خبرگزاری کار ایران

ماجرای استقلال و فینال حذفی؛

نبرد یازدهم، در انتظار جام هفتم

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۴۳۴

استقلال برای بار یازدهم فینال جام حذفی را تجربه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال روز پنجشنه در خرمشهر و از ساعت 19:15 فینال جام حذفی را مقابل خونه به خونه برگزار می‌کند.

برخلاف حریف بابلی استقلال که برای نخستین بار این مرحله را تجربه می‌کند،‌ آبی‌پوشان تهرانی پیش از این 10 بار فینالیست شده‌اند که حاصلش شش بار بردن این جام و 4 ناکامی بود.

استقلال برای نخستین بار در سال 57 و زمانی که با نام سابق خود یعنی تاج شناخته می‌شد؛ برابر هما در این مرحله قرار گرفت و موفق شد با پیروزی 2 بر صفر، اولین قهرمانی‌اش در جام جهانی را جشن بگیرد.

دومین حضور آبی‌ها در فینال حذفی، 13 سال بعد و در سال 70 رقم خورد که ملوان انزلی برابر آنها صف‌آرایی کرد و پس از تساوی 1-1 در مجموع 120 دقیقه بازی، ضربات پنالتی حکم به برتری 6-5 قوی سپید انزلی داد.

سه سال بعد استقلال در این مرحله اولین و آخرین دربی فینال حذفی را برگزار کرد که حاصلش شکست 2 بر یک و از دست دادن عنوان قهرمانی بود.

آبی‌های پایتخت فصل بعد دوباره به این مرحله رسیده و این‌بار با شکست 3-1 بهمن کرج، سومین جام حذفی را بالای سر بردند.

سال 81 که مصادف با اولین دوره لیگ برتر بود، در شرایطی که پرسپولیس با علی پروین در بازی آخر جایگاه استقلال را در صدر جدول گرفت و قهرمان شد، آبی‌های پایتخت به فینال جام حذفی رسیدند و 4-3 در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت فجرسپاسی را شکست داده و امیر قلعه‌نویی نخستین جام قهرمانی‌اش را در قامت سرمربیگری به دست آورد.

2 سال بعد استقلال بازهم با قلعه‌نویی راهی فینال رقابت‌های حذفی شد که این بار سپاهان توانست در مجموع دو دیدار رفت و برگشت استقلال را 5-3 شکست دهد و دست این تیم از رسیدن به جام کوتاه ماند.

رسیدن دوباره استقلال به فینال این رقابت‌ها با انتظار 4 ساله همراه بود تا در سال 87 بازهم با هدایت امیر قلعه‌نویی 3-1 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت پگاه گیلان را شکست دهند و جام حذفی را بالای سر ببرند.

بازهم استقلال 4 سال رنگ فینال را ندید تا در سال 91 با مظلومی به این رقابت‌ها راه پیدا کند و 4-1 شاهین را در مسیر بالابردن جام شکست دهد و آبی‌های پایتخت آخرین قهرمانی خود را در این رقابت‌ها تجربه کنند.

سال 95 آخرین حضور استقلال در فینال تا کنون بوده است که تساوی 1-1 مقابل ذوب‌آهن در وقت قانونی به شکست 5-4 این تیم در جام حذفی منجر شد و آبی‌های پایتخت صاحب جام نشدند.

حال در سال 97 بازهم شاهد حضور استقلال در فینال هستیم و این بار تیم دسته اولی خونه به خونه برابر شاگردان شفر قرار خواهد گرفت. باید دید در نهایت کدام تیم موفق می‌شود عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز