المللی در پیش داریم

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۰۶۵

رئیس انجمن وودبال کشورمان از مسابقات جهانی پیش‌رو در این رشته صحبت کرد.

محمدمهدی سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد فعالیت رشته ورزشی وودبال در ایران اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه چندین سال از ورود وودبال به ایران می‌گذرد ولی هنوز این رشته میان مردم جا نیافتاده است. این رشته از سال 2008 وارد ایران شد و زیرمجموعه فدراسیون گلف قرار گرفت و تا سال 2011 فقط یک کارگاه در این رشته برگزار شد و پس از آن در سال 2011 برگه عضویت ایران در این رشته را توانستیم اخذ کنیم و فعالیت رسمی شروع شد و در سال 2012 در مسابقات جهانی مالزی توانستیم با وجود سابقه کم در این رشته مدال طلای فنی‌ترین بازیکن را بگیریم.

سعیدی: در وودبال ایران به خودکفایی رسیدیم/ سه رویداد مهم بین‌المللی در پیش داریم

وی افزود: در سال‌های 2013 و 2016 دو دوره دیگر مسابقات جهانی داشتیم که اولی مسابقات آسیایی تایوان بود که در آن دوره در رشته دوبل آقایان توانستیم عنوان پنجم را کسب کنیم و در سال 2016 در کره‌جنوبی دوبل آقایان، دوبل بانوان عنوان کسب کردیم. و مدال طلای فنی‌ترین بازیکن را به خودمان اختصاص دادیم. البته شاید این مساله پیش بیاید که عنوان پنجم رتبه محسوب نمی‌شود و به رتبه‌های اول تا سوم مدال می‌دهند ولی در وودبال تعداد شرکت‌کننده‌ها زیاد است و بیش از 400 نفر شرکت کننده در هر دوره دارد که تا رده هشتم مدال داده می‌شود و عنوان پنجم هم یک عنوان رسمی است. این رتبه ارزشمندی برای ما بود و فدراسیون را توانست ارتقا دهد.

سعیدی: در وودبال ایران به خودکفایی رسیدیم/ سه رویداد مهم بین‌المللی در پیش داریم

رئیس انجمن وودبال در ادامه گفت: موضوع بعدی مهم دیگری که در سال 2016 اتفاق افتاد که توانستیم کرسی نایب رئیسی آسیا را به مدت یک سال برای فدراسیون گلف داشته باشیم که دستاورد بزرگی بود. سال گذشته در مجمع عمومی فدراسیون جهانی خود من حاضر شدم و توانستیم میزبانی یک رویداد اوپن بین‌المللی را در تبریز در سال 2018 بگیریم که به عنوان تبریز 2018 شناخته می‌شود و در تقویم رسمی فدراسیون جهانی ثبت شد.

سعیدی در مورد برنامه‌های آتی این انجمن عنوان کرد: ما در حال حاضر 3 رویداد در پیش داریم که یکی از آنها مسابقات جهانی وودبال در تایلند، یکی دیگر مسابقات دانشجویان در مالزی و دیگری همین رویداد تبریز است و به خاطر شناختن ترکیب اصلی تیم ملی اردوی انتخابی را از امروز به مدت 3 روز در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار می‌کنیم.

وی در مورد امکانات و بودجه این رشته ورزشی گفت: از نظر بودجه خود فدراسیون با محدودیت مواجه است و این محدودیت قاعدتاً به انجمن‌های زیرمجموعه هم می‌رسد ولی کار مهمی که انجام شده این است که ما لوازم مربوط به رشته را از خارج وارد نمی‌کنیم و در تولید آن به خودکفایی رسیدیم و در راستای شعار سال توانستیم در این مورد از تولیدات داخلی استفاده کنیم و تا حدی مشکل کمبود بودجه رفع شد.

رئیس انجمن وودبال در مورد شیوه انجام این ورزش به صورت تفریحی خاطرنشان کرد: این ورزش زمین کوچکی لازم دارد و در هر جایی مثل پارک قابل انجام است و هرکسی وسایل آن را داشته باشد در هر محیطی می‌تواند آن را انجام دهد و ورزش پرهزینه‌ای نیست که امکانات آنچنانی لازم داشته باشد و این لوازم هم همانطور که گفتم تولید داخلی دارد.

سعیدی در پایان گفت: جا دارد از مسئولان فدراسیون گلف، یوسف‌شاهی دبیر فدراسیون، خانم مرادی روابط عمومی این فدراسیون و خود منتقمی که با وجود سرپرست بودنش در فدراسیون اشراف کاملی به امور دارد بابت حمایت از این رشته تشکر و قدردانی کنم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز